  • 1. Data: 2012-03-18 14:53:48
    Temat: repartycjonowane dysku bez utraty danych
    Od: "marek R." <m...@g...com>

    Poszukuję czegoś jak Partition Magic, ale za free lub w pełni
    funkcjonalny trial. Mam dysk podzielony na 2 partycje, chcę je
    połączyć, bo mam za mało miejsca na partycji systemowej. Może mi ktoś
    polecić coś pewnego ?

  • 2. Data: 2012-03-18 15:25:03
    Temat: Re: repartycjonowane dysku bez utraty danych
    Od: "tygryseek" <t...@t...pl>

> [...]
    >funkcjonalny trial. Mam dysk podzielony na 2 partycje, chcę je
    >połączyć, bo mam za mało miejsca na partycji systemowej. Może mi ktoś

    Nie zapomnij jednak zrobic kopii danych przed łączeniem dysków.
    Licho nie śpi.
    Poszukaj wersji portable.
    Lub zapoznaj się z programem GParted.
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2012-03-18 15:43:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "marek R." <m...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...
    > Poszukuję czegoś jak Partition Magic, ale za free lub w pełni
    > funkcjonalny trial. Mam dysk podzielony na 2 partycje, chcę je
    > połączyć, bo mam za mało miejsca na partycji systemowej.
    > Może mi ktoś polecić coś pewnego ?

    Czy dobrze zgaduję, że używasz systemu MS Windows?

    Nie znam programu który potrafiłby połączyć ze sobą dwie
    ZAPISANE partycje danymi/plikami. Wszystkie tego typu
    programy operują na pustej przestrzeni dysku...

    Aby rozszerzyć partycję systemową nie potrzebujesz specjalnego
    programu - wystarczy zrobić kopię zapasową partycji dodatkowej
    na innym dysku (bez tego i tak nie bawiłbym się software) i ją
    usunąć. Mając dysk w stanie takim że masz partycję systemową
    i pustą przestrzeń po dodatkowej partycji uruchamiasz w Windows
    Adminitrative Tools (nie wiem jak to po polsku będzie "Narzędzia
    Zarządzania"?) i stamtąd Computer Management, potem Storage
    i tam masz Disk Management. Zobaczysz graficzną reprezentację
    dysków i partycji - możesz kliknąć myszką na partycji systemowej
    i ją sobie rozszerzyć na puste miejsce...

  • 4. Data: 2012-03-18 16:23:01
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-03-18 16:43, Użytkownik Pszemol napisał:

> [...]
    > dysków i partycji - możesz kliknąć myszką na partycji systemowej
    > i ją sobie rozszerzyć na puste miejsce...

    Do jakiej wielkości dysku zadziała ta metoda ?

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2012-03-18 16:36:11
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote in message
    > Do jakiej wielkości dysku zadziała ta metoda ?

    Nie spodziewałbym się żadnych dodatkowych ograniczeń ponad
    te, które dotyczą rozmiarów partycji ogólnie (np. 2GB dla FAT16).
    A jak uderzysz w limit rozmiaru partycji systemowej na jakimś
    starszym systemie (XP?) to Partition Magic tez Ci przecież nic nie da.

  • 6. Data: 2012-03-18 16:55:49
    Od: Agaton <g...@w...pl>

    W dniu 18-03-2012 15:53, marek R. pisze:
> [...]
    > funkcjonalny trial. Mam dysk podzielony na 2 partycje, chcę je
    > połączyć, bo mam za mało miejsca na partycji systemowej. Może mi ktoś

    MiniTool Partition Wizard Home Edition. Pobierz "Free Download Bootable
    CD Now!"
    http://www.partitionwizard.com/download.html

  • 7. Data: 2012-03-18 19:41:49
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@N...gazeta.pl>

    Witam
    Easeus Partition Master
    http://www.partition-tool.com/easeus-partition-manag
    er/merge-partition.htm
    Funkcji zmiany rozmiarów partycji używałem, bez problemów. Ma też funkcję
    łączenia partycji. Darmowy.
    PP

  • 8. Data: 2012-03-19 17:42:32
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    PL(N)umber_One in news:jk5dpt$8ts$1@inews.gazeta.pl
> [...]
    er/merge-partition.htm
    > Funkcji zmiany rozmiarów partycji używałem, bez problemów. Ma też funkcję

    tzn:
    c- systemowa
    d - zainstalowane programy (zamiast na partycji c)
    e - skladowisko roznosci
    - mozna tym cudem BEZ UTRATY DANYCH poszerzac/zwezac kazda z partycji?

  • 9. Data: 2012-03-19 19:31:46
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 18-03-2012 o 15:53:48 marek R. <m...@g...com>
    napisał(a):

> [...]
    > funkcjonalny trial. Mam dysk podzielony na 2 partycje, chcę je
    > połączyć, bo mam za mało miejsca na partycji systemowej. Może mi ktoś
    Poszukaj starszego obrazu hiren-a tam jest w narzędziach arconis, nim
    zrobisz
    zmianę wielkości partycji bez utraty danych, i tylko tak rób, wpierw
    zmniejsz
    tą drugą, daj mu zapisać zmiany a potem rozszerz systemową.
    Polecam wersjęhirena 9.9 bo ta nowsza już tego narzędzia nie ma.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 10. Data: 2012-03-19 19:38:09
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    tu masz
    http://www.hirensbootcd.org/hbcd-v99/
    i narzędzie
    'Acronis Disk Director 10.0.2160: Popular disk management functions in a
    single suite.'
    na dole strony masz plik zip, rozpakować, wypalić na cd
    i wystartować z tego kompa.

    --
    Pozdr
    JanuszK