  • 1. Data: 2016-05-05 21:36:48
    Temat: rower stacjonarny, hamulec magnetyczny, jak to działa?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam.

    Dostałem bardzo fajny, cichy rower magnetyczny, który nie działa. znaczy
    nie działa w nim hamulec magnetyczny, koło kręci się bez oporu. Koło
    jest odlewem ze stali, obok niego "półksiężyc" z kilunastoma magnesami.
    Oczywiście mechanicznie radzę sobie doskonale. Niestety połowa magnesów
    się wysypała. z tych które pozostały, wywnioskowałem że są ustawione
    naprzemiennie:
    pierwszy - n
    drugi s
    trzeci n
    itd

    Czy tak powinno być? po poskładaniu efekt jest taki, że przy minimalnej
    szczelinie pomiędzy kołem a magnesami, koło po rozpędzeniu wykonuje 3-5
    obrotów. czyli słabo hamuje. po zwiększeniu szczeliny do 2mm, koło kręci
    się niemal swobodnie, a po jeszcze większym odsunięciu trzeba by liczyć
    czas kręcenia w sekundach, nie ilość obrotów :)

    Co jest nieteges? jak ten hamulec ma działać? Czy coś mogło się stać z
    kołem zamachowym? znaczy powinno być namagnesowane a nie jest?
    Czy macie pomysł jak prosto, elektrycznie, elektromagnetycznie zwiększyć
    siłę hamowania? Może jakąś prostą prądnice zbudować?

    ToMasz

  • 2. Data: 2016-05-05 23:18:36
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-05-05 o 21:36, ToMasz pisze:
    > koło po rozpędzeniu wykonuje 3-5 obrotów. czyli słabo hamuje.
    Pewnie tak ma być. Czym szybciej kręcisz kołem tym mocniej hamuje.
    Takie coś?
    https://www.pelotoncycle.com/static-0-87-2/img/bike/
    bike_resistance_desktop_2x.jpg
    To czerwone to magnetowód? Chyba nie.

    Robert

  • 3. Data: 2016-05-05 23:53:53
    Od: Bartolomeo <n...@n...com>

    W dniu 2016-05-05 o 21:36, ToMasz pisze:
    > Może jakąś prostą prądnice zbudować?

    Przecież to jest prądnica!
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Pr%C4%85d_wirowy
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Zwalniacz_elektryczny
    Im szybciej jedziesz tym ciężej się pedałuje. Jak w prawdziwym rowerze.

  • 4. Data: 2016-05-06 08:15:43
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 05 May 2016 21:36:48 +0200, ToMasz napisał(a):

    > Co jest nieteges?
    Brak magnesów, pozostałe osłabły.
    >jak ten hamulec ma działać?
    Ruch magnesów względem koła wywołuje w nim prądy wirowe a te grzeją
    koło, stąd strata energii.
    >Czy coś mogło się stać z
    > kołem zamachowym? znaczy powinno być namagnesowane a nie jest?
    Nie ma być namagnesowane. I dziwiłbym się jak by było ze stali.
    > Czy macie pomysł jak prosto, elektrycznie, elektromagnetycznie zwiększyć
    > siłę hamowania?
    Mamy. Kup parę magnesów neodymowych i wklej na Distal.
    >Może jakąś prostą prądnice zbudować?
    No chyba że cierpisz na brak prądu i będziesz aku ładował :)

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2016-05-06 09:12:23
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Brak magnesów, pozostałe osłabły.
    jest miejsce na 1 sztukę. więcej wymagałoby większego
    półksiężyca=trzymacza magnesów.

    > Ruch magnesów względem koła wywołuje w nim prądy wirowe a te grzeją
    prądy wirowe - wiem, to oczywiste, tylko czy magnesy mają być N-S-N-S..
    czy raczej stanowić jeden wielki NNNNNN albo SSSSS? Co skuteczniej
    będzie spowalniać?

    > Nie ma być namagnesowane. I dziwiłbym się jak by było ze stali.
    odlew jakiś. Stop żelaza z węglem na 100% ferromagnetyk. Nawinąć na
    niego 50 zwjów (jedną warstwę) z drutu miedzianego? Pomoże coś?

    > Mamy. Kup parę magnesów neodymowych i wklej na Distal.
    niema miejsca. musiałbym dorobić drugi półksiężyc

    > No chyba że cierpisz na brak prądu i będziesz aku ładował :)
    tak myślałem. znaczy telefon ładować. PRądnicy rowerowej nie podłącze,
    bo znacząco podniesie hałas. a ja właśnie trupa reanimuje z powodu jego
    nadzwyczajnie cichej pracy....
    Pozdrawiam
    ToMasz

  • 6. Data: 2016-05-06 10:18:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    > Czy tak powinno być? po poskładaniu efekt jest taki, że przy minimalnej
    > szczelinie pomiędzy kołem a magnesami, koło po rozpędzeniu wykonuje 3-5

    Ale to chyba tak ma byc.
    To nie jest hamulec do hamowania, to jest hamulec do zwalniania na
    dlugich zjazdach. Ma normalne hamulce ?

    No chyba, ze i do tego celu za slabo hamuje.

    > Czy macie pomysł jak prosto, elektrycznie, elektromagnetycznie zwiększyć
    > siłę hamowania? Może jakąś prostą prądnice zbudować?

    Dwa dynama zamontowac ? :-)

    J.

  • 7. Data: 2016-05-06 13:41:38
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Ale to chyba tak ma byc.
    > To nie jest hamulec do hamowania, to jest hamulec do zwalniania na
    > dlugich zjazdach. Ma normalne hamulce ?

    Pytanie dotyczy roweru STACJONARNEGO.
    Chyba, że to była taki piatkowy żart. :)

    > No chyba, ze i do tego celu za slabo hamuje.

    > Dwa dynama zamontowac ? :-)

    Zimą ogrzewać mieszkanie, a teraz napędzać klimatyzację.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 8. Data: 2016-05-06 19:40:07
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-05-05 21:36, ToMasz wrote:
    > Co jest nieteges?

    Kiepskie magnesy.

    Zobacz: https://www.youtube.com/watch?v=5BeFoz3Ypo4

    Wielu miszczuf uważa że to antygrawitacja :D

    Mam taki sam hamulec w biezni i z czasem magnesy szlag trafia. Wkleiłem
    nowe neodymy i działa aż za dobrze.

  • 9. Data: 2016-05-06 19:44:10
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-05-05 o 21:36, ToMasz pisze:
    > witam.
    >
    > Dostałem bardzo fajny, cichy rower magnetyczny, który nie działa.
    /.../
    > Czy macie pomysł jak prosto, elektrycznie, elektromagnetycznie zwiększyć
    > siłę hamowania? Może jakąś prostą prądnice zbudować?

    Są gotowe hamulce histerezowe, np.

    http://magtrol.com/datasheets/ahb.pdf

    Cena zabójcza, ale na stronie 3 jest przekrój takiego ustrojstwa, nie
    wygląda na rocket science. Ale z praktyki, z gotowego samochodowego
    alternatora da się zrobić skuteczny hamulec. Wystarczy *stałe*
    obciążenie, regulacja prądem wzbudzenia. Skuteczne i sprawdzone.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 10. Data: 2016-05-06 20:16:01
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-05-06 20:21, ToMasz wrote:
    > czy na Twoim kole zamachowym jest miedziana obręcz?

    Tak.