  • 1. Data: 2012-09-08 21:13:22
    Temat: różnica w odbiorze z MUX-2 z telewizora i dekodera
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Witam

    Miejscowość Warka, koło Grójca.
    teoretycznie w zasięgu MUX-2 z Raszyna

    Jest dziwny problem:
    Telewizor Sony (nie pamiętam modelu - jak ważne, to odkopię) odbiera
    poprawnie wszystko z MUX-2 (m.in. Polsat i TVN)

    Na tym samym kablu (specjalnie przełączałem) jak podłączę Dekoder
    Fergusson Ariva z telewizorem Sony (kineskopowym, raczej nie bardzo
    zabytkowym) na kanałach z MUX-2 dostaję informację: słaby sygnał lub
    brak sygnału. Co ciekawe jak wchodzę na częstotliwość kanału np. Polsatu
    na dekoderze to mam informację, że sygnał jest 80% i siła 70%. Ale
    obrazu nie ma na żadnym kanale z tego MUX-a

    Gdzie szukać przyczyny ? Uszkodzony dekoder ? Czy jakieś różnice w
    czułości ?

    Wojtek

    --
    ===== www.smarthost.pl ======
    Masz własną stronę internetową ?

  • 2. Data: 2012-09-09 08:18:58
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "crazy bejbi" <t...@n...ma> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > Fergusson Ariva z telewizorem Sony (kineskopowym, raczej nie bardzo
    > zabytkowym) na kanałach z MUX-2 dostaję informację: słaby sygnał lub brak

    Dobrze rozumiem, że ta informacja do z dekodera, który ma tuner dvb-t?
    Podłączasz do niego ten sam kabel antenowy, co w przypadku bezpośredniego
    podłączenia do tv?

  • 3. Data: 2012-09-09 09:12:50
    Temat: Re: różnica w odbiorze z MUX-2 z telewizora=?UTF-8?B?IGkgZGVrb2RlcmE=?=
    Od: "bufi" <b...@p...de>

    crazy bejbi wrote:

    > Gdzie szukać przyczyny ? Uszkodzony dekoder ? Czy jakieś różnice
    > w czułości ?

    Raczej to drugie. Też mam TV Sony i dekoder. Tuner z TV ma wyraźnie
    bardziej czułą głowicę niż dekoder stacjonarny. Myśle, że to
    'normalne'.

    > Wojtek

    P.

  • 4. Data: 2012-09-09 13:12:07
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    W dniu 2012-09-09 08:18, Cavallino pisze:

    > Dobrze rozumiem, że ta informacja do z dekodera, który ma tuner dvb-t?
    > Podłączasz do niego ten sam kabel antenowy, co w przypadku
    > bezpośredniego podłączenia do tv?

    tak, w zasadzie mam dwa kable i dwie anteny koło siebie - do dwóch
    telewizorów, ale na testy przełączyłem ten sam kabel, żeby było
    porównanie. Informacja jest z dekodera który jest tunerem dvb-t.

    Wojtek

  • 5. Data: 2012-09-09 13:13:13
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Sat, 08 Sep 2012 21:13:22 +0200, crazy bejbi <t...@n...ma>
    wrote:

    >Gdzie szukać przyczyny ? Uszkodzony dekoder ? Czy jakieś różnice w
    >czułości ?

    Kiepski tuner w Fergusonie?

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 6. Data: 2012-09-09 15:34:57
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "crazy bejbi" <t...@n...ma> napisał w wiadomości grup

    > tak, w zasadzie mam dwa kable i dwie anteny koło siebie - do dwóch
    > telewizorów, ale na testy przełączyłem ten sam kabel, żeby było
    > porównanie. Informacja jest z dekodera który jest tunerem dvb-t.

    No to chyba wnioski są oczywiste, że coś jest nie tak z głowicą tunera dvb-t
    w Ferdku.

  • 7. Data: 2012-09-09 15:36:09
    Od: "Ktos" <k...@n...net>

    Jak wynika z moich obserwacji, prawie zawsze tuner w 'markowym' odbiorniku
    TV (Sony,Samsung,LG,itp.) zachowuje się lepiej od wszelkich wynalazków typu
    STB czy do PC na USB.
    W warunkach, gdzie tuner w TV radzi sobie jeszcze zupełnie nieźle, STB
    często już nic nie odbiera.
    Oczywiście, jest to spore uproszczenie, pewnie znajdziesz przykład dobrego
    STB i kiepskiego TV, gdzie będzie akurat odwrotnie.
    Co do Fergosona Arivy-kiedyś miałem i był gdzieś w 'średniej lidze' STB-
    oczywiście działał gorzej niż tuner w TV,ale lepiej od niektórych innych
    modeli.

  • 8. Data: 2012-09-10 07:13:31
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2012-09-08 21:13, crazy bejbi pisze:
> [...]
    > obrazu nie ma na żadnym kanale z tego MUX-a
    >
    > Gdzie szukać przyczyny ? Uszkodzony dekoder ? Czy jakieś różnice w

    napisz coś więcej, jaka antena - pasywna czy aktywna?
    jaki model ferdka?
    z tego co czytam, to masz b. słaby sygnał, albo zaszumiony.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 12.1 - power of linux

  • 9. Data: 2012-09-10 09:46:25
    Od: "fluffy" <x...@p...onet.pl>

> [...]
    > ma na żadnym kanale z tego MUX-a
    >
    > Gdzie szukać przyczyny ? Uszkodzony dekoder ? Czy jakieś różnice w

    Witam.
    Jesli masz podlaczony wzmacniacz do anteny to pokrec jego wzmocnieniem.
    Ostatnio klient mial ustawione wzmocnienie na maxa
    i dekoder STB widzial tylko jeden MUX.
    Wystarczylo zmniejszyc wzmocnienie o polowe i odszukal kolejne dwa MUX-y.

    pozdrawiam
    fluffy

  • 10. Data: 2012-09-10 23:40:34
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    W dniu 2012-09-10 07:13, pawell32 pisze:

    > napisz coś więcej, jaka antena - pasywna czy aktywna?
    > jaki model ferdka?
    > z tego co czytam, to masz b. słaby sygnał, albo zaszumiony.

    Dzięki, już doszedłem raczej, że to kwestia anteny - to jest stara
    siatkowa ... wymienię na kierunkową.

    Wojtek