  • 1. Data: 2012-03-24 10:11:11
    Temat: (starocie) A95, XnView i "przekręcanie" zdjęć
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Witam,
    Do tej pory miałem tak, że po zrobieniu zdjęć, z czytnika kart program
    XnView sam "wiedział" jak obrócić zdjęcie- nie było potrzeby odwracania go.
    Jak to robił- nie pytajcie, nie mam pojęcia.

    Od ostatniego razu coś się skopało i w XnView zdjęcia trzeba "bezstratnie"
    obracać.

    Gdzie tkwi przyczyna?
    Czy to po stronie aparatu czy programu XnView??

    Spotkał się ktoś z Was z tamim tematem?
    Tomek.

  • 2. Data: 2012-03-24 10:28:55
    Temat: Re: (starocie) A95, XnView i "przekręcanie" zdjęć
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Tomek napisał:
> [...]
    > obracać.
    >
    > Gdzie tkwi przyczyna?
    > Czy to po stronie aparatu czy programu XnView??

    1. Gdzieś w opcjach programu odznaczyłeś honorowaniu tagu EXIF
    dotyczącego orientacji.
    2. Zepsuł się czujnik orientacji w aparacie.

    m.

  • 3. Data: 2012-03-24 12:17:55
    Temat: Re: A95, XnView i "przekręcanie" zdjęć- dane z EXIF
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Mikolaj Machowski" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > 1. Gdzieś w opcjach programu odznaczyłeś honorowaniu tagu EXIF
    > dotyczącego orientacji.
    > 2. Zepsuł się czujnik orientacji w aparacie.

    Witam,
    Wydruk EXIF ze zdjęcia które się w XnViev ustawiło prawidłowo:
    :
    Producent aparatu : Canon
    Model aparatu : Canon PowerShot A95
    Orientacja : góra-lewa (1)
    Rozdzielczość X : 180
    Rozdzielczość Y : 180
    Jednostka rozdzielczości : cale
    Data modyfikacji : 2012:03:12 16:55:24
    Pozycjonowanie YCbCr : wyśrodkowane (1)
    :
    Czas naświetlania [s] : 1/80
    Liczba F : 2.8
    Wersja EXIF : 02.20
    Data wykonania : 2012:03:12 16:55:24
    Data digitalizacji : 2012:03:12 16:55:24
    Konfiguracja składowych : YCbCr
    Skompresowanych bitów na piksel : 3
    Szybkość migawki [s] : 1/79
    Przesłona : F2.8
    Kompensacja naświetlania : 0
    Przesłona maksymalna : F2.8
    Tryb pomiaru światła : Wielosegmentowy (5)
    Błysk : Bez byłsku
    Długość ogniskowej [mm] : 7.8
    Komentarz użytkownika :
    Wersja FlashPix : 01.00
    Przestrzeń kolorów : sRGB
    Szerokość EXIF obrazu : 2592
    Wysokość EXIF obrazu : 1944
    Przesunięcie danych współpracy : 1872
    Rozdzielczość X płaszczyzny ogn : 2592000/283
    Rozdzielczość Y płaszczyzny ogn : 486000/53
    Jednostka rozdzielczości płaszc : cale (2)
    Typ sensora : Jednoukładowy kolorowy (2)
    Źródło pliku : DSC
    Renderowanie własne : Proces normalny (0)
    Tryb naświetlania : Automatyczny (0)
    Balans bieli : Automatyczny (0)
    Powiększenie cyfrowe : 1
    Rodzaj sceny : Portret (2)
    :
    Indeks IOP : R98
    Wersja IOP : 0100
    Szerokość IOP : 2592
    Wysokość IOP : 1944
    :
    Makro : Tryb normalny
    Samowyzwalacz : Wyłączony
    Ustawienie kompresji : Dokładna
    Tryb błysku : Autom. + redukcja czerw. oczu
    Tryb pracy : Pojedyczny lub samowyzwalacz
    Tryb ogniskowania : Pojedyncze
    Rozmiar obrazu : Duży
    Easy shooting : Portret
    Kontrast : Normalne
    Nasycenie : Normalne
    Ostrość : 0
    Czułość ISO : Automatycznie
    Tryb pomiaru światła : Matrycowy
    Typ ogniskowania : Automatyczne
    Punkt AF : Unknown
    Tryb naświetlania : Easy shooting
    Lens Type : 65535
    Długość ogniskowej [mm] : 749
    Długość najkrótszej ogniskowej : 250
    Jednostka ogniskowej : 32
    Max aperture : 97
    Min aperture : 192
    AutoISO : 100
    BaseISO : 50
    MeasuredEV : 167
    Balans bieli : Automatyczny
    Slow shutter : Off
    Numer kolejny : 0
    Flash Bias : 0 EV
    Informacje o obrazie : IMG:PowerShot A95 JPEG
    Wersja firmware : Firmware Version 1.00
    Numer obrazu : 139-3927
    Nazwa właściciela :
    Model ID : 22216704
    :
    :
    Kompresja : 6
    Rozdzielczość X : 180
    Rozdzielczość Y : 180
    Jednostka rozdzielczości : cale
    Przesunięcie miniatury : 2548
    Długość miniatury : 4182

    A to ze zdjęcia które wymaga przekręcenia:

    :
[...]

    Czy to przyczyna aparatu czy ustawienia XnView??
    Ew gdzie w XnView się ustawia aby było właściwe zorientowanie zdjęcia?

    Dzięki za chęć pomocy.
    Tomek.

  • 4. Data: 2012-03-26 12:20:03
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Tomek napisał:

> [...]
    > Model aparatu : Canon PowerShot A95
    > Orientacja : góra-lewa (1)
    >

    > A to ze zdjęcia które wymaga przekręcenia:

    Jeśli zdjęcia się różnią a zapisana orientacja jest taka sama
    - obstawiam zepsuty czujnik w aparacie.

    m.

  • 5. Data: 2012-03-26 12:43:20
    Od: John Smith <j...@e...net>

    W dniu 2012-03-24 10:11, Tomek pisze:
> [...]
    >
    > Gdzie tkwi przyczyna?
    > Czy to po stronie aparatu czy programu XnView??

    A może zmieniłeś jeszcze coś w całym procesie, np:
    - przedtem zgrywałeś zdjęcia przez kabelek z aparatu, a teraz poprzez czytnik, albo
    odwrotnie,
    - zmieniłeś czytnik, np z wbudowanego z laptopa na zewnętrzny albo odwrotnie?

    --
    Mirek