  • 1. Data: 2012-03-22 21:58:45
    Temat: Doradźcie zakup aparatu
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Chciałbym powrócić do mojego dawnego hobby jakim jest fotografia. Rozważam
    zakup aparatu cyfrowego. Chciałbym uniknąć przykrych (drogich)
    niespodzianek po niewłaściwym wyborze. Wstępnie wybrałem aparaty Nikon
    D5100 i Sony A580 ale nie upieram się przy tych modelach. Zależy mi na HDR
    i stabilizacji obrazu. W przyszłości myślę też o zakupie obiektywów i lamp
    błyskowych zdalnie wyzwalanych.

    Czy możecie doradzić/odradzić zakup jakiegoś konkretnego modelu?

  • 2. Data: 2012-03-22 22:26:35
    Temat: Re: Doradźcie zakup aparatu
    Od: " StaM" <k...@g...pl>

    Marek <p...@s...com> napisał(a):

    > Czy możecie doradzić/odradzić zakup jakiegoś konkretnego modelu?

    www.dxomark.com/index.php/Cameras/Compare-Camera-Sen
    sors/Compare-cameras-side-by-side/(appareil1)/698|0/
    (brand)/Nikon/(appareil2)/685|0/(brand2)/Sony/(appar
    eil3)/615|0/(brand3)/Pentax

    Chcesz miec stabilizacje, dwa kolka, i solidna obudowe wez Sony, wiecej
    obiektywow bierz Nikona.
    StaM

  • 3. Data: 2012-03-23 16:56:22
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Thu, 22 Mar 2012 21:26:35 +0000 (UTC), StaM <k...@g...pl>
    wrote(a):

> [...]
    eil3)/615|0/(brand3)/Pentax

    > Chcesz miec stabilizacje, dwa kolka, i solidna obudowe wez Sony, wiecej

    Akurat z powyższych trzech aparatów dwa kółka to ma jedynie Pentax. :)

    B.

  • 4. Data: 2012-03-23 17:25:41
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2012-03-22 21:58, Marek pisze:
    > Witam,

    > Nikon
    > D5100 ... i lamp
    > błyskowych zdalnie wyzwalanych.

    To w tym połączeniu nie ma zdalnego CLS

  • 5. Data: 2012-03-23 19:01:15
    Od: "StaM" <k...@g...pl>

    Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    /685|0/(brand2)/Sony/(appar
    > eil3)/615|0/(brand3)/Pentax

    > Akurat z powyższych trzech aparatów dwa kółka to ma jedynie Pentax. :)

    Racja, i Pentax jest do tego polprofesjonalny, a te dwa pierwsze to
    amatorszczyzna;)
    StaM

  • 6. Data: 2012-03-23 22:51:03
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Thu, 22 Mar 2012 21:26:35 +0000 (UTC), StaM napisał(a):

    > www.dxomark.com/index.php/Cameras/Compare-Camera-Sen
    sors/Compare-cameras-side-by-side/(appareil1)/698|0/
    (brand)/Nikon/(appareil2)/685|0/(brand2)/Sony/(appar
    eil3)/615|0/(brand3)/Pentax

    A dlaczego stary K-7 a nie K-5? To K-5 ma taką samą matrycę jak A580 a nie
    K-7, więc chyba bardziej pasuje do porównania ;).

    --
    Krasnal

  • 7. Data: 2012-03-24 04:50:49
    Od: "StaM" <k...@g...pl>

    Krasnal <k...@o...pl> napisał(a):

    > A dlaczego stary K-7 a nie K-5? To K-5 ma taką samą matrycę jak A580 a nie
    > K-7, więc chyba bardziej pasuje do porównania ;).

    On sie tam zaplatal przypadkowo. Moze jako wersja oszczednosciowa, bo uzywane
    mozna tanio kupic.
    StaM

  • 8. Data: 2012-03-24 11:12:04
    Od: "MIR" <d...@g...com>

    > Chciałbym powrócić do mojego dawnego hobby jakim jest fotografia.

    JEST, czy BYŁA? Jeżeli JEST - nie masz do czego powracać; a więc
    - raczej: BYŁA. Fotografowanie, to tworzenie obrazów, zwanych fotografiami
    - potocznie zwanych zdjęciami.

    Aby powstało zdjęcie, potrzebne są następujące elementy:

    1. Fotograf;
    2. Narzędzie;
    3. Obiekt;
    4. Światło.

    Większość tu pytających, jest zainteresowanych przede wszystkim
    doborem najbardziej odpowiedniego narzędzia - czyli aparatu
    fotograficznego. Doradcą i znawcą każdego narzędzia i sprzętu,
    staje się jego użytkownik, po pewnym czasie jego użytkowania.

    Osoby przeglądające i porównujące reklamy i opisy urządzeń,
    oferowanych przez handlowców, z reguły są mało wiarygodnymi
    doradcami i nie ma sensu wierzyć im w większym stopniu,
    niż autorom tekstów reklam i opisów.

    Natomiast bardziej wiarygodnym doradcą, staje się użytkownik
    sprzętu, po dłuższym okresie jego poznawania i gromadzenia
    doświaczeń o jego walorach użytkowych. Jest więc zrozumiałe,
    że może to dotyczyć jedynie sprzętu nie najnowszego.

    Tymczasem pospolita większość, jest najbardziej uzależniona
    od powszechnych mitów, zwłaszcza lustrzankowych i "spragniona"
    przede wszystkim NOWOŚCI!!

    Niejeden posiadacz półprofesjonalnego wyposażenia,
    zaczyna potem poszukiwać "czegoś prostszego i poręcznego",
    co można stale nosić w kieszeni.
    _____________________

    Z pozdrowieniem [-] MIR

  • 9. Data: 2012-03-26 17:50:40
    Od: danpe_ <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 Mar 2012 11:12:04 +0100, MIR napisał(a):

    > Niejeden posiadacz półprofesjonalnego wyposażenia,
    > zaczyna potem poszukiwać "czegoś prostszego i poręcznego",
    > co można stale nosić w kieszeni.

    Czyli jaka jest Twoja rada wynikajace z Twej wypowiedzi?
    Ma sobie kupic smiene?

    danpe_
    gg:827748

  • 10. Data: 2012-03-26 20:07:48

    > Chcesz miec stabilizacje, dwa kolka, i solidna obudowe wez Sony, wiecej
    > obiektywow bierz Nikona.

    Odpowiadam z innego konta.

    Nikon też ma stabilizację lecz w obiektywach. Nie wiem czy to źle czy
    dobrze... Zgaduję odpowiedź: drogo? :-)

    Dwa kółka? O czym piszesz?

    Pozdrawiam
    Marek.