  • 1. Data: 2010-11-28 17:33:27
    Temat: tv do kinka domowego (jakosc obrazu + trwalosc produktu).
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    witam,

    ostatnimi czasu zainstalowalem sobie w pomieszczeniu naglosnienie 5.1
    diory zasilane sygnalem z komputera i teraz potrzebuje dobrac do tego
    jakis przyzwoity wyswietlacz.

    odwiedzilem wiec dzis przy okazji dwa tzw. sklepy rtv by organoleptycznie
    ocenic jakosc obrazu oferowana przez producentow. przebijajac sie lokciami
    przez stada ludzi wyrywajace sobie okulary 3d widzialem mase zlomu,
    ktory nawet nie potrafi dobrze wyswietlic wolnoplywajacych zoltych rybek
    w niebieskim oceanie. lekko przybity trafilem jednak w kacik, gdzie nie bylo
    nikogo i swiecily sie tam dosc ladne obrazy:

    1). lg 50PK950 (cena ~4.8kpln)
    2). sharp LC-46LE824E, LC-52LE820E (~8kpln, ~6.7kpln)
    3). panasonic (plazmy z rodziny viera ~40" z systemem
    infinite black pro z cenami w przedziale 4..5kpln)

    sharp z zoltym pikselem swiecil pieknie, ale ta cena... :/

    wiec przedzial zawezyl mi sie do lg i panasonica, ale tak stojac i ogladajac
    te modele, katem ucha nasluchalem sie jak sprzedawcy wciskaja klientom
    dodatkowe ubezpieczenie zwane przedluzeniem gwarancji do 5 lat.

    rozwodzili sie jak to psuja sie procesory obrazu, glosniki, ze plasma
    sie wypala, ze lcd costam i jeszcze sto innych powodow dla ktorych warto
    doplacic jeszcze 5..10% ceny by miec 5 lat gwarancji.

    chcialbym sie wiec Was zapytac:

    - jak to jest z ta trwaloscia tv?
    czy one sie naprawde tak psuja? ja w ciagu ostatnich 10 lat nie spotkalem
    sie z padem tafli lcd (sam w domu od kilku lat mam monitor 20.2" benq
    16:10 na ktorym jak na razie ogladam filmy i pracuje) wiec mysle,
    ze te padajce procesory orazu to bujda na resorach, ale moze nie mam
    racji.

    - co myslicie o rzeczonej plazmie lg i panasonic-ach?

    - a moze powinienem obejzec jeszcze inne modele innych producentow?

    z gory dziekuje za konstruktywne komentarze.

  • 2. Data: 2010-11-28 18:36:58
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2010-11-28 18:33, Paweł pisze:
> [...]
    >
    > - co myslicie o rzeczonej plazmie lg i panasonic-ach?
    >
    > - a moze powinienem obejzec jeszcze inne modele innych producentow?

    obejrzyj samsungi, masz dodatkowo odtwarzanie filmów hd, jakośc obrazu
    oceń sam

  • 3. Data: 2010-11-28 18:42:23
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 28.11.2010 18:33, Paweł pisze:
> [...]
    > infinite black pro z cenami w przedziale 4..5kpln)
    >
    > sharp z zoltym pikselem swiecil pieknie, ale ta cena... :/

    weź pod uwagę fakt, że tv w sklepach są "zasilone" ze wszpólnego
    żródła po kablu antenowym - z marną jakością (czasem nawet gorzej),
    lub wręcz odwrotnie - demo producenta (np. ble ray).
    dlatego mało ma to wspólnego z rzeczywistością.

> [...]
    > sie wypala, ze lcd costam i jeszcze sto innych powodow dla ktorych warto
    > doplacic jeszcze 5..10% ceny by miec 5 lat gwarancji.

    tu się z nimi zgadzam. warto

> [...]
    > 16:10 na ktorym jak na razie ogladam filmy i pracuje) wiec mysle,
    > ze te padajce procesory orazu to bujda na resorach, ale moze nie mam

    monitor to nie to samo co tv i też się psują choć chyba rzadziej.
    w tv najczęściej padają zasilacze i invertery (zasilanie świetlówek w lcd)

    > - co myslicie o rzeczonej plazmie lg i panasonic-ach?

    lg unikałbym, szczególnie plazm, a w nich jednak leaderem
    został panasonic.
    jak oglądasz dużo filmów wybierz plazme panasonic.
    jak dobrze poszukasz kupisz w dobrej cenie starszy model
    bez zbędnych nowości i wodotrysków

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 4. Data: 2010-11-29 09:33:16
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-11-28 19:42, *pawell32* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
    > jak oglądasz dużo filmów wybierz plazme panasonic.
    > jak dobrze poszukasz kupisz w dobrej cenie starszy model
    > bez zbędnych nowości i wodotrysków

    Nic tylko się podpisać :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 5. Data: 2010-11-29 11:06:11
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    W wiadomości:icu7dj$4fq$...@i...gazeta.pl,
    boxfish <c...@g...pl> nastukał:
    > obejrzyj samsungi, masz dodatkowo odtwarzanie filmów hd, jakośc obrazu
    > oceń sam

    plazma lg też ma odtwarzanie divx w 1920x1080 np. 50ps8000

    --
    VSS

  • 6. Data: 2010-11-29 18:18:25
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    VSS wrote:

    > W wiadomo?ci:icu7dj$4fq$...@i...gazeta.pl,
    > boxfish <c...@g...pl> nastuka?:
    >
    > plazma lg te? ma odtwarzanie divx w 1920x1080 np. 50ps8000

    bajery w stylu playback z usb, wifi, youtube i inne cude w ogole
    mnie nie interesuja. nie interesuje mnie tez tuner, super wynalazki
    poprawiajace jakosc obrazu analogowego, ani systemy dzwiekowe
    robiace na 2x10W surround :)

    ten tv ma tylko wyswietlac obraz filmowy z cyfrowego zrodla podany
    przez dvi/hdmi.

  • 7. Data: 2010-11-29 18:20:45
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    Mirek Ptak wrote:

    > Dnia 2010-11-28 19:42, *pawell32* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:
    >
    > Nic tylko się podpisać :)

    czy takie starsze modele wroca na polki po swiatecznym wciskaniu
    nowego bajeru, czy raczej szukac tego tylko w sieci?

  • 8. Data: 2010-11-29 18:51:44
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    Paweł <r...@1...0.0.1> napisał(a):

    >ten tv ma tylko wyswietlac obraz filmowy z cyfrowego zrodla podany
    >przez dvi/hdmi.

    jestes pewien? tez tak kupowalem, ale jak zobaczylem, co tv robi z materialem
    z pendrive'a, poodpinalem kable i odtwarzacz schowalem do szafy; juz go nie chce

  • 9. Data: 2010-11-30 07:18:12
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2010-11-29 19:20, Paweł pisze:

    > czy takie starsze modele wroca na polki po swiatecznym wciskaniu
    > nowego bajeru,

    a ktoś je chowa ?

  • 10. Data: 2010-11-30 09:11:37
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2010-11-29 19:51, Przesmiewca pisze:

    > jestes pewien? tez tak kupowalem, ale jak zobaczylem, co tv robi z materialem
    > z pendrive'a, poodpinalem kable i odtwarzacz schowalem do szafy; juz go nie chce

    dokładnie o tym pisałem, zaskoczyło mnie to w jak radiz sobie z filmami
    tv a radzi sobie lepiej niż odtwarzacze sieciowe z którymi miałem do
    czynienia, np asus o!play -oczywiście pamietam o ich uniwersalności etc

    osobiście w każdym tv jaki miałem od razu wyłączyłem wszelkie
    poprawiacze obrazu, filtry grzbieniowe etc, you tube i inne internety
    jest daleko poza zakresem moich zainteresowań ale wygoda jaką daje fakt
    uruchomienia jednym przyciskiem pilota filmu z mojej kolekcji - bezcenna
    (pilot logitech harmony - funkcja macro uruchamiająca tv w trybie
    odtwarzania z zewnetrznego dysku oraz amplituner hk w trybie digital in ;-)