  • 1. Data: 2010-03-20 18:02:49
    Temat: usuniecie kalafonii
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    Witam

    Wiem, że takim pytań było troche ale próbuje różnych metod i już nie wiem co
    zrobić.

    Myje to dziadostwo wszelkimi dostepnymi srodkami i płytka wygląda coraz
    gorzej.

    Nie dość, że się lepi to jest matowa i niestetyczna. Po którymś kolejnym
    środku zrobił
    się jakiś dziwny nalot.

    Czy da sie tego skutecznie pozbyć ? Soldermaska zrobiła się brudna jakby to
    leżało
    pół roku na dnie jakiegoś jeziora.

    Czytałem jeszcze, że można benzyną. Akurat nie mam pod ręką więc nie
    probowałem.

    Jest szansa, że to się zmyje ?

  • 2. Data: 2010-03-20 18:11:31
    Temat: Re: usuniecie kalafonii
    Od: "Bodzio SE" <b...@v...pl>

    Najlepszy i skuteczny jest denaturat jeszcze nie przesączony przez chlebek
    ;)

  • 3. Data: 2010-03-20 18:23:44
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    Bodzio SE wrote:
    > Najlepszy i skuteczny jest denaturat jeszcze nie przesączony przez
    > chlebek ;)

    To lece do sklepu. Jak tam wiertarka ? Bo pisałem na priv ale nie wiem czy
    ten adres jest aktywny.

  • 4. Data: 2010-03-20 18:47:29
    Od: "Bodzio SE" <b...@v...pl>

    > Najlepszy i skuteczny jest denaturat jeszcze nie przesączony przez chlebek
    > ;)

    Jak potrzebujesz pastę lutowniczą, to do pojemniczka niewielkiego wlej
    denaturat, wsyp kalafonię i masz najlepszą pastę pod słońcem oczywiście po
    jej rozpuszczeniu przez denaturat (na drugi dzień)

    pozdr
    BSE
    www.bodziose.pl

  • 5. Data: 2010-03-20 19:04:13
    Od: "Bodzio SE" <b...@v...pl>

    > To lece do sklepu. Jak tam wiertarka ? Bo pisałem na priv ale nie wiem czy
    > ten adres jest aktywny.

    Zwrot mam z Twojego adresu. Wyślij mi na @ adres wysyłki.

    pozdr
    BSE
    www.bodziose.pl

  • 6. Data: 2010-03-20 20:49:22
    Od: Krzysztof Tabaczyński <k...@w...pl>

    Użytkownik "Bodzio SE" <b...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Jak potrzebujesz pastę lutowniczą, to do pojemniczka niewielkiego wlej
    > denaturat, wsyp kalafonię i masz najlepszą pastę pod słońcem oczywiście po
    > jej rozpuszczeniu przez denaturat (na drugi dzień)

    Z mojego doświadczenia wynika, że do rozpuszczania
    kalafonii najlepiej nadaje się aceton.

    ...denaturat zawiera wodę...

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 7. Data: 2010-03-20 20:53:57
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    bagno wrote:

    > To lece do sklepu. Jak tam wiertarka ? Bo pisałem na priv ale nie
    > wiem czy ten adres jest aktywny.

    No i po 20 minutach moczenia efekt jest taki, że luty zrobiły sie brudne
    i szare i wszystko wygląda na maksymalnie skorodowane. Lepi się
    znacznie słabiej, jest mniej matowe. Nie wiem tylko ile będzie działało.

  • 8. Data: 2010-03-20 20:57:32
    Od: "Bodzio SE" <b...@v...pl>

    > No i po 20 minutach moczenia efekt jest taki, że luty zrobiły sie brudne
    > i szare i wszystko wygląda na maksymalnie skorodowane. Lepi się
    > znacznie słabiej, jest mniej matowe. Nie wiem tylko ile będzie działało.

    Faktycznie nie napisałem. Należy pędzelkiem spłukiwać pozostałości. W
    zasadzie od niedawna używam acetonu do mycia .. tak jak ktoś poniżej już o
    tym napisał.

  • 9. Data: 2010-03-20 22:20:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Krzysztof Tabaczyński napisał:

    > Z mojego doświadczenia wynika, że do rozpuszczania
    > kalafonii najlepiej nadaje się aceton.

    A z kolei podchodząc do sprawy teoretycznie, należy zastosować terpentynę.
    Terpentynę uzyskuje się z destylacji żywicy, sosnowej na przykład.
    Pozstałością z tego procesu jest kalafonia. W ten sposób wracamy do stanu
    pierwotnego.

    > ...denaturat zawiera wodę...

    Która nie przeszkadza rozpuszczaniu kalafonii przez alkohol etylowy.
    W spirytusie rozpuszcza się nawet bursztyn.

    Jarek

    --
    Na litość boską, królowo, czy ośmieliłbym się nalać damie wódki?
    To czysty spirytus.

  • 10. Data: 2010-03-21 01:52:31
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-03-20 19:47, Bodzio SE pisze:

    > Jak potrzebujesz pastę lutowniczą, to do pojemniczka niewielkiego wlej
    > denaturat, wsyp kalafonię i masz najlepszą pastę pod słońcem oczywiście po
    > jej rozpuszczeniu przez denaturat (na drugi dzień)

    I z tego wyjdzie oczywiście topnik a nie pasta lutownicza (zawierająca
    przewodzącą zawiesinę metali):

    http://diolut.pl/pasta-lutownicza-easy-print-sn62pb3
    6ag2-p-1987.html
    http://www.lut-spaw.com.pl/?pasta-instalfix,58