  • 1. Data: 2010-02-28 13:40:31
    Temat: wartości pól formularza a baza danych
    Od: j...@p...onet.pl

    Dzień dobry,
    Mam pytanie do osób tworzących formularzowe alikacje bazodanowe.
    W takich aplikacjach występują pola (np. drop down listy <select>) zawierające
    wartości, które możnaby przechowywać w tabelach słownikowych bazy danych albo
    bezpośrednio w HTMLu. Od czego to zależy na co się zdecydować?
    Np. w mojej aplikacji mam pole "Rodzaj nieruchomości" z
    wartościami "lokal", "mieszkanie", "pokój", "kawalerka" itp.
    Jeśli wartości się zmieniają w aplikacji to chyba lepiej użyć tabeli bazy
    danych, np. tabeli MyISAM w MySQLu. Jeśli natomiast wartosci są statyczne to
    chyba lepiej zahardcodować je w HTMLu. Co o tym sądzicie?
    Byłbym wdzięczny za odpowiedź.

  • 2. Data: 2010-02-28 13:59:22
    Temat: Re: wartości pól formularza a baza danych
    Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>

    W dniu 2010-02-28 14:40, j...@p...onet.pl pisze:
> [...]
    > danych, np. tabeli MyISAM w MySQLu. Jeśli natomiast wartosci są statyczne to
    > chyba lepiej zahardcodować je w HTMLu. Co o tym sądzicie?

    Niektórzy uważają, że wszystkie wartości słownikowe powinny być w bazie
    włącznie z tak/nie, ale to przesada. Moim kryterium jest nie tyle
    niezmienność danych, co statyczna zależność algorytmu od wartości danej,
    na przykład będziemy mieli jakieś wartości stanu lub typu obiektów w
    bazie i w zależności od typu osobna klasa wykonawcza. Tabela typów w
    bazie nie ma większego sensu, chyba że dodamy w bazie jeszcze jakiś
    identyfikator przypisujący klasę (w każdym razie to nie dla
    początkujących). Twój przykład - rodzaj nieruchomości - aż krzyczy, że
    chce być w bazie - chyba nie chcesz wymyślać za agencję, jakimi
    obiektami będzie handlować?

    PS: Określenie "zahardkodowany" traktuję jako skrót myślowy i nie będę
    się rozwodził nad podstawami.

    artur

  • 3. Data: 2010-03-01 10:12:35
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > danych, np. tabeli MyISAM w MySQLu. Jeśli natomiast wartosci są statyczne
    > chyba lepiej zahardcodować je w HTMLu. Co o tym sądzicie?

    Trzymanie wszystkiego w bazie jest o tyle poreczne, ze robiac rozne selecty
    z samej bazy bez zagladania do HTMLa widzisz co jest czym.

  • 4. Data: 2010-03-01 10:14:09
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Artur Muszyński" <a...@u...wytnijto.com.pl> napisał w
    wiadomości news:hmdss4$v4a$1@mx1.internetia.pl...
    >W dniu 2010-02-28 14:40, j...@p...onet.pl pisze:

    > Twój przykład - rodzaj nieruchomości - aż krzyczy, że chce być w bazie -
    > chyba nie chcesz wymyślać za agencję, jakimi obiektami będzie handlować?

    Z doswiadczenia wiem, ze akurat lista podanych kategorii potrafi byc
    arcystatyczna.