  • 1. Data: 2015-01-25 10:37:19
    Temat: wgranie BIOS w miejsce UEFI, dwie rewizje płyty
    Od: "jedrek" <j...@s...2>

    Jest sobie płyta rev 3.0:
    http://www.gigabyte.pl/products/page/mb/ga-990fxa-ud
    5rev_30/ z UEFI
    oraz jej wcześniejsza edycja rev 1.0 z BIOS-em
    http://www.gigabyte.pl/products/page/mb/ga-990fxa-ud
    5rev_10

    Powstaje teraz pytanie czy do nowszej rewizji UEFI można wgrać tradycyjny
    BIOS ze starej rewizji? Bo z opisu wynika, że praktycznie te płyty co do
    elektroniki są tym samym sprzętem (?).
    W sprzedaży jest już tylko nowsza rewizja 3.0 która, a mnie interesuje
    tradycyjny BIOS bez skaczących cyrkowych węży UEFI.
    Czyli nabywam rewizję 3.0 i w miejsce wgranego w nią UEFI chcę załadować
    BIOS z rewizji 1.0
    Przejdzie takie coś, czy nie ma prawa zadziałać?

  • 2. Data: 2015-01-25 11:39:29
    Temat: Re: wgranie BIOS w miejsce UEFI, dwie rewizje płyty
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    25 stycznia 2015 10:37 użytkownik "jedrek" napisał w
    b.com ...

    :
    : (...) Bo z opisu wynika, że praktycznie te płyty co do
    : elektroniki są tym samym sprzętem (?).

    Hm, nie byłbym taki pewien.

    : (...) Czyli nabywam rewizję 3.0 i w miejsce wgranego w nią
    : UEFI chcę załadować BIOS z rewizji 1.0
    :

    A nie ma tam dual-BIOSu, czy też jego odpowiednika dla UEFI (no nie wiem czy coś
    takiego ma w ogóle sens, tak sobie strzelam)? Bo takie dualne "aparaty
    rozruchowe" to zdaje się jest "nowy trend", i, jak dla mnie, to ruch w dobrym
    kierunku. Sam się z tym jeszcze nie zetknąłem, ale tu, na Grupie ktoś się
    chwalił swoim, no i uznałem to za rzecz wartą uwagi. Bowiem onegdaj miałem opory
    przed wgrywaniem nowszych wersji BIOSów, bojąc się nieodwracalności tego
    procesu. Wszak wiadomo, że gdy wystąpiłby jakiś błąd, i nowa wersja nie
    chciałaby zadziałać, to po prostu d**a blada, PC-et leży i ani zipnie. Irytowało
    mnie to, że odpowiednie kości są w płytę wlutowane, bo jakby się dały wyjmować,
    jak to było w innych płytach, no to jeszcze "coś" dałoby się zrobić: stary BIOS
    nagrać na zewnętrznym programatorze kości...

    --
    ____________________________

    Socjaliści, jak wiadomo, swój program kierują do tych, którzy czują się
    pokrzywdzeni, i wyzyskiwani. Kiedy więc socjaliści są u władzy - tak
    troskliwie dbają o swój elektorat, że i pokrzywdzonych,
    i wyzyskiwanych... przybywa!

  • 3. Data: 2015-01-25 11:48:08
    Od: s...@g...com

    co ci w UEFI nie odpowiada?
    ja nie widze zadnych powodow do powrotu do powolnego biosa.
    pomijam juz kwestie tego ze we wszystkich kompach z ktorymi mialem stycznosc byla
    mozliwosc ustawienia "legacy mode" (jak juz kogos to uefi rzeczywiscie wkurzalo)

  • 4. Data: 2015-01-25 14:07:55
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "jedrek" <j...@s...2> napisał w wiadomości
> [...]
    > BIOS z rewizji 1.0
    > Przejdzie takie coś, czy nie ma prawa zadziałać?

    Postępu nie zatrzymasz. Nawet jeśli teraz ci sie uda, to i tak przy
    następnej modernizacji kompa będziesz już miał do wyboru tylko płyty z
    UEFI. Więc im szybciej się "przekonasz" do UEFI tym lepiej.

  • 5. Data: 2015-01-25 16:23:28
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2015-01-25 o 11:48, s...@g...com pisze:
> [...]
    > mialem stycznosc byla mozliwosc ustawienia "legacy mode"
    > (jak juz kogos to uefi rzeczywiscie wkurzalo)

    Grr... zawijaj wiersze
    A dualbios to co najmniej 15 lat już istnieje, przynajmniej w płytach
    gigabyte.
    Wgrywanie biosu to nie takie hop siup, często nawet inna rewizja płyty
    ma inny bios, mimo, że wszystkie układy te same. Ale jak masz dualbios,
    to możesz próbować.

  • 6. Data: 2015-01-25 17:42:40
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    "maX" <a...@i...pl> wrote in message

    > Postępu nie zatrzymasz. Nawet jeśli teraz ci sie uda, to i tak przy
    > następnej modernizacji kompa będziesz już miał do wyboru tylko płyty z
    > UEFI. Więc im szybciej się "przekonasz" do UEFI tym lepiej.

    Generalnie to prawda ale dlaczego ten postep (mowa o UEFI) to krok niejako wstecz.

    Jakie user ma z tego korzysci , ze Win8 sie szybciej nieco uruchomi ?

    Ale jak przychodzi do zreanimowania uszkodzonej instalacji takiego Win8 na UEFI to
    droga przez meke.
    No ale teraz taki trend wszedzie - umarl Win8 ? Hmm no szkoda ale najlepiej kup nowy
    Win8 i najlepiej z calym nowym komputerem.

  • 7. Data: 2015-01-26 11:37:28
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-01-25 o 17:42, ggs pisze:
    > Jakie user ma z tego korzysci , ze Win8 sie szybciej nieco uruchomi ?
    No sam sobie odpowiadasz - właśnie takie, czyli szybsze uruchomienie.

> [...]
    > No ale teraz taki trend wszedzie - umarl Win8 ? Hmm no szkoda ale najlepiej kup
    nowy Win8 i najlepiej z calym nowym komputerem.
    Znów poprawna odpowiedź :-> Coś się rozsypało, to wydaj kasę na nowe,
    albo w ostateczności na fachowca. Jak myślisz, jaki promil użytkowników
    będzie osobiście naprawiał padnięte Win8?

    Maciek

  • 8. Data: 2015-01-26 12:42:59
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl> napisał w
    :
    : Jak myślisz, jaki promil użytkowników
    : będzie osobiście naprawiał padnięte Win8?
    :

    Oooo, jak to? Zaskoczyłeś mnie. Wprawdzie 8-ki nie używam, ale onegdaj XP
    reanimowałem kilkukrotnie. Oczywiście nie wyłącznie "temi rencami", a przy
    solidnym wsparciu systemowej płyty instalacyjnej MS-u. Czy dla 8-ki takiego
    narzędzia nie ma? A dla 7-ki? Hm, byłby to powód, aby pozostać przy starym
    sofcie, póki jeszcze się da.

    ____________________________

    Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym
    "porządku dziobania" ludzie, na których rządowym decydentom - zależy
    znaaacznie bardziej. A dlaczego? Bo umieją się odpowiednio... "odwdzięczyć"!
    Tylko niesterowany, w pełni WOLNY rynek - jest transparentny, uczciwy,
    bezstronny i nieprzekupny!

  • 9. Data: 2015-01-26 16:26:59
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-01-26 o 12:42, (c)RaSz pisze:
> [...]
    > narzędzia nie ma? A dla 7-ki? Hm, byłby to powód, aby pozostać przy starym
    To Ty mnie zaskoczyłeś. To, że Ty, czy ja, czy 90% użytkowników tej
    grupy jest wstanie zreanimować, czy postawić od nowa system, nie znaczy,
    że w całym ogóle użytkowników stanowią jakiś znaczący procent. Microsoft
    dąży chyba do tego, żeby Windows stały się softem związanym silnie ze
    sprzętem, jak nie przymierzając Android. Niedługo bez kombinowania nie
    będziesz mógł sobie robić reinstalek, instalować nowe wersje itp. Zwykły
    użytkownik będzie mógł przywrócić sobie wersję fabryczną, a jak to się
    nie uda, to urządzenie do serwisu. Gdy będziesz chciał nową wersję
    systemu, to kupisz sobie nowe urządzenie.

    Maciek

  • 10. Data: 2015-01-26 17:14:37
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-01-26 o 16:26, Maciek pisze:

> [...]
    > nie uda, to urządzenie do serwisu. Gdy będziesz chciał nową wersję
    > systemu, to kupisz sobie nowe urządzenie.

    Raczej chodzi im żebyś kupując nowy mocniejszy sprzęt wydał też
    na nowy bardziej obciążający ten sprzęt system.