  • 1. Data: 2010-03-30 07:57:32
    Temat: wolnosc dla anten satelitarnych - w Holandii
    Od: a...@p...pl

    http://www.satkurier.pl/news/53876

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2010-03-30 08:22:08
    Temat: Re: wolnosc dla anten satelitarnych - w Holandii
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    a...@p...pl pisze:
    > http://www.satkurier.pl/news/53876

    podoba mi się to. może to zmusi właścicieli do tworzenie zbiorczych
    instalacji

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 3. Data: 2010-03-30 08:41:32
    Od: Wiewior <j...@t...cy>

    W dniu 2010-03-30 10:22, pawell32 pisze:
    > podoba mi się to. może to zmusi właścicieli do tworzenie zbiorczych
    > instalacji

    U mnie na osiedlu jest instalacja zbiorcza, ale i tak wiszą anteny, bo
    dla większości mieszkańców skorzystanie z niej jest zbyt trudne...

    --
    Wiewior
    j...@t...cy

  • 4. Data: 2010-03-30 10:00:32
    Od: "Remek" <b...@t...pl>

    Użytkownik "pawell32" napisał:

    > podoba mi się to. może to zmusi właścicieli do tworzenie zbiorczych
    > instalacji

    Jasne. Oraz kołchozów, wspólnych kuchni, stołówek i żon. Gdzie ja to
    słyszałem?

    Remek

  • 5. Data: 2010-03-30 11:01:01
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 30 Mar 2010 12:00:32 +0200, Remek napisał(a):
    > Jasne. Oraz kołchozów, wspólnych kuchni, stołówek i żon. Gdzie ja to
    > słyszałem?

    Co złego jest w zbiorczej instalacji satelitarnej?

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 6. Data: 2010-03-30 11:40:13
    Od: a...@p...pl

    sprawa nie jest taka oczywista, jak by sie wydawala.

    1. dlaczego pojawia sie mnostwo anten idywidualnych?

    Bo oferta kablowek, naziemnej nie przystaje do rzeczywistosci i
    potrzeb. Jak jest w Polsce? Jak kablowka daje pelna i rozsadna oferte,
    to na bloku wcale nie ma az tak wiele satek. Jakby oferta tv naziemnej
    byla bogatsza niz jest, to ludziom (wiekszosci) wystarczylaby antena
    zbiorcza (naziemna) i mogliby podlaczyc swoje tv, a tak nie jest, bo w
    naziemnej nic prawie nie ma. Moglaby to zmienic cyfrowa tv naziemna,
    ale obawiam sie, ze bedzie tak jak z satkami - pojdzie to na zywiol i
    ludziska zaczna instalowac swoje antenki do naziemnej -.....bo nie ma
    zbiorczej. I bedzie tak, ze obok satki pojawi sie tez antena do
    naziemnej!!!!

    Z antenami satelitarnym to chyba juz za pozno, aby poszlo to po
    normalnemu. Ale w przypadku anten do naziemnej jest jeszcze okazja,
    aby nie dopuscic do wysypu anten. Instalacja zbiorcza do naziemnej
    jest prosta i tania i to wlascicielowi/wspolnocie powinno zalezec, aby
    taka instalacja sie pojawila szybko.

    A nowe bloki z definicji powinny byc przygotowane pod media.
    Instalacje lub kanaly instalacyjne powinny byc zrobione aby w bloku
    byla mozliwosc podlaczenia pod typowa kablowke (nawet 2 operatorow),
    instalacje zbiorcza do naziemnej, jak i instalacje satelitarna na 2-3
    pozycje satelitarne. Jezeli komus to zamalo, to niech sobie sam
    ciagnie kabel np. do jednego miejsca np. na dachu/ala platforma, gdzie
    moglby tam i tylko tam zainstalowac swoja czasze na satelite dowolnie
    wybranego.

    Jezeli jest typowym ogladaczem n/cyfry/cp/tnk - to zbiorcza na
    switchacyh by mu napewno wystarczyla, jak chce miec naziemna, to sie
    podlacza pod kabel zbiorczej anteny itp. No i nie zapomniec o sieci
    komputerowej w celu dostepu do internetu (razem taniej) i o kablach
    pod telefony....I to wszystkie kabelki sprowadzic do jednego
    pomieszczenia. Swoje instalacje robimy na wlasny koszt (w cenie
    budynku.....) a jak operator kablowki chce wejsc do naszego bloku to
    instalacju w takim pomieszczeniu swoj kawalek infrastruktury...ktory
    dla wybranych wlascicieli skrosuje kabelek do swojej skrzynki.

    Tylko rzeczywistosc wyglada inaczej i domy projektuja architekci, ale
    oni nie korzystaja z wiedzy odpowiednich fachowcow.

    --
    ThinkXtra

  • 7. Data: 2010-03-30 12:04:28
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 30 Mar 2010 09:57:32 +0200, a...@p...pl napisał(a):

    > http://www.satkurier.pl/news/53876

    Widać, że autor tekstu jest fahoffcem wysokiej klasy. W Niemczech już dawno
    nie wolno zabronić instalacji talerza lokatorowi.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 8. Data: 2010-03-30 12:06:17
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    a...@p...pl pisze:
> [...]
    > potrzeb. Jak jest w Polsce? Jak kablowka daje pelna i rozsadna oferte,
    > to na bloku wcale nie ma az tak wiele satek.

    zależy jaka kablówka, jak solidna z przesyłem cyfrowym to ma szanse,
    ale niestety mało kablówek w średnich miejscowościach inwestuje w
    modernizacje.

> [...]
    > aby nie dopuscic do wysypu anten. Instalacja zbiorcza do naziemnej
    > jest prosta i tania i to wlascicielowi/wspolnocie powinno zalezec, aby

    ale zbiorcza satelitarna też w brew woli nie jest wybitnie droga, tylko
    to jest nasza polska mentalność - szybko i dużo zarobić.
    ale pojawiają się już deweloperzy, którzy korzystają z raz ludzi
    znających temat i całą infrastrukturę wykonują kompleksowo (net,
    zbiorcza naz i sat i telefon).
    często są to niewielkie domy wielorodzinne oddalone od miasta i nie ma
    szans na podłączenie kablówki.

> [...]
    > ciagnie kabel np. do jednego miejsca np. na dachu/ala platforma, gdzie
    > moglby tam i tylko tam zainstalowac swoja czasze na satelite dowolnie

    tu dodam iż czuwa duch komunizmu. bez łapówki nie podchodź, więc
    właściciele niektórych budynków sami decydują kto może wejśc mimo, iż to
    wbrew prawu - ponoć ma być min. 2 operatorów.

> [...]
    >
    > Tylko rzeczywistosc wyglada inaczej i domy projektuja architekci, ale
    > oni nie korzystaja z wiedzy odpowiednich fachowcow.

    ostatnio (06,2009) wyszło rozporządzenie zobowiązujące właścicieli
    budynków do wykonania instalacji telekomunikacyjnej
    http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?page=text&news_c
    at_id=316&news_id=3900&layout=9&place=Text06

  • 9. Data: 2010-03-30 12:33:34
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    Wiewior pisze:

    > U mnie na osiedlu jest instalacja zbiorcza, ale i tak wiszą anteny, bo
    > dla większości mieszkańców skorzystanie z niej jest zbyt trudne...

    albo o tym nie wiedzą, ze wystarczy podpiąć się do gniazda

  • 10. Data: 2010-03-30 12:55:40
    Od: "Madrzejszy od radia." <m...@m...pl>

    To rozporzadzenie to bubel prawny. ktos kto to pisal napewno potrafi
    brac w lape bo to jest furtka dla duzych operatorow jak Telepies Dialog itp.

    Jest :
    "Minister Infrastruktury nałożył na inwestorów obowiązek wyposażenia
    budynków w instalację telekomunikacyjną od gniazda abonenta do
    połączenia z publiczną siecią telekomunikacyjną."

    A powinno byc:
    "
    Minister Infrastruktury nałożył na inwestorów obowiązek wyposażenia
    budynków w tzw piony teletechniczne od gniazda abonenta do połączenia z
    publicznymi sieciami telekomunikacyjnymi."

    Bo co zrobi inwestor w tym wypadku ? Zrobi to co zrobil KTBS w Zielonej
    Gorze. Podpisal umowe z Dialogiem na wykonanie wlasniej takiej sieci z
    tym ze dialog sobie zastrzegl ze KTBS nie zezwoli na instalacje innych
    firm telekomunikacyjnych.