  • 1. Data: 2011-03-23 11:23:42
    Temat: wylaczanie diesla... ze sprzeglem czy bez?
    Od: " ktos" <m...@g...pl>

    Witam, czy wcisniete sprzeglo podczas wylaczania silnika diesla cos daje
    (oszczednosc dwumasy)? Lepiej z wcisnietym sprzeglem czy bez? Ot taka
    ciekawostka mnie dreczy od rana :)

  • 2. Data: 2011-03-23 11:28:58
    Temat: Re: wylaczanie diesla... ze sprzeglem czy bez?
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2011-03-23 11:23:42 ktos

    > Witam, czy wcisniete sprzeglo podczas wylaczania silnika diesla cos
    > daje (oszczednosc dwumasy)? Lepiej z wcisnietym sprzeglem czy bez?
    > Ot taka ciekawostka mnie dreczy od rana :)

    Jak na biegu, to lepiej jednak ze sprzęgłem wyłączać. :P
    Włączać też na sprzęgle. BP NMSP ;)

    --
    Pozdor Myjk

  • 3. Data: 2011-03-23 12:14:39
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 23 Mar 2011 10:23:42 +0000 (UTC), ktos napisał(a):

    > Witam, czy wcisniete sprzeglo podczas wylaczania silnika diesla cos daje
    > (oszczednosc dwumasy)? Lepiej z wcisnietym sprzeglem czy bez? Ot taka
    > ciekawostka mnie dreczy od rana :)

    A to sprzęgło już odłacza koło dwumasowe? od kiedy?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 4. Data: 2011-03-23 12:47:01
    Od: "Czyzyk" <b...@b...com>

    > A to sprzęgło już odłacza koło dwumasowe? od kiedy?

    A Ty musisz byc taki sarkastyczny w swych wypowiedziach? Nie wie- pyta,
    oczekuje odpowiedzi a nie wysmiewania.

    pozdr

  • 5. Data: 2011-03-23 13:09:25
    Od: "bihor" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Waldek Godel <n...@o...info> napisał(a):

    > A to sprzęgło już odłacza koło dwumasowe? od kiedy?
    No tak jakby pół koła odłącza od wciśnięcia lewego pedału ;)
    Czyli, że wciśnięcie sprzęgła znacząco odciąża zespół dwóch rzeczonych mas.

  • 6. Data: 2011-03-23 13:49:14
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > Witam, czy wcisniete sprzeglo podczas wylaczania silnika diesla cos daje
    > (oszczednosc dwumasy)? Lepiej z wcisnietym sprzeglem czy bez? Ot taka
    > ciekawostka mnie dreczy od rana :)

    koło dwumasowe masz zamontowane na wale korbowym więc wciśnięcie sprzęgła
    jedynie rozłącza wałek ze skrzyni od reszty :-)
    myślę więc że nie wpływa, przynajmniej nie w zauważalnym stopniu,

    brat

  • 7. Data: 2011-03-23 14:37:49
    Temat: Odp: wylaczanie diesla... ze sprzeglem czy bez?
    Od: "Ryba" <t...@U...onet.pl>

    Użytkownik "bratPit" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    rozłącza wałek
    > ze skrzyni od reszty :-)
    > myślę więc że nie wpływa, przynajmniej nie w zauważalnym stopniu,

    To dlaczego przy gaszeniu z wciśniętym pedałem znika charakterystyczny odgłos
    terkotania? Odgłos pojawia się przy gaszeniu jak "kończy" się dwumasa.

    Ryba

  • 8. Data: 2011-03-23 15:51:25
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-03-23 12:47, Czyzyk pisze:

    > A Ty musisz byc taki sarkastyczny w swych wypowiedziach? Nie wie- pyta,
    > oczekuje odpowiedzi a nie wysmiewania.

    To czego oczekuje jest malo wazne, istotne jest to co powinien otrzymac.
    IMHO otrzymal to co powinien, skoro nawet nie potrafi uzyc internetu,
    tudziez zwyklej ksiazki, aby sprawdzic jak wyglada i dziala sprzeglo.

    --
    Karolek

  • 9. Data: 2011-03-23 16:14:32
    Od: Tatanka <t...@w...pl>

    On 23 Mar, 11:23, " ktos" <m...@g...pl> wrote:
    > Witam, czy wcisniete sprzeglo podczas wylaczania silnika diesla cos daje
    > (oszczednosc dwumasy)? Lepiej z wcisnietym sprzeglem czy bez? Ot taka
> [...]

    Wylaczaj ze sprzeglem, nie zaszkodzi przeciez. Zreszta po zgaszeniu
    zostawiasz przeciez na biegu wiec bez sprzegla ciezko by bylo, chyba
    ze chcesz zgasic na luzie i potem wlaczyc bieg na postoj, ale po
    cholere.
    Jak masz takie zagadki to automata kup ;-)

  • 10. Data: 2011-03-23 17:41:49
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > To dlaczego przy gaszeniu z wciśniętym pedałem znika charakterystyczny
    > odgłos
    > terkotania? Odgłos pojawia się przy gaszeniu jak "kończy" się dwumasa.

    nie wiem, może masa tarczy i wałka sprzęgłowego w pewnym stadium padania
    koła dwumasowego wystarczy by przy gaszeniu silnika powodować taki właśnie
    odgłos,

    brat