  • 1. Data: 2017-06-20 12:33:19
    Temat: z DC do Bułgarii.
    Od: Pawel Mojski <p...@p...pawcio.net>

    Cześć.

    Odbiło mi i jadę na wakacje do Bułgarii w okolicę Burgas.
    Planuję jechać Polska->Słowacja->Węgry->Rumunia->Bułgaria.
    Wymyśliłem sobie że wyjadę w nocy z piątku na sobotę by na miejscu być w
    poniedziałek w okolicach południa (od wtedy zresztą mam hotel).
    Łatwo nie będzie, bo jadę z dwójką dzieci (jedno jest roczne) stąd aż
    tyle noclegów.
    Dodatkowo chcę zobaczyć Budapeszt, drogę Transfogaraską, zamek w Branie.
    W drodze powrotnej zastanawiałem się nad drogą przez Serbię (chciałbym
    mieć tylko jeden nocleg po drodze) ale obawiam się granicy
    Serbsko-Węgierskiej z racji koczujących tam... uchodźców.

    Chciałem się zapytać czy macie jakieś własne doświadczenia z podobnej
    podróży, na co dokładniej zwracać uwagę. Poczytałem co prawda sporo z
    tego co jest napisane w internetach, ale może jest coś co możecie dodać
    opierając się na własnych wojażach.

    Z góry wielkie dzięki.

    Pozdrawiam;
    Paweł Mojski

  • 2. Data: 2017-06-20 19:32:54
    Temat: Re: z DC do Bułgarii.
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 20-06-2017 o 12:33, Pawel Mojski pisze:
    > Cześć.
    >
    > Odbiło mi i jadę na wakacje do Bułgarii w okolicę Burgas.
    > Planuję jechać Polska->Słowacja->Węgry->Rumunia->Bułgaria.

    Wolałbym przez Serbię, więcej autostrad, dużo szybsza jazda i mniej
    niespodzianek na drogach.

  • 3. Data: 2017-06-20 19:39:13
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 20 Jun 2017 12:33:19 +0200, w <oiatli$jib$1@node2.news.atman.pl>, Pawel
    Mojski <p...@p...pawcio.net> napisał(-a):

    > Odbiło mi i jadę na wakacje do Bułgarii w okolicę Burgas.

    Fajnie :). Ja od dwóch lat przymierzam się. Ale taka droga to planuję 3
    tygodnie :). Tylko nikt nie chce jechać :D.

    > Planuję jechać Polska->Słowacja->Węgry->Rumunia->Bułgaria.

    Tak mnie rodzice wozili w latach 80-tych :)
    Robiłem za mapowego i do dziś pamiętam: Zilina, Ruzomberok, koło Austrii,
    Budapeszt, promem przez Dunaj, chyba Timisoara, Konstancja i dalej w dół.

    > Dodatkowo chcę zobaczyć Budapeszt, drogę Transfogaraską, zamek w Branie.

    Daj znać jak poszło, bo drogę też mam w planach :)

  • 4. Data: 2017-06-20 20:30:50
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

> [...]
    > mieć tylko jeden nocleg po drodze) ale obawiam się granicy
    > Serbsko-Węgierskiej z racji koczujących tam... uchodźców.

    W zeszłym roku przekraczałem tam granicę. Pełny spokój, ale w stronę
    Polski był dość duży korek (ja jechałem do Grecji i korka nie było). Też
    jechałem z dziećmi, ale pierwszy nocleg miałem na Słowacji albo jeszcze
    w Czechach (bo po pracy wyjechałem i zmęczony byłem) , a kolejny w
    Macedonii - ale my w aucie nocujemy, więc zatrzymujemy się gdziekolwiek ;)

    Łukasz

  • 5. Data: 2017-06-21 08:44:46
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 20 Jun 2017 12:33:19 +0200, Pawel Mojski napisał(a):

    (...)

    Moje informacje mogą być lekko nieświeże, ale lat temu 20 przeprawiałem się
    w okolicach Widynia z Rumunii do Bułgarii i pamiętam, że to było wąskie
    gardło całej trasy.
    Jeżeli zdecydujesz się wracać przez Serbię, to sprawdź, czy autostrada nie
    jest przypadkiem autostradą tylko na papierze.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 6. Data: 2017-06-21 16:46:31
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

> [...]
    > poniedziałek w okolicach południa (od wtedy zresztą mam hotel).
    > Łatwo nie będzie, bo jadę z dwójką dzieci (jedno jest roczne) stąd aż

    Twój wybór. Roczne to nie problem, bo dużo śpi. Ale z drugiej strony
    warto zobaczyć więcej, niż mniej :) Ogólnie - dobry pomysł.

    > Dodatkowo chcę zobaczyć Budapeszt, drogę Transfogaraską, zamek w Branie.

    W Bran nie byłem, bo odradzili mi tubylcy. Bo podobno tłok, tłok, tłok,
    drogo, tłok, jest dużo ciekawszych - np. Peles w Sinaia (cukiereczek).

    > W drodze powrotnej zastanawiałem się nad drogą przez Serbię (chciałbym
    > mieć tylko jeden nocleg po drodze) ale obawiam się granicy
    > Serbsko-Węgierskiej z racji koczujących tam... uchodźców.

    Spróbuj przejściem obok autostrady.
    Uchodźcy to jeszcze nic - tłok i syf robią obywatele UE wracający z
    rodzinnych domów do DE/A/CH/F itp. z żonami w chustach.

> [...]
    > podróży, na co dokładniej zwracać uwagę. Poczytałem co prawda sporo z
    > tego co jest napisane w internetach, ale może jest coś co możecie dodać

    Dużo by opowiadać...
    Dobra nawigacja (dobre mapy) to podstawa. A i tak nie zawsze będą zgodne
    z rzeczywistością ;)
    Zorientuj się trochę w sposobach płatności za autostrady i nie kupuj
    żadnych winietek z Polski, bo wyjdzie drożej.
    Pamiętaj o różnicy czasu między nami a RO i BG :)
    W Budapeszcie - i ole macie czas i będzie pogoda - zarezerwuj cały dzień
    na pobyt na basenach na Wyspie Małgorzaty (Palatinus) - sprawa
    stosunkowo niedroga, a frajda dla wszystkich. Ogólnie Budapeszt jest fajny.
    Ludzi w tych wszystkich krajach uważam generalnie za przyjaznych,
    sympatycznie zwykle było (może oprócz próby oszustwa przy kupnie winiety
    na RO, ale proszę cię - Polaka chcieli oszukać?!)
    Ruch drogowy w większych miastach w Rumunii - no, do tego trzeba się
    przyzwyczaić ;) Wielopasmowe ronda bez świateł, trąbienie zaraz po
    zapaleniu się zielonego, parkowanie w każdym miejscu, ale jakoś to
    działa i trup nie ściele się gęsto.

    Ja dwa lata temu z rodziną zrobiłem Trójmiasto - Hajduboszormeny -
    Braszów - Bukareszt - Słoneczny Brzeg - Budapeszt - Trójmiasto i warto
    było (nie był to pierwszy podobny wypad, chociaż najdłuższy, wcześniej
    była Serbia, Bośnia, Czarnogóra, Chorwacja w różnych wariantach).
    Postoje mieliśmy po 2-3 dni, w Bułgarii tydzień. Oprócz Bukaresztu
    wszystko mi się podobało, choć i ten ma swój urok ;)

    Uśmiech na twarz i w drogę :)

    Pozdr,

    --
    L E P E K Pruszcz Gdański