  • 11. Data: 2010-12-08 01:37:43
    Temat: Re: [.] zachecam do wiekszej aktywnosci na grupie
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Tue, 07 Dec 2010 23:21:44 +0100, Borneq <b...@a...hidden.pl>
    wrote:

    >To ciekawe, a jaki to był język?

    Projektowal go niejaki Qrczak gdy jeszcze chodzil do szkoly. Jego
    trzeba zapytac. Teraz chyba robi doktorat :)

    A.L.

  • 12. Data: 2010-12-08 01:44:43
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Tue, 07 Dec 2010 19:37:43 -0600, A.L. <l...@a...com> wrote:

    >Projektowal go niejaki Qrczak gdy jeszcze chodzil do szkoly.

    Ale o ile pamietam, nei dokonczyl :)

    A.L.

  • 13. Data: 2010-12-08 07:25:41
    Od: Tomasz Sowa <t...@t...NOSPAM.org>

    Dnia Tue, 07 Dec 2010 19:37:43 -0600, A.L. napisał(a):

    > Projektowal go niejaki Qrczak gdy jeszcze chodzil do szkoly. Jego
    > trzeba zapytac. Teraz chyba robi doktorat :)

    Pewnie chodzi o Koguta:
    http://kokogut.sourceforge.net/kogut.html

    Z tego co kiedyś się przyglądałem to język wyglądał ciekawie. Na liście
    mailingowej ostatni post jest z 2008 roku więc może rzeczywiście nie jest
    on już rozwijany.

    --
    Tomek
    http://www.ttmath.org

  • 14. Data: 2010-12-08 09:35:43
    Od: " slamazar" <f...@W...gazeta.pl>

    Mariusz Marszałkowski <m...@g...com> napisał(a):

    > Albo o nowych algorytmach.

    o fizyce
    o grafice
    o dzwieku, asemblerze, programach, prockach, jezykach,
    algorytmach ... jak ktos ma cos ciekawego niech
    zapodaje - moze jeszcze uda się pogadac o czyms
    ciekawym (mi jest zawsze szkoda ze ludzie wrzucaja
    ciekawe tresci na blogi zamiast na grupe - nie trzeba
    wszystkiego czytac ale jakby grupa byla 'wieksza' w sensie
    ilosci postow to byloby raczej lepiej (nie zybym sie chcial
    poczuwac do jakiejs odpowiedzialnosci za grupe - no ale jest to
    badz co badz jakies towarzystwo, coś w rodzaju rady czy
    akademii i (pominawszy wzajemna przypieprzliwosc) dla mnie
    akurat te grupy byly zawsze dosyc wazne i ciekawe )

    fir

  • 15. Data: 2010-12-08 09:55:04
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2010-12-08 08:25, Tomasz Sowa pisze:
    > Z tego co kiedyś się przyglądałem to język wyglądał ciekawie. Na liście
    > mailingowej ostatni post jest z 2008 roku więc może rzeczywiście nie jest
    > on już rozwijany.

    Ale prace były zaawansowane. Nawet kompilator Koguta w kogucie. Mój nie
    wiem czy wyjdzie poza konwerter z Pascala na nowy, obecnie jest na
    etapie zbierania opinii.
    Nowy kompilator ma wypełnić niszę nie zajmowaną przez nowe kompilatory,
    a więc ma być statycznie typowany, (choć to niemodne) bez garbage
    collectora, tylko częściowo automatycznie zarządzannie pamięcią z
    licznikami referencji w stringach czy interfejsach.
    Ma być po prostu następcą Pascala. Na niższym, leksykograficznym
    poziomie ma przypominać języki C++ czy Java czyli nawiasy klamrowe
    zamiast begin-end, definiowanie zmiennych i funkcji najpierw podając
    typ, potem identyfikator; natomiast na wyższym będzie przypominał
    Pascala z całą jego filozofią dołączanych unitów (przestrzeni nazw).
    Kompatybilność z Pascalem ma być na takim poziomie, że będzie możliwość
    przekonwertowania całych istniejących bibliotek i programów, chociaż
    będą konstrukcje występujące w C których nie ma Pascal: podstawienie w
    pętli : while (c=getch()), czy jeszcze jest coś co się nie
    przekonwertuje z C na Pascala?
    Pytanie: czy jest lepiej tak jak w C++/Pascalu deklarować metody w
    klasie bez ciała, które następnie zapiszemy niżej w postaci
    nazwaKlasy::nazwaMetody czy tez lepiej od razu w klasie?
    Sposób C++/Pascala ma tę zaletę że od razu widać listę metod, z drugiej
    strony nie ma to już znaczenia gdy używamy nowoczesnych środowisk które
    zwijają ciała metod, tylko że to wymaga specjalnego edytora, dla
    zwykłego będzie gorzej.
    Drugie: bardzo przyjemną rzeczą byłoby mieć komentarze które można
    zagnieżdżać ale tu problem jak je obsługiwać - komentarze są usuwane w
    analizie leksykalnej która działa na automatach bez stosu. Nawet gdyby
    kompilator to potrafił to problem byłby z takim edytorem podświetlającym
    składnię. Można by to zostawić na później przez wprowadzenie drugiego
    rodzaju komentarzy: pierwsze to /* */, klamry nie mogą być, więc drugi
    komentarz (oprócz //) może /- -/ czy /+ +/?
    Jaka nazwa: mam dwie propozycje - jedna nawiązuje do Pascala.
    Mają być dwa rodzaje pętli for: jedna to znana z C:for(i=0;i<100; i++)
    druga to pętla pascalowska z jednorazowym wyliczeniem końca
    for(i=0..100;i++) for(i=n..n+5;i++) for(i=n+a..n+k;i++)
    Pytanie, w konstrukcji 0..100, pętla ma działać dla <=100 czy dla <100 ?
    Przed else powinien być średnik - łatwiej dodawać else;
    Na końcu każdej instrukcji ma być średnik, bez pustej instrukcji, nie
    może być dwóch średników po sobie. Zabronione pisanie +liczba
    (odwrotność ujemnej, która nic nie zmienia) np. 2*+liczba
    Ma przewyższać Pascala przez możliwość użycia w programie zmiennych
    preprocesora, jednak musi być możliwość odróżnienia ich od zwykłych
    identyfikatorów, przez:
    - albo będą pisane samymi dużymi literami
    - albo będą zaczynały się i kończyły podkreśleniem
    - albo będą zaczynały się dwoma podkreśleniami
    - albo będą zaczynały się od #
    Literały:ósemkowy: \377 (a może 0377?), szesnastkowy: \x378 (a może
    0x378 ?)znakowy #90 (tak jest w Pascalu, ale mozę być konflikt z
    preprocesorem?)dwójkowo 0011101B, -1111B
    Ma rozróżniać wielkość liter.
    znaki unicodu \uxxxx np \u1234
    Możliwość definiowania zmiennych w bloku
    w case nie potrzeba break, aby można było break użyć do przerwania pętli.
    Break z etykietą - możliwość wyjścia z dwóch pętli zamiast goto.
    Dwa rodzaje tablicy: tab[100] - indeks od zera i tab['a'..'z'] w celu
    kompatybilności z Pascalem.
    Dwa rodzaje zmiany typu: (int)a i int(a) jeden to konwersja a drugi
    bitowe rzutowanie bez żadnej zmiany - które wybrać na które?
    Contructor bez nazwy jak w Oxygene
    Stringi indeksowane od zera - tu pewien problem przy konwersji z Pascala

  • 16. Data: 2010-12-08 09:56:36
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@n...com>

    On 12/08/2010 12:07 AM, Borneq wrote:

    > Może rzeczywiście nie warto, gdy nie będzie to zawsze można dodać taką
    > funkcjonalność a gdy będzie to już za późno.
    > Czy taką funkcjonalnością nie będzie with z nazwą funkcji? Zawsze można
    > podstawić zmienną.
    > Czyli będzie:
    > Canvas.MoveTo(100,200);
    > Canvas.LineTo(200,100);
    > Canvas.FillRect...

    Akurat w przypadku takich funkcji lepiej byłoby, gdyby zwracały Canvas:

    Canvas.MoveTo().LineTo(I).FillRect()....

    JD

  • 17. Data: 2010-12-08 13:15:08
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Wed, 08 Dec 2010 10:55:04 +0100, Borneq <b...@a...hidden.pl>
    wrote:

    >Ale prace były zaawansowane. Nawet kompilator Koguta w kogucie. Mój nie
    >wiem czy wyjdzie poza konwerter z Pascala na nowy, obecnie jest na
    >etapie zbierania opinii.

    Moja opinia jest taka ze jak sie odpowiada na pytanie to tzreba miec
    najpierw pytanie a potem odpowiedz. Wydaje sie ze kolaga odpowiada nie
    majac pytania.

    Projektwoanie nowego jezyka ma sens gdy istniejace jezyki nie
    zaspakajaja jakiejs istotnej potrzeby FUNKCJONALNEJ. To znaczy,
    niektore rzeczy robi sie trudno albo wcale. Tylko najpierw tzreba te
    brakujaca furnkcjonalnosc zdefiniowac.

    Projektowanei nowego jezyka tylko po to by miec inna skladnei petli to
    praca pozorna, i chyba nikogo specjalnie nie podnieci. Chyba ze ktos
    chce sobie robic cwiczenia w pisaniu kompilatorow.

    A.L.

  • 18. Data: 2010-12-08 19:46:40
    Od: "Waldek M." <w...@l...localdomain>

    Dnia Wed, 08 Dec 2010 10:55:04 +0100, Borneq napisał(a):
    [...]
> [...]
    > collectora, tylko częściowo automatycznie zarządzannie pamięcią z
    > licznikami referencji w stringach czy interfejsach.

    Se pan lepiej weź i przejrzyj, czy takiego nie ma...
    Np. tu:
    http://99-bottles-of-beer.net/abc.html

  • 19. Data: 2010-12-08 21:10:40
    Od: A.L. <l...@a...com>

    wrote:

    >Nowy kompilator ma wypełnić niszę nie zajmowaną przez nowe kompilatory,
    >a więc ma być statycznie typowany,

    jak dla mnie, to to jest belkot...

    A.L.

  • 20. Data: 2010-12-12 16:54:25
    Od: "R. P." <r...@w...pl>

    W dniu 2010-12-08 02:44, A.L. pisze:

    > Ale o ile pamietam, nei dokonczyl :)
    >
    > A.L.

    No to co. Wystarczy, ze teraz pracuje w google. A tam nie biora
    najlepszych. A biora najlepszych _z najlepszych_...