  • 1. Data: 2010-01-17 17:50:09
    Temat: Re: zafira probem ogrzewania budy
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <mójnick@box43.pl>

    szymo pisze:
    > Ahoj!
    >
    > Mam do kolegów pytanie co zrobić aby przyspieszyć nagrzewanie się budy w
    > Zafirze. Oczywiście już przesłoniłem chłodnicę ale nadal nagrzewa się
    > niemiłosiernie długo da się jeszcze coś zrobić ?? jakiś sposób domowy
    > lub niekoniecznie ? Temperatura silnika w zimie -5 do -17 nie przekracza
    > 80st. Już obniżyłem ilość płynu w układzie chłodzenia aby szybciej się
    > dogrzewał ale jednak to jeszcze nie to. Wiem że w tym modelu to problem
    > ale może można coś jeszcze zrobić co przeoczyłem/nie wiedziałem ?

    A może tak termostat wymień?
    Piszesz, że obniżyłeś ilość płynu w układzie - więc może zapowietrzyłeś
    układ? Nagrzewnica, nie mając płynu za cholerę nie nagrzeje Ci wnętrza.
    A jest najwyższym elementem układu chłodzenia, z reguły.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    [WRC] GG:291246/skype:kenickie_PL | "Motocykl czy samochód powinien być

  • 2. Data: 2010-01-17 17:51:22
    Temat: zafira probem ogrzewania budy
    Od: szymo <s...@w...pl>

    Ahoj!

[...]

    Za każde pomysły będę dźwięczny,

    Pozdrawiam
    s.

  • 3. Data: 2010-01-17 19:14:51
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    szymo pisze:
> [...]
    > dogrzewał ale jednak to jeszcze nie to. Wiem że w tym modelu to problem
    > ale może można coś jeszcze zrobić co przeoczyłem/nie wiedziałem ?

    Po pierwsze czy problemem jest to, że silnik nagrzewa się powoli, czy to
    że już po nagrzaniu (czyli jak silnik osiągnie to 80C) ogrzewanie nadal
    ma słabą wydajność?

    Jeżeli to pierwsze, to pewnie termostat.
    Możesz go sprawdzić tak, że po uruchomieniu silnika czekasz aż ten
    nagrzeje się już trochę i sprawdzasz temperaturę chłodnicy lub węży do
    niej dochodzących - powinny być zupełnie zimne. Jeżeli jest inaczej to
    należy wymienić termostat.
    Żeby szybciej nagrzewać silnik na początku nie włączaj ogrzewania kabiny.
    Jeżeli to diesel, to niestety TTTM, że nagrzewa się bardzo powoli.

    Jeżeli silnik rozgrzewa się normalnie, ale ogrzewanie jest słabe, to
    zacznij od dolania płynu chłodniczego, a nie odlewania. Nagrzewnica jest
    najwyżej położonym elementem układu chłodzenia i tam płynu brakuje w
    pierwszej kolejności, następnie odpowietrz układ chłodzenia.
    Po trzecie nagrzewnica może już być zasyfiona - zarówno po stronie
    mokrej jak i suchej.
    Trzeci pomysł to sterowanie ogrzewaniem - sprawdź czy regulacja
    ciepło-zimno działa w całym zakresie. Układy na linkach lubią połapać
    jakieś luzy i potem nie udaje się ustawić skrajnych pozycji.

  • 4. Data: 2010-01-17 23:08:27
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    Użytkownik "szymo" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ale jednak to jeszcze nie to. Wiem że w tym modelu to problem ale może
    > można coś jeszcze zrobić co przeoczyłem/nie wiedziałem ?

    W Zafirze wolne ogrzwanie kabiny to typowy problem?
    Nie spotkalem sie do tej pory z takim stwierdzeniem.
    Raczej to jest przypadlosc silnikow diesla?
    Moj silnik DTI 2.0 rozgrzewa sie w lecie o jakies 10oC na 1 km
    Teraz przy mrozach jakies 6oC na 1 km. Czyli obecnie po zrobieniu
    10 km dopiero zaczyna sie podnosic wskazowka termometru.
    Przy mrozach - 10 do -15 cieple powietrze z nawiewu zaczyna leciec po 2-3
    km.
    Pisze o sytuacji kiedy jade do pracy, srednia predkosc 50-60 km/h
    fragmentami
    70-90 km/h bez stania w korkach.
    Jak dla mnie to diesel DTI w Zafirze rozgrzewa sie chyba szybciej niz w moim
    poprzednim
    benzyniaku (sierrka 1,6 clxi).
    Co mozesz zrobic aby szybciej ogrzac kabine?
    Sprobuj zamknac obieg nawiewu(trzeba wcisnac klawisz z ikonka auta), tylko
    uwazaj bo moga zaczac parowac szyby.

  • 5. Data: 2010-01-18 01:13:41
    Od: Doktor <d...@p...onet.pl>

    Był 17 styczeń 2010 (niedziela), gdy o godzinie 17:51 *szymo*
    zasugerował(a):

> [...]
    > się dogrzewał ale jednak to jeszcze nie to. Wiem że w tym modelu to
    > problem ale może można coś jeszcze zrobić co przeoczyłem/nie wiedziałem ?

    Wymień termostat. Przerabiałem to samo w swojej 2 tygodnie temu. Po wymianie
    problem znikł.

    --
    Doktor

    Chcesz by Dialog zliczał wysłane przez Ciebie posty?
    http://krzaczory.pl/usenet/?id=10&tid=11

  • 6. Data: 2010-01-18 11:29:49
    Od: szymo <s...@w...pl>

    Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

    > Piszesz, że obniżyłeś ilość płynu w układzie - więc może zapowietrzyłeś
    > układ?
    nie zapowietrzyłem obniżyłem poziom w sposób naturalny - poprzez
    mniejsze ilości dolewanego płynu w ciągu roku. Nie mam krytycznie małej
    ilości płynu tylko zamiast full 3/4
    Nagrzewnica, nie mając płynu za cholerę nie nagrzeje Ci wnętrza.
    dlatego nie wylałem wszystkiego tylko ilość bezpieczną mniej płynu =
    szybsze grzanie :)
    > A jest najwyższym elementem układu chłodzenia, z reguły.

    zaiste z reguły.

  • 7. Data: 2010-01-18 11:36:32
    Od: szymo <s...@w...pl>

    Tomasz Pyra pisze:

    > Po pierwsze czy problemem jest to, że silnik nagrzewa się powoli, czy to
    > że już po nagrzaniu (czyli jak silnik osiągnie to 80C) ogrzewanie nadal
    > ma słabą wydajność?

    Powiem tak bo szybkość jak i ogrzewanie jest subiektywnym odczuciem
    jeżdżąc astrą F, corsą, skodą felicią, fabią w każdym przypadku szybkość
    nagrzania wnętrza jest dużo szybsza. po około 5 km jest w środku gorąco
    w zafirze po 15 km jest powiedzmy że znośnie ale ile bym kilometrów nie
    najeździł nigdy nie będzie gorąco. Samochód zachowuje się od nowego tak
    samo w zimę silnik dogrzewa się max do 82 st. w lato max 90st.
    odpowiadając na drugą cześć twojego pytania tak jak już osiągnę 80st. w
    budzie jest powiedzmy ciepło ale nie ma ukropu.

> [...]
    > Żeby szybciej nagrzewać silnik na początku nie włączaj ogrzewania kabiny.
    > Jeżeli to diesel, to niestety TTTM, że nagrzewa się bardzo powoli.

    to benzyna 1.6 16 zaworów/

> [...]
    > najwyżej położonym elementem układu chłodzenia i tam płynu brakuje w
    > pierwszej kolejności, następnie odpowietrz układ chłodzenia.

    układ nie jest zapowietrzony. płynu jest 3/4 stanu.

    > Po trzecie nagrzewnica może już być zasyfiona - zarówno po stronie
    > mokrej jak i suchej.

    "problem" występuje od nowości - po prostu w mojej subiektywnej ocenie
    wnętrze jest niedogrzane.

    > Trzeci pomysł to sterowanie ogrzewaniem - sprawdź czy regulacja
    > ciepło-zimno działa w całym zakresie. Układy na linkach lubią połapać
    > jakieś luzy i potem nie udaje się ustawić skrajnych pozycji.

    to sprawdzę,

  • 8. Data: 2010-01-18 11:39:27
    Od: szymo <s...@w...pl>

    Bastion pisze:
    > Użytkownik "szymo" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > W Zafirze wolne ogrzwanie kabiny to typowy problem?
    ja w trzech które znam mam to samo. mam wrażenie że nagrzewnica jest od
    asrty dwójki a klabina 2 razy większa.

    > Nie spotkalem sie do tej pory z takim stwierdzeniem.
    > Raczej to jest przypadlosc silnikow diesla?
    Raczej niekoniecznie. Astra II 1.7 TD rozgrzewa się tak samo jak moja
    zafira albo nawet szybciej.

> [...]
    > 70-90 km/h bez stania w korkach.
    > Jak dla mnie to diesel DTI w Zafirze rozgrzewa sie chyba szybciej niz w moim

    To nie jest szybko.

    > Co mozesz zrobic aby szybciej ogrzac kabine?
    > Sprobuj zamknac obieg nawiewu(trzeba wcisnac klawisz z ikonka auta), tylko
    > uwazaj bo moga zaczac parowac szyby.

    To wiem czasem robię -szyby nie parują bo mam nowy kabinowy filtr.

  • 9. Data: 2010-01-18 11:40:07
    Od: szymo <s...@w...pl>

    Doktor pisze:
    > Był 17 styczeń 2010 (niedziela), gdy o godzinie 17:51 *szymo*
    > zasugerował(a):

    > Wymień termostat. Przerabiałem to samo w swojej 2 tygodnie temu. Po wymianie
    > problem znikł.

    kurka chyba tak zrobię. bo normalnie już nic innego nie przychodzi mi do
    głowy.

  • 10. Data: 2010-01-18 19:30:32
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    szymo wrote:
> [...]
    > że w tym modelu to
    > problem ale może można coś jeszcze zrobić co przeoczyłem/nie
    masz oslone pod silnikiem?