  • 31. Data: 2010-12-13 09:47:10
    Temat: Re: zaroka matowa a pierdolona UE
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    W dniu 2010-12-13 10:34, Waldemar Krzok pisze:

    > Albo przejść na 110V w domu i kupować w USA ;-).

    Albo 2 żarówki szeregowo i już :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 32. Data: 2010-12-13 10:20:04
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu>

    On Sun, 12 Dec 2010 21:21:02 +0100, a...@p...pl <a...@p...pl>
    wrote:
    > wiedzialem, ze UE kombinuje z zarowkami jako zarowkami, ale nie
    > wiedzialem, ze nie podobaja jej sie w pierwszej kolejnosci zarowki
    > matowe.

    A może ktoś ma pomysł, jak zmatowić zwykłą bańkę żarówki...?
    Tani i prosty, bo szlifowanie papierem ściernym jest trochę upierdliwe :-)
    Kojarzy mi się niejasno artykuł S. Sękowskiego w dawnym "Młodym Techniku"
    nt. chemicznego zmieniania powierzchni szkła...

    --
    Artur Stachura

  • 33. Data: 2010-12-13 10:35:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Artur,

    Monday, December 13, 2010, 11:20:04 AM, you wrote:

> [...]
    > Kojarzy mi się niejasno artykuł S. Sękowskiego w dawnym "Młodym Techniku"
    > nt. chemicznego zmieniania powierzchni szkła...

    W Niemczech jakis cwaniak ;) wymyslil silikonowe, matowe kondomy na
    żarówki. To nie żart.

    Ciekaw jestem, kiedy się znajdą w Polsce...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 34. Data: 2010-12-13 10:40:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ptoki napisały:

    > Bo w calej tej dyskusji pomijany jest wazny aspekt:
    > Ograniczane jest uzycie malo sprawnych zrodel swiatla.

    Bzdura. Dyrektywa UE wprowadzana jest w pięciu etapach. W 2009 roku
    zaczęto od zakazu najbardziej sprawnych żarówek, następnie kolejno co
    roku wycofywane są te o coraz mniejszej sprawności. Te, o najniższej
    sprawności mogą pozostać do roku 2013.

    > A taka matowa zarowka jest po prostu mniej sprawna niz czysta.

    Jakieś dane na poparcie tej tezy? Nawet urzędnicy nie odważyli się
    na podanie takiego "argumentu", tylko po prostu tupnęli nogą
    i zakazali.

    --
    Jarek

  • 35. Data: 2010-12-13 10:45:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Gałka napisał:

    > Producent przezroczystej dał więcej ?

    Aż takiej specjalizacji nie ma. Każdy produkuje i takie i takie.
    Prędzej producent opraw, które trzeba wymienić. A tak poważnie,
    to najbardziej prawdopodobne jest to, że ktoś zauważył, że tam,
    gdzie była matowa żarówka (a przezroczysta nie pasuje) i się
    przepaliła, ludzie z braku innej możliwości wkręcą świetlówkę.
    Czyli podstęp taki i skurwysyństwo.

    --
    Jarek

  • 36. Data: 2010-12-13 11:21:57
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 13.12.2010 10:45, janusz_kk1 pisze:

    > Wcale nie są dobre, to drogie ogrzewanie domu/mieszkania.
    Zakazać ogrzewania elektrycznego?

    Poza tym zajrzyj w statystyki - ile energii zużywane jest przez na
    oświetlenie (ale "żarówkowe" a nie sodówki na ulicach) i co w związku z
    tym da choćby i 50% podniesienie sprawności.

    Jest jak z ROHS - zakazano tego co ma mały wpływ.

    > Zarowka daje swiatlo o widmie
    > Spoko poprawią luminofory i widmo sie poprawi.
    Do dlaczego już teraz narzucają ich używanie?

    > Jakie lepsze? MP3? Tutaj powycinane widmo ci nie przeszkadza?
    Nie przesadzasz? Jak "tak" powycinane? Dobry kodek i ~250kbps sprawia,
    że nawet skrzypce (czy inną wiolonczelę ;)) można posłuchać z przyjemnością.

    > bo mnie tak, to badziew jakich mało, tego się słuchać nie da a młodzież
    > sobie tylko słuch psuje, bardziej niż my oczy na świetlówkach.
    Powinni zakazać sprzedawania kiepskich słuchawek. Serio,serio - jak
    miałem takie to słuchałem utworów w 64kbps VBR, bo nie było słychać różnicy.

    > Skoro wszyscy dalej pozostawali przy zarowkach, to widocznie nic
    > Pojawiły się ale są na razie drogie.
    Jak się upowszechni to będzie tańsze - zawsze tak było, że najpierw
    bogaci kupowali nowinki, one się upowszechniały i taniały. Tak było z
    kolorową telewizją, płytami CD, komputerami, DVD, blueray. A tu ktoś
    postanowił przenieść koszta zmiany z producentów na klientów przez
    WYMUSZENIE powstania rynku.

    P.S.
    Używam świetlówek kompaktowych ze względu na koszt prądu. Ale:
    - to światło NIE jest takie same albo lepsze od żarówek jeżeli chodzi o
    kolor
    - 3 sztuki dają w sumie jasność 180W żarówki - wolne żarty
    - jak potrzebowałem dużej jasności to zapalałem 3x40W=120W zamiast i
    było jasno. tylko teraz matowych niet.

    Michoo

  • 37. Data: 2010-12-13 11:48:40
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Potrzebuje zarowek matowych do lampek przy biurku i do czytania.
    > Matowe zarowki lepiej rozpraszaja swiatlo i bardziej rownomiernie
    > oswietlaja powieszchnie biurka/ksiazki

    Żarówki matowe o klasycznym kształcie jeszcze sporadycznie można kupić w
    supermarketach np. jako specjalne "antywstrząsowe". Jednak zupełnie nie
    ma na rynku żarówek mlecznych.

    Paweł

  • 38. Data: 2010-12-13 11:54:59
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Michoo,

    [...]

> [...]
    > tym da choćby i 50% podniesienie sprawności.
    > Jest jak z ROHS - zakazano tego co ma mały wpływ.

    Ależ ma bardzo duży - "zapisaną" 100% awaryjność tuż po upływie
    2-letniej gwarancji. A sposób montażu ma być tak upierdliwy dla
    serwisu, żeby naprawa się nie opłacała.

    Moja Nokia 5110 przeżyła Nokię 6310 - jak myślisz, która z nich była
    lutowana bezołowiowo?

    CB Radio po dwóch latach z drobnymi wymagało przelutowania całej
    płyty.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 39. Data: 2010-12-13 13:14:30
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Nie wiem jak statystycznie, ale moje zużycie prądu (na
    > oświetlenie) na pewno istotnie wzrosło po wycofaniu
    > matowych 100W.

    A jak to stwierdziłeś? Bo nie uwierzę że masz oddzielny
    licznik na oświetlenie ;-))

  • 40. Data: 2010-12-13 13:17:10
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > ...urzędnicy nie odważyli się
    > na podanie takiego "argumentu", tylko po prostu tupnęli
    > nogą
    > i zakazali.

    Dlatego osobiście uważam że (niezależnie od kraju)
    należałoby wy....ć z roboty co najmniej 2/3 urzędników i
    kazać im zabrać się za uczciwą pracę. Pytanie tylko co oni
    konstruktywnego potrafią robić...? Bo im dłużej żyję tym
    bardziej mam wrażenie że są oni stworzeni li tylko do
    wymyślania idiotycznych przepisów, w których zresztą potem
    sami się gubią...