  • 91. Data: 2010-12-15 10:49:23
    Temat: Re: zaroka matowa a pierdolona UE
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 14-12-2010 o 00:17:03 Michoo <m...@v...pl> napisał(a):

    > Dlatego wszyscy mają ZAKAZ grzania się w zimie? Pokrętna logika...
    Ale jest cos takiego jak mniejsze zło. pasów bezp też nakazują ci
    używanie chociaż to twoja sprawa co się stanie w przypadku wypadku.
    Tutaj jest podobnie, chcą zmniejszyć zużycie energii, sposób taki sobie
    ale lepszy taki niż np drastyczne powyżki cen energii.

    > Jeszcze raz - zużycie energii przez całe oświetlenie "domowe" to oidp
    > ~15..20% poboru prądu. Poprawienie sprawności oświetlenia o połowę
    > przynosi więc jedynie 7..10% zmianę w całości.

    po 1 od czegoś czeba zacząć, pom 2 ziarko do ziarka.

    > Są miejsca gdzie tych oszczędności można szukać znacznie więcej.
    I szukają, sprzęty muszą być coraz bardziej energooszczędne szczególnie
    w trybie stanby, PFC dla zasilaczy powyżej IMCHO 75W itd.

    > Ale to zużycie ma pomijalny wpływ przy zużyciu przemysłu. Dla mnie
    > "lepsze" to ciągle nie jest "wystarczajaco dobre".
    Nic sie nie bój za przemysł też się wezmą, ale od czegoś muszą zacząć.

    Ale nadal jest powycinane, ty nawet o tym nie wiesz,a w ogóle wiesz na czym
    polega kompresja mp3? bo wiesz rozmowa ze ślepym o kolorach nie ma sensu.

    > Też nie ściągam kiepsko skompresowanych utworów. Najlepiej jak się
    > samemu kompresuje do VBR prosto z płyty. Ewentualnie z FLAC'a. Słucham
    > muzyki dla przyjemności - słuchanie mocno skompresowanych utworów
    > przyjemne nie jest.

    > Możesz dać linke? Chętnie poczytam.
    Do czego do radia? słuchaj 3 to się dowiesz, było o tym chyba z rok temu.

    > To, że uszy się psują to kwestia tego, że "kiepskie" słuchawki przenoszą
    > słabo skraje ludzkiego zakresu słyszalności. żeby "dobrze" słyszeć modne
    > basy i popularną perkusję trzeba znacznie podnieść głośność.
    Co nie zmienia faktu że powycinane pasmo źle wpływa na mózg i powoduje
    uszczerbek
    w słyszeniu.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 92. Data: 2010-12-15 13:32:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan janusz_kk1 napisał:

> [...]
    > Tutaj jest podobnie, chcą zmniejszyć zużycie energii, sposób taki
    > sobie ale lepszy taki niż np drastyczne powyżki cen energii.

    Trzeba mieć coś nie po kolei, żeby uważać, że w przemyśle o strukturze
    takiej, jaką ma energetyka, spadak zużycia nie spowoduje wzrostu cen
    jednostkowych.

    > Co nie zmienia faktu że powycinane pasmo źle wpływa na mózg

    Wiele rzeczy potrafi rzucić się na mózg. Nie uwierzę, że wszystko to od
    słuchania empetrójek.

    --
    Jarek

  • 93. Data: 2010-12-15 15:25:27
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    >Ale jest cos takiego jak mniejsze zło. pasów bezp też nakazują ci (...)

    Porównanie troszkę nie bardzo - arbitralny zakaz używania pewnego rodzaju
    odbiorników prądu jako "wyższy cel"? Szczególnie gdy cała logika tego
    przedsięwzięcia się kupy nie trzyma...

    > I szukają, sprzęty muszą być coraz bardziej energooszczędne szczególnie
    w trybie stanby, PFC dla zasilaczy powyżej IMCHO 75W itd.

    tylko jakimś ciekawym zbiegiem okoliczności wszystkie koszta tych
    udoskonaleń zepchnięto na klientów - nic im w zamian nie oferując (klient
    finansuje swoje PFC dzięki czemu operatorzy linii przesyłowych mają
    mniejsze straty i łykają cały zysk z tego tytułu). I jaki jest tego
    efekt - ci sami operatorzy stwierdzili, że nie mają ochoty rozbudowywać (a
    nawet remontować) swojej infrastruktury więc rząd proponuje nowy podatek
    na ich rzecz. Nie masz wrażenia, że ustępstwa na rzecz dużych, prywatnych
    firm osiągają już poziom kryminalny? W Unii wcale nie jest inaczej.
    Poddaję pod rozwagę w temacie żarówek.

    e.

  • 94. Data: 2010-12-15 16:13:47
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 15.12.2010 11:49, schrieb janusz_kk1:

> [...]

    Coponiektóre są zakazane. Obecnie kupowane słuchawki muszą mieć
    ograniczoną głośność do bodajże 125dBA. Wyjątkiem są słuchawki
    audiologiczne, których normalnie w sklepach nie kupisz.

    Nie trzeba. Wystarczy skompensować braki podbiciem odpowiednich
    częstotliwości. Jak się uprzesz, to można zrobić płaską charakterystykę
    słuchawek korzystając z odpowiednich filtrów. Kwestia zrobienia pomiarów
    na sztucznym uchu. Ale wtedy muzyka brzmi nienaturalnie. Mniej więcej
    tak, jak w komorze bezechowej, czyli bezpłciowo.

    > Co nie zmienia faktu że powycinane pasmo źle wpływa na mózg i powoduje
    > uszczerbek w słyszeniu.

    Hmm. A opóźnienia pociągów powodują zaburzenia miesiączki u kangurzyc.

    Transmisje radiowe ze studia do nadajników lokalnych są kodowane MP3 już
    od dłuższego czasu. Czy radio satelitarne, czy FM, po drodze był na
    pewno jakiś kodek.

    Waldek

  • 95. Data: 2010-12-15 19:24:03
    Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl>

    > I już następnego dnia po podpisaniu urodzenia znów osiągną poziom
    > przedrozbiorowy? Czy może trzeba będzie odczekać dziewięć miesięcy?

    Świat jest przeludniony i przegrzany.
    Unia każe nam łapać CO2 i akceptuje nie płacenie zasiłków.
    S*

  • 96. Data: 2010-12-15 19:54:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Świat jest przeludniony i przegrzany.
    > Unia każe nam łapać CO2 i akceptuje nie płacenie zasiłków.

    Będziemy tą kartą łapać dwutlenek węgla, czy po prostu się wachlować?
    Chyba nie nadążam za tym tokiem rozumowania.

    Jarek
    --
    Za wszystko inne zapłacisz karta MasterCard.

  • 97. Data: 2010-12-15 20:45:03
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 15-12-2010 o 17:13:47 Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    napisał(a):

> [...]
    >
    > Transmisje radiowe ze studia do nadajników lokalnych są kodowane MP3 już
    > od dłuższego czasu. Czy radio satelitarne, czy FM, po drodze był na
    Gdzie? w Polsce? wątpię, a jeżeli już to kompresja bezstratna.
    A ja miałem na myśli stratną i to mocno, robili badania że to źle wpływa
    na mózg.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 98. Data: 2010-12-15 20:45:53
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 15.12.2010 21:45, janusz_kk1 pisze:

    > Gdzie? w Polsce? wątpię, a jeżeli już to kompresja bezstratna.
    > A ja miałem na myśli stratną i to mocno, robili badania że to źle wpływa
    > na mózg.

    KTO robił to badanie, JAK je robił i GDZIE można o tym poczytać? Bo na
    zasadzie "słyszałem, że..." to "słyszałem, że pryskają w atmosferze z
    samolotów aluminium. chemtrails się to nazywa".

    Michoo

  • 99. Data: 2010-12-15 20:46:12
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 15-12-2010 o 14:32:40 Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > jednostkowych.

    > Wiele rzeczy potrafi rzucić się na mózg. Nie uwierzę, że wszystko to od
    Ale to twój problem ja powtarzam co słyszałem i tyle.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 100. Data: 2010-12-15 20:51:37