  • 1. Data: 2009-01-23 21:23:07
    Temat: zasilacz świszczy
    Od: t...@g...com

    Witam.
    Od około 5 lat mam ten sam zasilacz (modecom GTcoś - 350W). Wszystko
    działało idealnie aż do ostatnich kilku dni. Pojawił się uporczywy
    szum/świst (podobny jak się płyta nagrywa tylko kilka razy
    głośniejszy). Sprawdziłem, że to na pewno kwestia zasilacza. Przy
    zatrzymanym wiatraku świst nie ustaje. Sprzęt jest wieku zasilacza i
    będę go zmieniał za jakieś pół roku, więc wolałbym nie inwestować w
    nowy zasilacz, tylko obecnego zreanimować. Metodą przyciskania różnych
    elementów wewnątrz układu nie znalazłem winowajcy. Macie pomysł co
    może być nie tak? Ewentualnie czego szukać cewki, transformatora, czy
    kondensatora?
    Pomocy!

  • 2. Data: 2009-01-24 16:27:36
    Temat: Re: zasilacz świszczy
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 23 stycznia 2009 (22:23:07) napisano:

> [...]
    > elementów wewnątrz układu nie znalazłem winowajcy. Macie pomysł co
    > może być nie tak? Ewentualnie czego szukać cewki, transformatora, czy

    Jeżeli przy zatrzymanym wiatraku cichnie, to jednoznacznie oznacza, że
    winowajcą jest wiatrak. Możesz go przeczyścić (może pomoże), naoliwić
    (może pomoże, może zniszczy wiatrak do końca), albo wymienić.

    Yakhub
    Nie pisz do mnie na ten adres.

  • 3. Data: 2009-01-24 17:27:32
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Yakhub" napisał:

    > Jeżeli przy zatrzymanym wiatraku cichnie,

    Przecież nie cichnie ;-)
    Skoro zasilacz i tak niedługo do wymiany, można poeksperymentować - nasączyć
    elementy indukcyjne lakierem, np. Uretoluxem. Zaszkodzić na pewno nie
    zaszkodzi, a może pomoże.

    JoteR

  • 4. Data: 2009-01-24 18:06:06
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 24 stycznia 2009 (18:27:32) napisano:

    > Przecież nie cichnie ;-)

    Rany boskie, ślepy jestem... Przepraszam!

    Yakhub
    Nie pisz do mnie na ten adres.

  • 5. Data: 2009-01-24 18:51:14
    Od: t...@g...com

    > Skoro zasilacz i tak niedługo do wymiany
    Raczej cały komputer :-).

    > elementy indukcyjne lakierem, np. Uretoluxem. Zaszkodzić na pewno nie
    > zaszkodzi, a może pomoże.
    Wszystkie cewki? Ale jak? Zanurzyć całość w lakierze czy smarować? A
    może żywicą epoksydową (to mam na stanie).
    Może to świszczy rdzeń w jakimś transformatorze, choć dźwięk jest dużo
    wyższy od typowego buczenia transformatora.

    Za wszelkie pomysły dziękuję :-).

  • 6. Data: 2009-01-24 21:00:11
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Sat, 24 Jan 2009 10:51:14 -0800 (PST), t...@g...com napisał(a):

> [...]
    > Może to świszczy rdzeń w jakimś transformatorze, choć dźwięk jest dużo
    > wyższy od typowego buczenia transformatora.

    http://www.zasilacze.xt.pl/
    Ale jak nie wiadomo który element hałasuje, to sukcesu nie wróżę.

    --
    GLaF

  • 7. Data: 2009-01-24 21:08:55
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    <t...@g...com> napisał:

    > Wszystkie cewki? Ale jak? Zanurzyć całość w lakierze czy smarować?

    Smarować pędzelkiem, lakier sam wsiąknie gdzie trzeba. Dodatkowo można cewki
    unieruchomić np. za pomocą pistoletu z klejem na gorąco.

    JoteR