eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyIZERY NIE BĘDZIE. Trzeba dbać o rentowność europejskich producentów › Re: IZERY NIE BĘDZIE. Trzeba dbać o rentowność europejskich producentów
  • Data: 2024-03-28 12:47:52
    Temat: Re: IZERY NIE BĘDZIE. Trzeba dbać o rentowność europejskich producentów
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Thu, 28 Mar 2024 11:05:53 +0100, Cavallino wrote:
    > W dniu 28-03-2024 o 10:45, J.F pisze:
    >> On Tue, 26 Mar 2024 21:54:58 +0100, _Master_ wrote:
    >>> W dniu 26.03.2024 o 18:17, J.F pisze:
    >>>> Volvo to jest jednak pewna marka i dość długo ciągnie.
    >>>> Ale Saaba jeszcze pamiętasz?
    >>>
    >>> Poczytaj czym jest dziś Volvo albo MG ;-)
    >>
    >> Wiem czym są, ale ... to myślisz, ze Izera miała/ma jakieś szanse?
    >
    > Chińskie produkty sprzedają się w Europie właśnie wtedy, gdy mają
    > europejską znaną markę.
    > Inne śladowo.

    A to kwestia marki, czy europejskich/unijnych wymogów, przepisów,
    tudzież chinskich standardów?

    Bo sam kupiłes Kia, Hyundaia, Nissana - więc co chyba nie kwestia
    europejskiej marki? Wczesniej Daewoo sie sprzedawało,
    a Skoda i Dacia to się zalicza do do dobrych europejskich marek?
    No popatrz - a Żiguli, Moskwicz i zaporożec jakoś nie chcą sie
    przebic. Wartburg i Trabant też padły.

    Volvo ... czy nie w Europie produkowane? Fabryka w chinskich
    rękach, ale zwyczaje może jeszcze szwedzkie/europejskie.

    > Izera zapewne poszłaby tym samym śladem.

    Ja tylko o tym, ze historia pokazuje, ze małe fabryczki
    motoryzacyjne nie mają szans.
    Więc jak miałaby ta Izera przetrwac?

    > Natomiast, jeśli przy okazji powstałaby fabryka Geely w Polsce, to gra i
    > tak mogła być warta świeczki.

    Tylko ze fabrykę Geely możemy załatwić na kilka innych sposobów,
    nie trzeba do tego izery.

    Hm, w sumie ... jak by tak nakłonić Geely do zainwestowania
    w fabrykę izery, wyciągnać pieniądze z KPO, a za 10 lat
    sprzedać im w cholerę ... nie dało się, czy Tusk nie chciał?

    > Jak nie będziemy mieli udziału w trwającej konwersji energetyki i
    > elektromobilności, to zawsze będziemy tylko biadolić jak to jest źle.

    Być może elektryki są jakies inne i tu mała fabryczka moze przetrwać.

    Z drugiej strony - Holandia nie ma żadnej fabryki i nie biadoli,
    Belgia nie ma, Dania nie ma, Norwegia nie ma, Portugalia,
    Austria, Wegry, Bułgaria ...

    A Hiszpania, Rumunia, Słowacja, w zasadzie to i Czechy -
    należy mówić, ze mają, czy to z importu?

    > A zarabiać na niej będą inni.

    Lepiej dokładać? :-)

    A jak tam Szwedzi i Wlosi? Jeszcze cos mają, czy tak jak Czechy i
    Hiszpanie?

    Bo ostatnio narzekają, ze prezez Stellantis zarabia
    100 tys euro ... dziennie. W soboty i niedziele też.

    J.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: