eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyIZERY NIE BĘDZIE. Trzeba dbać o rentowność europejskich producentów › Re: IZERY NIE BĘDZIE. Trzeba dbać o rentowność europejskich producentów
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aagw206.neoplu
    s.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: IZERY NIE BĘDZIE. Trzeba dbać o rentowność europejskich producentów
    Date: Thu, 28 Mar 2024 16:18:08 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <1...@4...net>
    References: <uturpp$pvc$1$chmurka8@news.chmurka.net>
    <1dij7q81vhvdl$.1jddh9syplobn.dlg@40tude.net>
    <ututid$pvd$2$chmurka8@news.chmurka.net>
    <f...@4...net>
    <utvcn2$cet$2$chmurka8@news.chmurka.net>
    <1gfqbf7d0lhon.4rpc2ijsiqno$.dlg@40tude.net>
    <uu3fe2$l57$1$Cav@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <uu3mcp$l56$1$Cav@news.chmurka.net>
    NNTP-Posting-Host: aagw206.neoplus.adsl.tpnet.pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
    posting-host="aagw206.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.178.206";
    logging-data="15354";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    Cancel-Lock: sha1:ajGTC7pc8piY9yVBtlYpHVpNkQ4=
    sha256:ZBpmvBD5Tc4JfZ2I+WQp0wPApguHrwaVgq3gHKdTFnY=
    sha1:cIp4sSPnbGJuwkvre5X9ByPFC3I=
    sha256:tOUhzsb6oJv2BfEaZwIJt7bSyShGrnaKxRA02CjjX9c=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2720436
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 28 Mar 2024 13:04:41 +0100, Cavallino wrote:
    > W dniu 28-03-2024 o 12:47, J.F pisze:
    >> On Thu, 28 Mar 2024 11:05:53 +0100, Cavallino wrote:
    >>> W dniu 28-03-2024 o 10:45, J.F pisze:
    >>>> On Tue, 26 Mar 2024 21:54:58 +0100, _Master_ wrote:
    >>>>> W dniu 26.03.2024 o 18:17, J.F pisze:
    >>>>>> Volvo to jest jednak pewna marka i dość długo ciągnie.
    >>>>>> Ale Saaba jeszcze pamiętasz?
    >>>>>
    >>>>> Poczytaj czym jest dziś Volvo albo MG ;-)
    >>>>
    >>>> Wiem czym są, ale ... to myślisz, ze Izera miała/ma jakieś szanse?
    >>>
    >>> Chińskie produkty sprzedają się w Europie właśnie wtedy, gdy mają
    >>> europejską znaną markę.
    >>> Inne śladowo.
    >>
    >> A to kwestia marki, czy europejskich/unijnych wymogów, przepisów,
    >> tudzież chinskich standardów?
    >
    > Skoro te dwie sobie radzą, a reszta nie bardzo, to chyba nie jest kwesta
    > niczego innego?

    Volvo ma starą europejską fabrykę, i europejskich projektantów.

    Sam wiesz, że tani samochód się sprzeda, ale w Unii wymaga czystego
    silnika (elektryka nie dotyczy), przyzwoitego wyniku zderzeniowego,
    teraz troche wyposażenia dodatkowego, dość drogich badań
    homologacyjnych, chyba spełnienia paru unijnych norm jakościowych/CE,
    a klient:
    -też ma pewne wymagania,
    -może podejrzanym okiem patrzec na chinską markę ... i powstrzymać się
    przed większym wydatkiem.

    >> Bo sam kupiłes Kia, Hyundaia, Nissana - więc co chyba nie kwestia
    >> europejskiej marki?
    > To już uznane marki.
    > Ale wcześniej pracowały na to ze 20 lat.

    Daewoo w Polsce pracował rok :-)
    Cena czyni cuda ... plus np dobra gwarancja.

    Ale wtedy i jakość musi być dobra, aby producent nie zbankrutował.

    Koszta też pewne są, bo trzeba zacząc ekspansję ogolno europejską
    ... no ale chinski rynek moze nawet większy.

    >>> Natomiast, jeśli przy okazji powstałaby fabryka Geely w Polsce, to gra i
    >>> tak mogła być warta świeczki.
    >>
    >> Tylko ze fabrykę Geely możemy załatwić na kilka innych sposobów,
    >> nie trzeba do tego izery.
    >
    > Zobaczymy.

    Jak się nie będziemy starać, to nie załatwimy.
    A na ile rządowi chce się starać ... trudno powiedzieć.

    W sumie ... teren pod fabrykę już jest ...

    >> Hm, w sumie ... jak by tak nakłonić Geely do zainwestowania
    >> w fabrykę izery, wyciągnać pieniądze z KPO, a za 10 lat
    >> sprzedać im w cholerę ... nie dało się, czy Tusk nie chciał?
    > No właśnie o czymś takim mówię.
    >
    >>> Jak nie będziemy mieli udziału w trwającej konwersji energetyki i
    >>> elektromobilności, to zawsze będziemy tylko biadolić jak to jest źle.
    >>
    >> Być może elektryki są jakies inne i tu mała fabryczka moze przetrwać.
    >
    > Ale to mogłoby być tylko w formie znaczka i paru extrasów do chińskiego
    > produktu.

    Owszem, ale gdzie tu wtedy zysk dla nas?

    Może Tusk załatwił, ze pieniądze mogą pójsc na ważniejsze cele,
    a Geely ... sie dogadamy, albo nie ...

    >>> A zarabiać na niej będą inni.
    >> Lepiej dokładać? :-)
    > Czasem trzeba wyłożyć, zeby później spijać frukta.
    > Tak jak na atom.

    No ale gdzie tu frukta, jesli fabryczka ma być ostatecznie
    chinska, lub zbankrutuje ?

    No cóż, moze i fabryka w chińskich rękach przynosi państwu zysk.
    Podatki drobne wpływają, ludzie mają pracę, ich podatki wpływają,
    pieniądze wydają, więc inni mają pracę ...

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: