  • 21. Data: 2019-06-27 21:26:08
    Temat: Re: 1000+
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-06-27 20:53, ToMasz wrote:
> [...]
    > Kaman, te przepisy nie są przeciwko mnie, Tobie, tylko przeciw
    > kombinatorom, którzy kupują - sprzedają auta bez podatków, korzystają ze
    > zniżek na oc, wprowadzają zamieszanie w cepiku. Co Was boli kara która
    > Was nigdy nie spotka? Jeśli przestaniemy wymierzać kary, to MY będziemy
    > się czuli lepiej, pozwolimy sobie na troszkę więcej, jakieś 10-20km/h
    > więcej. Ale czy każdy obywatel tak się będzie zachowywał? Na 100% nie.
    > Pozabijają nas debile których teraz trzeba trzymać krótko za mordę, bo
    > umysłem i kulturą nie dorośli do poziomu w którym można żyć

    Weź gościu nie pieprz. To jest potrzebne tylko obibokom, którzy chcą żyć
    kosztem społeczeństwa.

  • 22. Data: 2019-06-27 21:30:23
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 27.06.2019 o 19:53, ToMasz pisze:
    > do wszystkich:
    >
    > kolega poinformował o tym, że będą kary dla "gapiów" którzy zwlekają z
    > rejestracja samochodu. No i.....? Czy w śród nas są takie gapiszony?

    ja jestem / byłem
    z 5 samochodów nie przerejestrowałem nigdy i nie zgłaszałem ich kupna /
    sprzedaży. Jeden z nich (tych nie przerejestrowanych na mnie) nawet
    zarejestrowałem za granicą a teraz jest prawdopodobnie kilka granic dalej...

    Bo
    > oprócz tego trzeba jeszcze OC załatwić.

    ale co to za problem?

> [...]
    > kombinatorom, którzy kupują - sprzedają auta bez podatków, korzystają ze
    > zniżek na oc, wprowadzają zamieszanie w cepiku.

    mi szkoda było stu-kilkudziesięciu zł, a najbardziej zmarnowanego dnia w
    urzędzie
    Raz nawet zarejestrowałem dwa auta - w jednym musiałem wbić hak, więc od
    razu wziąłem drugie papiery żeby jeden czas zmarnować na dwa auta

    p.s.
    w UK masz coś jakby dowód rejestracyjny który zawsze (jeżdżąc po kraju)
    trzymasz w domu, jak sprzedajesz auto to wypełniasz u siebie danymi
    kupującego, oddzierasz mu kawałek świstka i jako sprzedający zgłaszasz
    kto kupił. Po ok. 2 tygodniach przychodzi mu do domu nowy świstek na
    jego dane( za te świstki nie płacisz). Tablice rejestracyjne zostają te
    same, ale jak chcesz zrobić nowe (bo ci się zniszczyła, bo potrzebujesz
    do przyczepy itp.) to idziesz do sklepu motoryzacyjnego czy warsztatu i
    wyrabiasz. Cena różna od 0 do 20 funtów za sztukę, w zależności od
    sklepu, standard to ok. 10.

    Lukasz

  • 23. Data: 2019-06-27 21:53:56
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 27 Jun 2019 20:30:23 +0100, ddddddddddddd wrote:
> [...]
    > do przyczepy itp.) to idziesz do sklepu motoryzacyjnego czy warsztatu i
    > wyrabiasz. Cena różna od 0 do 20 funtów za sztukę, w zależności od

    We Francji identycznie. Do tego jak zmienia się adres zamieszkania, to
    nie trzeba wyrabiać nowego dowodu rejestracyjnego - wystarczy zgłosić
    przez internet i po dwóch dniach przychodzi malutka naklejka z nowym
    adresem, którą trzeba wkleić w dowód.

    Mateusz

  • 24. Data: 2019-06-28 08:19:49
    Od: p...@g...com

    jest jakies *urzednicze* uzasadnienie na wymiane tablic przy sprzedazy ? w Niemczech
    w 2015r zrobiono maly krok i przy przeprowadzce do innego landu nie trzeba
    przerejestrowywac auta :-) ale jak sprzedam sasiadowi to ma zap... do kleczkach do
    urzedu nie ma zmiluj sie :-)

  • 26. Data: 2019-06-28 08:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik nadir n...@h...org ...

    > To na pewno. Obywateli u nas ubywa, mamy ujemny przyrost, ale
    > urzędników ciągle mało.

    jak to ujemny? Program 500 nie działa?
    ;-P

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Człowiek... to jedyne zwierzę, które się rumieni.

  • 25. Data: 2019-06-28 08:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ToMasz t...@p...fm.com.pl ...

> [...]
    > trzeba trzymać krótko za mordę, bo umysłem i kulturą nie dorośli do
    > poziomu w którym można żyć bezproblemowo w społeczeństwie.

    W tej chwili mam 3 auta nieprzerejestrowane.
    Oczywiście wszystkie ubezpieczone. O ubezpieceniu trzeba pamietac tylko
    na poczatku, potem juz ubezpieczyciel praktycznie sam zgłasza sie do
    mnie.

    W czym widzisz problem?
    I czy jestes w stanie wytłumaczyc mi koniecznosc wymiany tablic
    rejestracyjnych w XXIw? W całej uni juz powinny byc jeden niewymagajace
    wymiany tablice...

    O probnych dowodach rejestracyjnych nie wspominajac...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac

  • 27. Data: 2019-06-28 09:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik p...@g...com ...

> [...]
    > przeprowadzce do innego landu nie trzeba przerejestrowywac auta :-)
    > ale jak sprzedam sasiadowi to ma zap... do kleczkach do urzedu nie

    Jest tylko jedno: bezmyslnosc.
    IMO juz w całej uni powinien obowiazywac ujednolicony system rejestracji
    samochodów razem z ujednoliconym systemem ubezpieczen etc.

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 28. Data: 2019-06-28 11:59:43
    Od: p...@g...com

    --Jest tylko jedno: bezmyslnosc. IMO juz w całej uni powinien obowiazywac
    ujednolicony system rejestracji samochodów razem z ujednoliconym systemem ubezpieczen
    etc.

    urzednicy preferuja 2 odpowiedzi:
    - niedasie
    - do dla waszego dobra

    jesli moznaby glosowac na najbardziej bezproduktywnego komisarza w UE to Ela ma moj
    glos :-)

  • 29. Data: 2019-06-28 17:10:56
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

> [...]
    > wymiany tablice...
    >
    > O probnych dowodach rejestracyjnych nie wspominajac...

    nie szanowni Panowie. temat to 1000+, a nie: jakie to głupie że musimy
    przerejestrowywać auta. Mnie dziwi lament nad wysokością kary, za czyn,
    który przy minimalnej dozie dobrej woli nigdy nie nastąpi.
    Piszecie o tym że w innych krajach jest lepiej. Fajnie, ale to nie na
    temat. napiszcie jakie są kary za nie zgłoszenie zakupu/sprzedaży
    ToMasz

  • 30. Data: 2019-06-28 18:29:33
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-06-28 17:10, ToMasz wrote:

> [...]
    > Piszecie o tym że w innych krajach jest lepiej. Fajnie, ale to nie na
    > temat.  napiszcie jakie są kary za nie zgłoszenie zakupu/sprzedaży

    Po ...j mamy dyskutować nad wysokością niepotrzebnych kar?