  • 31. Data: 2011-03-10 16:34:56
    Temat: Re: 2 dyski i RAID - robić czy nierobić
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 04.03.2011 11:12, januszek pisze:
    > O owych czasach praca zgrubsza polegala na tym, ze co jakis czas
    > ladowalo sie cos z dysku lub zapisywalo sie cos na dysk. Dzis, kiedy na
    > raz dziala kilka a czasem nawet kilkanascie aplikacji, i kazda z nich

    Chyba żartujesz. Większość użytkowników właśnie nie wykorzy-
    stuje mocy obliczeniowej obecnych komputerów i uruchamia po
    jednym programie naraz, a jeżeli już nawet kilka, to minima-
    lizując każdy chwilowo nieużywany program "na pasek". Kiedyś
    można było zobaczyć jeszcze ekran zapchany szczelnie okienkami
    różnych programów, ciągle przełączanymi; dzisiaj w byle biurze
    widać na każdym ekranie tylko zmaksymalizowaną przeglądarkę
    WWW lub jakiegoś Worda.

    Osobiście uważam, że nie należy używać RAID 0. Należy używać
    *oszczędnych* programów, których główne pliki wykonywalne
    mają po kilka megabajtów objętości i nie trzeba ciągle stro-
    nicować ich na dysk. Typowy, normalnie używany komputer śred-
    niej klasy działa szybko i wygodnie nawet bez macierzy.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 32. Data: 2011-03-10 16:37:35
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 27.02.2011 16:31, pioruns pisze:
    > szybszy. Wiem, że RAID powinno się robić przy takich samych modelach

    Niekonieczne, ale jest to zalecane.

    > dysków, jednak zastanawiam się, czy nie udało by się tego nagiąć w tym
    > przypadku? Jeśli tak, to jaki robić: RAID 0, RAID 1, czy LVM jakiś (nie

    Do jakich zastosowań? Przy typowej pracy -- albo RAID 1,
    albo w ogóle nie rób macierzy.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 33. Data: 2011-03-10 17:43:35
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 10 Mar 2011 17:34:56 +0100, Radosław Sokół napisał(a):

> [...]
    > różnych programów, ciągle przełączanymi; dzisiaj w byle biurze
    > widać na każdym ekranie tylko zmaksymalizowaną przeglądarkę

    To ja w jakimś dziwnym biurze pracuję... Nie mówię już o swoim stanowisku,
    bo tam zawsze fafnaście narzędzi, ale u koleżanek z działu standardem jest
    Outlook, Word, Excel, system CRM, przeglądarka zdjęć, komunikator, w
    przeglądarce minimum po 5 - 8 kart, często gęsto klient FTP

> [...]
    > nicować ich na dysk. Typowy, normalnie używany komputer śred-
    > niej klasy działa szybko i wygodnie nawet bez macierzy.

    Powiedz to jeszcze producentom oprogramowania. O swoich zastosowaniach nawet
    nie mówię, bo ja sobie akurat stosowanie RAID0 bardzo chwalę. :)

    [ W kobiecie jest dobre tylko to, co jest w niej najlepsze. ]
    [ (Nicholas de Cohamfort) ]

  • 34. Data: 2011-03-12 13:49:17
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 10.03.2011 18:43, Przemysław Ryk pisze:
> [...]
    > Outlook, Word, Excel, system CRM, przeglądarka zdjęć, komunikator, w
    > przeglądarce minimum po 5 - 8 kart, często gęsto klient FTP

    Ja bym to raczej właśnie nazwał może nie dziwnym, ale nie-
    standardowym biurem, bo z moich doświadczeń wynika zgoła co
    innego. Oczywiście, biura na mojej uczelni to już w ogóle
    ekstremalny przykład, bo tam często na ekranach widać głów-
    nie pulpit zawalony ikonkami ;) ale biura komercyjne też
    często nie zaskakiwały mnie zbytnią intensywnością prac.

    > Powiedz to jeszcze producentom oprogramowania.

    Właśnie to mówię. Użytkownikom. Historia zna wiele przypadków,
    gdy niezadowolenie społeczne i globalny bojkot powodowały
    zmiany polityczne i gospodarcze. Tylko trzeba to wszystko
    jakoś zapoczątkować i przekonywać ludzi, że nie muszą wyda-
    wać ciągle więcej na szybsze komputery, żeby móc używać
    lepszego i bardziej niezawodnego oprogramowania.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 35. Data: 2011-03-12 19:15:49
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 12 Mar 2011 14:49:17 +0100, Radosław Sokół napisał(a):

    > Ja bym to raczej właśnie nazwał może nie dziwnym, ale nie-
    > standardowym biurem, bo z moich doświadczeń wynika zgoła co
    > innego.

    Dział marketingu w firmie będącej dystrybutorem różnego rodzaju sprzętu i
    oprogramowania.

> [...]
    > nie pulpit zawalony ikonkami ;) ale biura komercyjne też
    > często nie zaskakiwały mnie zbytnią intensywnością prac.

    Chwilami, to by się nam wręcz przydało, by choć momentami intensywność
    spadła. ;D

> [...]
    > wać ciągle więcej na szybsze komputery, żeby móc używać
    > lepszego i bardziej niezawodnego oprogramowania.

    Pożyjemy to zobaczymy, jak to się będzie dalej toczyć.

    [ Boksera obrazić może każdy, ale nie każdy zdąży przeprosić. ]
    [ (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]