  • 1. Data: 2015-11-19 17:25:32
    Temat: 20MHz
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    srodze sie zawiodłem, pytanie:
    czy to normalne, że oscyloskop cyfrowy o paśmie 100MHz nie radzi sobie z
    prostokątem 20MHz i zamiast prostokąta daje zniekształcony sinus?

    ja liczyłem,że z takim f to sobie spokojnie pradzi, a tu widać nie,
    czy możę coś jest nie tak?

  • 2. Data: 2015-11-19 18:58:19
    Temat: Re: 20MHz
    Od: Bartolomeo <n...@n...com>

> [...]
    > prostokątem 20MHz i zamiast prostokąta daje zniekształcony sinus?
    >
    > ja liczyłem,że z takim f to sobie spokojnie pradzi, a tu widać nie,

    Idealny sygnał prostokątny potrzebuje do idealnego odwzorowania
    oscyloskopu o paśmie przenoszenia równym nieskończoności.
    A teraz wyobraź sobie kształt sygnału prostokątnego 20Mhz po przejściu
    przez filtr dolnoprzepustowy 100Mhz.

  • 3. Data: 2015-11-19 19:08:32
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Bartolomeo wrote:

    > A teraz wyobraź sobie kształt sygnału prostokątnego 20Mhz po przejściu
    > przez filtr dolnoprzepustowy 100Mhz.

    No ale bez przesady, on tu ma zapas na 5. harmoniczną,
    a tu prostokąt jest już "dostatecznie prostokątny".

    Pozdrawiam, Piotr

  • 4. Data: 2015-11-19 19:10:22
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 19.11.2015 o 18:58, Bartolomeo pisze:

> [...]
    > oscyloskopu o paśmie przenoszenia równym nieskończoności.
    > A teraz wyobraź sobie kształt sygnału prostokątnego 20Mhz po przejściu

    Jeszce jest taka kwestia, że skąd pewność, że to 20MHz na pewno jest
    prostokątem. Było zmierzone wcześniej jakimś oscyloskopem o znacznie
    większym paśmie?

    Jakub Rakus

  • 5. Data: 2015-11-19 19:11:25
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Jakub Rakus wrote:

    > Jeszce jest taka kwestia, że skąd pewność, że to 20MHz na pewno jest
    > prostokątem. Było zmierzone wcześniej jakimś oscyloskopem o znacznie
    > większym paśmie?

    No i jakim kabelkiem on to mierzy...

    Pozdrawiam, Piotr

  • 6. Data: 2015-11-19 19:16:17
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    no to nie wiem w czym problem,
    po przełączeniu sondy na 1:10 pokazuje się jakiś pofałdowany prostokąt....

  • 7. Data: 2015-11-19 19:49:32
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 19 Nov 2015 19:16:17 +0100, platformowe głupki napisał(a):

    > no to nie wiem w czym problem,
    > po przełączeniu sondy na 1:10 pokazuje się jakiś pofałdowany prostokąt....

    Na niedopasowaniu falowym kabla do miejsca pomiarowego. Na co wskazuje
    że jak kabla niet (bo sonda jest prawie przy miejscu pomiarowym) to
    widzisz mniej więcej co jest.
    --
    Jacek
    Dziesięć przykazań ma 279 słów.

  • 8. Data: 2015-11-19 19:59:43
    Od: cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 19/11/2015 18:10, Jakub Rakus wrote:

    > Jeszce jest taka kwestia, że skąd pewność, że to 20MHz na pewno jest
    > prostokątem. Było zmierzone wcześniej jakimś oscyloskopem o znacznie
    > większym paśmie?

    lub te 10MHz pochodzi z takiego super generatora:
    https://www.youtube.com/watch?v=YMXUdIol72I

    c.

  • 9. Data: 2015-11-19 20:11:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Thursday, November 19, 2015, 7:08:32 PM, you wrote:

    > No ale bez przesady, on tu ma zapas na 5. harmoniczną,
    > a tu prostokąt jest już "dostatecznie prostokątny".

    Jeszcze trzeba umieć kompensować sondę...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2015-11-19 21:14:50
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr Wyderski" <p...@n...mil> napisał w wiadomości

    > No ale bez przesady, on tu ma zapas na 5. harmoniczną,
    > a tu prostokąt jest już "dostatecznie prostokątny".

    A mnie gdzieś mówili, czy pisali, że tu trzeba 10 harmonicznych, coby to
    prostokąt przypominało...?

    --
    Telespamerzy:
    814605413 222768000 616285002 845383900 224093185 896510439 896126048