  • 1. Data: 2015-10-17 03:12:21
    Temat: 35V na ładowarce 5V...
    Od: Marek <f...@f...com>

    Do zasilania pewnego układu z mcu użyłem wtyczkowej ładowarki USB.
    Daje 5V, wystarczający prąd i jest tania. Po podłączeniu przez
    przypadek dotknalem pina mclr i mcu się zresetowal. Tknelo mnie i
    sprawdziłem jakie są potencjały między terminalami ladowarki a moim
    ciałem. Woltomierz pokazał 35V AC. Skąd się to bierze? Wziąłem inną
    ladowarkę 5V - pokazał 11V. Wydawało mi się, że przetwornica powinna
    separować galwaniczne, skąd taki wysoki potencjał? Teraz trochę boję
    się o ten mcu by przez przypadkowe dotknięcie tak wysoka różnica
    potencjałów go nie uwaliła...

    --
    Marek

  • 2. Data: 2015-10-17 09:42:46
    Temat: Re: 35V na ładowarce 5V...
    Od: kilokitu <k...@o...pl>

    Wszystkiemu "winny jest" kondensator przeciwzakłóceniowy C4 z przykładowego schematu
    http://obrazki.elektroda.pl/4154219200_1369850824.jp

  • 3. Data: 2015-10-17 12:22:32
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 17 Oct 2015 00:42:46 -0700 (PDT), kilokitu <k...@o...pl>
    wrote:
    > Wszystkiemu "winny jest" kondensator przeciwzakłóceniowy C4 z
    przykła
    > dowego schematu http://obrazki.elektroda.pl/4154219200_1369850824.jp

    Tak myślałem, czyli co, nie przejmować się tym? Prądy zapewne są
    minimalne, więc diody zabezpieczające na pinach w mcu powinny dać
    sobie z tym napięciem radę...

    --
    Marek

  • 4. Data: 2015-10-17 13:14:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To się bierze z ogromnej rezystancji wejściowej współczesnych mierników. W czasach
    mierników Lavo było by zero.

  • 5. Data: 2015-10-17 14:41:00
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Zenek Kapelinder pisze:
    > To się bierze z ogromnej rezystancji wejściowej współczesnych mierników. W czasach
    mierników Lavo było by zero.

    Rozpatrz to teraz pod kątem uC.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 6. Data: 2015-10-17 16:28:40
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    > To się bierze z ogromnej rezystancji wejściowej współczesnych mierników. W czasach
    mierników Lavo było by zero.

    Chcesz przez to powiedzieć, że rezystancja większa powoduje błąd pomiaru? :)

  • 7. Data: 2015-10-17 18:47:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Specjalnej troski jesteś ze nie kumasz pisanego?

  • 8. Data: 2015-10-17 19:17:05
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-10-17 18:47, Zenek Kapelinder wrote:
    > Specjalnej troski jesteś

    Przeginasz. Na p.m.e nie jest to tolerowane zachowanie. Chamstwo mam na
    myśli.

  • 9. Data: 2015-10-17 19:55:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W ramach pouczenia możesz mnie w dupę pocałować. Pomylily ci sie miejsca to nie
    elektroga. Głupich będę zawsze nazywał glupimi. Jak ktoś nie potrafi zrozumieć
    jednego prostego zdania to mam mu tłumaczyć prawo Ohma na grupie bezpośrednio
    związanej z prądem elektrycznym? Teraz możesz się wykazać i napisac co mi zrobisz.

  • 10. Data: 2015-10-17 20:26:34
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-10-17 19:55, Zenek Kapelinder wrote:
    > W ramach pouczenia możesz mnie w dupę pocałować.

    Nie, takich pieszczot nie oczekuj. Postanowilem jednak wyjasnić. Tak jak
    to się robi na p.m.e a nie na p.m.b.

    > to mam mu tłumaczyć prawo Ohma

    Najwidoczniej powinieneś. Lavo miał pewno gdzies z dziesiątki kOhm. Pin
    mikrokontrolera zrobionego w cmos bedzie miał setki MOhm jako wejście.
    Ponieważ to jest ~tysiące razy więcej z przyjemnością wezmę popcorn i
    usiądę do czytania wyjasnienia w jakis posób impedancja wejścia Lavo ma
    się do szansy przebicia izloacji w układzie CMOS i co to rzeczowego
    wprowadzilo do dyskusji.

    > Teraz możesz się wykazać

    Done. Teraz dawaj.

    > i napisac co mi zrobisz.

    Nic. Na tej grupie nie ma tradycji dawania sobie po mordzie. Nawet za
    pomocą klawiatury.