  • 1. Data: 2015-10-16 17:37:07
    Temat: L~adowalne baterie alkaliczne
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    No i okazało się, że są! Kanadyjska firma Pure Energy produkuje "ładowalne
    baterie alkaliczne". Rozwiązanie opatentowane jest pod nazwą RAM (Rechargeable
    Alkaline Manganese). Cechy użytkowe:
    Napięcie: 1,5V -- Trwałość: 100-500 naładowań o 7 lat ważności na półce
    o Praktycznie odporne na efekt samorozładowania: po roku tracą zaledwie 4%
    zmagazynowanej energii

    Przedstawicielem producenta w Polsce i w regionie CEE jest PLATINET SA

    Jedyną słabością baterii Pure Energy jest konieczność używania specjalnych
    ładowarek, innych niż do akumulatorów NiMH - inna jest charakterystyka
    ładowania. Choć oferowane przez f-mę Pure Energy ładowarki dedykowane do tych
    baterii -- są też przystosowane do "obsługi" ogniw Ni-MH'owych, jednak nie udało
    mi się w takich znaleźć jakichś zachęcających parametrów, wielofunkcyjności,
    cechującej zaawansowane ładowarki do "zwykłych" akumulatorków.

    --
    Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym "porządku
    dziobania" ludzie, na których rządowym decydentom - zależy ZNACZNIE bardziej.

  • 2. Data: 2015-10-16 18:17:59
    Temat: Re: L~adowalne baterie alkaliczne
    Od: ToTylkoJa <m...@n...chce.tego.poczta.fm>

    (c)RaSz wrote:

    > No i okazało się, że są! Kanadyjska firma Pure Energy produkuje "ładowalne
    > baterie alkaliczne". Rozwiązanie opatentowane jest pod nazwą RAM
    [ciach]
    Pewnie że są. Ale ten news to chyba trochę przeterminowany.Na alledrogo
    kupiłem takie akumulatorki w zeszłe wakacje.

    MArek

  • 3. Data: 2015-10-16 18:38:22
    Od: "Mariusz" <l...@w...pl>

    > kupiłem takie akumulatorki w zeszłe wakacje.
    Sprawdzają się w pilotach TV i telefonach z wyświetlaczem i ... w zegarach
    ściennych i ... bo tam te 1,2 V krótko chodzą i ...

  • 4. Data: 2015-10-16 18:54:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ToTylkoJa" napisał w wiadomości grup
    >[ciach]
    >Pewnie że są. Ale ten news to chyba trochę przeterminowany.Na
    >alledrogo
    >kupiłem takie akumulatorki w zeszłe wakacje.

    No, wpis w wiki zrobiono w 2006
    https://en.wikipedia.org/wiki/Rechargeable_alkaline_
    battery

    W historii mozna wyczytac, ze Rayovac zdazyl sie juz wycofac, potem
    chodzi mi po glowie nazwa "Alcava" ...

    J.

  • 5. Data: 2015-10-16 18:56:16
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 16 Oct 2015 17:37:07 +0200, " \(c\)RaSz"
    <N...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >mi się w takich znaleźć jakichś zachęcających parametrów, wielofunkcyjności,
    >cechującej zaawansowane ładowarki do "zwykłych" akumulatorków.

    W ameryce byly z 10 lat temu. Wycofano z produkcji, bo ciekly podczas
    ladowania. Oraz po ladowaniu

    A.L.

  • 6. Data: 2015-10-16 19:29:26
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 16 Oct 2015 17:37:07 +0200
    doszła do mnie wiadomość
    <562119a5$0$27528$65785112@news.neostrada.pl>
    od " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl> :
> [...]
    >mi się w takich znaleźć jakichś zachęcających parametrów, wielofunkcyjności,
    >cechującej zaawansowane ładowarki do "zwykłych" akumulatorków.

    Mam kilkanaście sztuk tych ogniw, nie polecam.
    Kilka ładowań i do kosza(może coś teraz polepszyli, ale nie mam ochoty
    sprawdzać), w dodatku szybko wysrywają jakimś białym nalotem.
    Co do ładowarki, to podawałem linka:
    https://www.youtube.com/watch?v=CCtgsIXSdYY
    W recenzjach dobrze wypada.
    Teraz szukam jakiegoś koszyka z wyprowadzonymi przewodami(do ładowania
    ogniw z EP), ewentualnie rozbiorę i dolutuję klipsy na przewodach.

    Tak na marginesie, mam niedaleko pewien znany bazar,jak się tam udaję,
    to czasami sprawdzam w ręku wagę ogniw(18650 lub te do EP), 99% tego
    szajsu jest pusta w środku(nawet piasku już nie dosypują, wrażenie
    takie, że mam w ręku plastikową rurkę wypełnioną powietrzem, te do EP
    też), pojemności już osiągają 6AH na ogniwo 18650, kiedyś nawet
    prowokacyjnie zapytałem sprzedawcę o tę pojemność, stwierdził, że tyle
    mają pod małym obciążeniem, ale jakoś dalej nie chciał nic więcej
    zdradzić. Widziałem nie raz, jak nny "przedsiębiorca" wciska klientowi
    do telefonu zamiennik accu o pojemności trzykrotnie większej niż
    oryginał...
    Idą czasy, że nie tylko zasilacze trzeba będzie przed kupnem ważyć.
    --
    "Marian milczał. Wiedział, że musi milczeć i czekać.
    Wokół było pusto i cicho. Ta cisza krzyczała."

  • 7. Data: 2015-10-16 20:13:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Z 35 lar temu w radioamatorów i krótkofalowcy byłopis jak ladowac baterie. Schemat
    ładowarki tez był. Cały myk polegał na prostowniki jednopolowkowym, małym prądzie i
    rozładowywania prądem mniejszym niż ladowania w tych polowkach sinusoidy które były
    wycięte przez diodę.

  • 8. Data: 2015-10-16 20:57:03
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Fri, 16 Oct 2015 17:37:07 +0200, (c)RaSz napisał(a):

> [...]
    > mi się w takich znaleźć jakichś zachęcających parametrów, wielofunkcyjności,
    > cechującej zaawansowane ładowarki do "zwykłych" akumulatorków.

    Nabyłem z rok temu razem z ładowarką. Zdecydowanie nie polecam. Niska
    pojemność, długie ładowanie. Po kilkunastu ładowaniach pojemność wyraźnie
    spadła. Po kilkudziesięciu wyrzuciłem.

  • 9. Data: 2015-10-16 21:29:08
    Od: Pawel <n...@n...pl>

    W dniu 16.10.2015 o 17:37, (c)RaSz pisze:
    > No i okazało się, że są! Kanadyjska firma Pure Energy produkuje "ładowalne
    > baterie alkaliczne". Rozwiązanie opatentowane jest pod nazwą RAM (Rechargeable
    > Alkaline Manganese).

    Te ogniwa mają dużą rezystancję wewnętrzną i zupełnie nie nadają się do
    dużych obciążeń. Głębokie rozładowanie bardzo skraca im życie. Baterie
    RAM natomiast idelanie się sprawdzają w układach zasilania awaryjnego.
    Zupełnie nie przeszkadza im stałe doładowywanie nawet w niskich
    temperaturach.

  • 10. Data: 2015-10-16 21:43:32
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 16 Oct 2015 18:54:03 +0200, J.F. napisał(a):

> [...]
    battery
    > W historii mozna wyczytac, ze Rayovac zdazyl sie juz wycofac, potem

    Jedna z tych firm udostępniała nawet ZTCP schemat ładowarki - był on w
    artykule Marka Dzwonnika (hop hop!) na temat akumulatorów w EP.
    Poskładałem, działało to poprawnie z akumulatorkami Rayovac.
    GG#2400455 ICQ#320399066