  • 1. Data: 2015-10-14 15:15:11
    Temat: Porównanie dwóch diagramów elektrycznych
    Od: OMSON <o...@i...pl>

    Obydwa diagramy są równoważne - zmieniają konfigurację cewek
    przetwornika typu humbacker szeregowo/pojedyncza/równolegle(zastosowano
    jedynie przełącznik innego typu - połączenia pinów obok)...

    Gdzie powinien być wlutowany rezystor na dolnym diagramie, aby
    elektrycznie obydwa układy pełniły te same funkcje?

    http://oi58.tinypic.com/smzwv8.jpg

    Pzdr, OMSON

  • 2. Data: 2015-10-14 17:45:02
    Temat: Re: Porównanie dwóch diagramów elektrycznych
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 14.10.2015 o 15:15, OMSON pisze:

    > http://oi58.tinypic.com/smzwv8.jpg

    IMHO numerując zaciski przełącznika:

    1 2
    3 4
    5 6
    7 8

    To powinien być on między zaciskami 1 i 2.
    Ten rezystor jest dołączany równolegle do czerwono-zielonego
    przetwornika podczas szeregowego połączenia przetworników.
    Nie mam pojęcia jaka jest idea takiego połączenia, ale pewnie coś tam
    poprawia brzmienie, przy czym pewnie nie jest bez znaczenia która część
    przetwornika jest w stronę mostka a która w stronę szyjki.

    Te schematy rysował jakiś humanista.
    Trzeba się domyślić, że to są przetworniki Seymour Duncan - czyli kolory
    z prawej tabelki.
    Trzeba się domyślić, że na przełączniku kolory zielony z zielonym
    stanowią zwarcie, podobnie jak turkusowy z turkusowym, natomiast białe
    są nie podłączone,
    Schemat łączenia przełącznika na dolnym obrazku powinien być obrócony o
    90 stopni przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.

    --
    Mirek.

  • 3. Data: 2015-10-15 10:31:51
    Od: OMSON <o...@i...pl>

    Mirek pisze:

> [...]
    > Schemat łączenia przełącznika na dolnym obrazku powinien być obrócony o
    > 90 stopni przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.

    Dziękuję Ci bardzo serdecznie! Przy połączeniu szeregowym cewek zawsze
    jest pewien wzrost głośności, względem cewki pojedynczej lub połączenia
    równoległego. Prawdopodobnie ten rezystor może mieć za zadanie tłumic
    sygnał połączenia szeregowego, aby zrównać poziomy sygnałów każdej z
    konfiguracji. Pisze to z punktu widzenia muzyka, nie znam się na
    elektronice, dlatego potrzebowałem pomocy.
    Co do diagramów - nie mam zielonego pojęcia, czy rysuje je humanista -
    jest to zlepek rzeczy znalezionych poprzez Google. Na pewno 2 z nich
    pochodzą z oficjalnego źródła Seymour-Duncan.
    Prosiłem oficjalny support o pomoc w tej sprawie - niestety nie mają
    czasu na pomoc w CUSTOMOWYCH rozwiązaniach. :) Najbardziej żenujący jest
    jednak fakt, że oficjalnie udostępniają diagramy połączeń humbackera
    szeregowo/pojedyncza/równlegle przy użyciu obydwu typu przełączników -
    jednak podpowiedzieć, gdzie wlutować rezystor w drugim przypadku jest
    już ciężko. Czysta hipokryzja. Może masz rację - być może to sami
    marketingowcy i humaniści ;) Tak czy siak - klienta mają centralnie...
    Wiadomo gdzie ;)

    Jeszcze raz dziękuję za pomoc i pozdrawiam, OMSON

  • 4. Data: 2015-10-15 10:47:04
    Od: OMSON <o...@i...pl>

    Czyli tak ma być?

    http://oi60.tinypic.com/epn9de.jpg

    Pzdr, OMSON

  • 5. Data: 2015-10-16 21:31:40
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 15.10.2015 o 10:47, OMSON pisze:
    > Czyli tak ma być?
    >
    > http://oi60.tinypic.com/epn9de.jpg

    Wg mnie tak.
    Co do dołączenia rezystora - gdyby miał tłumić sygnał przy połączeniu
    szeregowym to powinien być równolegle do obydwu... ewentualnie w szereg...
    A jest równolegle do jednego, więc pewnie coś tam tłumi ale też
    wprowadza niesymetryczność, co teoretycznie jest bez sensu (zmniejszy
    tłumienie brumu sieciowego), ale tak jak już pisałem - może poprawiać
    brzmienie z innego (nieznanego mi) powodu. Warto to sprawdzić co się
    zmienia przy dołączeniu tego rezystora i bez niego.

    --
    Mirek.

  • 6. Data: 2015-10-16 22:45:34
    Od: OMSON <o...@i...pl>

    Mirek napisał(a):

> [...]
    > brzmienie z innego (nieznanego mi) powodu. Warto to sprawdzić co się
    > zmienia przy dołączeniu tego rezystora i bez niego.

    To bardzo ciekawe spostrzeżenie, które dało mi teraz do myślenia!

    Wydaje mi się, że wprowadzenie niesymetryczności może być tutaj celowym
    zabiegiem kształtującym brzmienie. Prawdopodobnie zmniejszenie tłumienia
    brumu sieciowego, odgrywa tutaj drugorzędna rolę (np przy splitowaniu
    cewek nie ma jakiegokolwiek tłumienia brumu - "gra" jedna).

    Intuicja podpowiada mi, że skoro w połączeniu szeregowym występuje
    wzmocnienie sygnału, a barwa staje się silniejsza w podstawie i niskiej
    średnicy, lecz kosztem wycofania górki (znam z autopsji) - to
    wprowadzenie niesymetryczności wpłynie pośrednio na lekkie stłumienie
    sygnału sumarycznego cewek, ale również nieco otworzy górkę (jak w
    przypadku pojedynczej cewki). Ciekawe czy dobrze mi się wydaje...

    Za jakiś czas instrument wróci do mnie od lutnika - wtedy to sprawdzę i
    napiszę coś w tej kwestii.

    Jeszcze raz bardzo Ci dziękuję za fachową analizę układu elektrycznego i
    nieocenioną pomoc :)

    Pzdr, OMSON