  • 1. Data: 2017-03-29 21:06:42
    Temat: 4-20mA
    Od: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    zagadnienie na grant...

    nie wiem co mam napisać bo kompletnie nie ogarniam...

    chodzi o czujniki i układy mierzące w standardzie 4-20mA

    niby prąd można jakiś puścić, ale jakie będzie napięcie na takowym
    czujniku i takowym układzie mierzącym? jak to wysterowywać, żeby
    przetestować?

  • 2. Data: 2017-03-29 22:32:45
    Temat: Re: 4-20mA
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-03-29 o 21:06, niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU pisze:
> [...]
    >
    > niby prąd można jakiś puścić, ale jakie będzie napięcie na takowym
    > czujniku i takowym układzie mierzącym? jak to wysterowywać, żeby

    Jak byś nie chodził na wagary i grzecznie uczęszczał na lekcje do szkoły
    podstawowej to byś wiedział.
    My niestety nie możemy ci pomagać, bo nam zabroniło tego PO z PiS-em i
    Unią Europejską, a Tusk obiecał, że kto zdradzi tą tajemnicę to mu
    odetnie internet i zabierze fest zbuka.

  • 3. Data: 2017-03-29 23:00:04
    Od: t...@g...com

    W dniu 29 marca 2017 21:06:49 użytkownik niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU
    napisał:

> [...]
    >
    > niby prąd można jakiś puścić, ale jakie będzie napięcie na takowym
    > czujniku i takowym układzie mierzącym? jak to wysterowywać, żeby

    Nie ma czujników mierzących w standardzie 4-20mA. Czujnik to, ogólnie mówiąc, jakiś
    przyrząd/urządzenie zamieniające pewną wielkość fizyczną na, najczęściej, wielkość
    elektryczną: przeważnie rezystancję/impedancję lub napięcie elektr. Umieszczony dalej
    układ elektroniczny może mieć jako stopień końcowy sterowane źródło prądowe, którego
    zakres 4-20mA jest sygnałem wyjściowym. Przez taki zespół - czujnik + układ - nie
    przepuszcza się prądu 4-20mA, tylko z tabliczki znamionowej lub karty katalogowej
    odczytuje napięcie zasilania i takie podłącza do odpowiednich zacisków, a do wyjścia
    - miliamperomierz. Jakie jest napięcie na samym czujniku? Nie jest to zwykłemu
    użytkownikowi do niczego potrzebne i najczęściej niemożliwe w prosty sposób do
    zmierzenia.
    A jak wysterować? Zależy to od wielkości fizycznej - najprościej, jeśli jest to
    temperatura. Dla innych wielkości w warunkach domowych może to być problem.

  • 4. Data: 2017-03-30 18:56:08
    Od: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    święte słowa!

  • 5. Data: 2017-03-30 18:57:54
    Od: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    ok, czyli podłączamy po prostu napięcie przez miliamperomiesz?

    dzięki wielkie, niby proste, jednak nie wiedziałem...