  • 1. Data: 2017-03-29 11:01:22
    Temat: Gniazda GU 5,3 z długim przewodem
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    W castoramach itp. są takie kabla z gniazdem (oprawką) GU 5,3 i kablem jak te:
    https://www.leroymerlin.pl/files/media/image/885/141
    6885/product/oprawka-do-lamp-gu5-3-gu5-3-ans-lightin
    g,oprawka-do-lamp-gu5-3-gu5-3-ans-lighting,main.jpg

    Tylko, że ten kabel jest dla mnie za krótki, a łączenie nie wchodzi w grę
    (ledwo to wchodzi w cienką rurkę).

    Nie wiecie gdzie mogę kupić takie gniazdo z czymś w rodzaju kostki do
    przyłączenia własnego kabla? Albo takiej oprawki z dłuższym przewodem
    (najlepiej z 1m)?

    Wymienić tego gniazda na np. GU 10 pewnie się nie da?

  • 2. Data: 2017-03-29 12:09:56
    Temat: Re: Gniazda GU 5,3 z długim przewodem
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2017-03-29 o 11:01, r...@k...pl pisze:
> [...]
    > (najlepiej z 1m)?
    >
    > Wymienić tego gniazda na np. GU 10 pewnie się nie da?

    Przyciąć jeden z kabli żeby były różnej długości i dolutować
    przedłużenie, ale nie na zakładkę i "owijkę"tylko wsunąć druciki jednej
    linki w drugą. Po założeniu koszulki termokurczliwej albo oryginalnej
    silikonowej izolacji zdjętej z obciętego fragmentu, grubość w miejscu
    łączenia nie powinna być większa od normalnej.

  • 3. Data: 2017-03-29 12:24:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 29 marca 2017 11:05:28 UTC+2 użytkownik r...@k...pl napisał:

    > Wymienić tego gniazda na np. GU 10 pewnie się nie da?
    Znaczy z GU5,3 zrobic GU10:
    http://static.elektroda.pl/attach/przej__ci__wka_gu5
    _3_na_gu10_f04346e.jpg
    http://www.bankowa5.pl/images/wtykgu10.jpg

  • 4. Data: 2017-03-29 14:09:17
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 29 Mar 2017 03:24:11 -0700 (PDT), w
    <b...@g...c
    om>, Kris
    <k...@g...com> napisał(-a):

    > Znaczy z GU5,3 zrobic GU10:
    > http://static.elektroda.pl/attach/przej__ci__wka_gu5
    _3_na_gu10_f04346e.jpg
    > http://www.bankowa5.pl/images/wtykgu10.jpg

    To mi będzie wówczas "pięknie" wystawało, zwłaszcza że LED-y chyba są większe
    od tradycyjnych halogenów GU 5,3.

  • 5. Data: 2017-03-29 14:11:09
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 29 Mar 2017 12:09:56 +0200, w <obg17a$iav$1@node1.news.atman.pl>, Roman
    Rogóż <r...@s...krakow.pl> napisał(-a):

> [...]
    > silikonowej izolacji zdjętej z obciętego fragmentu, grubość w miejscu
    > łączenia nie powinna być większa od normalnej.

    Próbowałem. Praktycznie jest niewykonalne, może dla jakiegoś magika.
    A nawet jakby się udało, to dwa przewody i tak przechodzą na siłę, myślę że
    takie lutowanie nie wytrzymałoby takiej próby.

  • 6. Data: 2017-03-29 19:07:11
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2017-03-29 o 14:11, r...@k...pl pisze:

    > Próbowałem. Praktycznie jest niewykonalne, może dla jakiegoś magika.
    > A nawet jakby się udało, to dwa przewody i tak przechodzą na siłę, myślę że
    > takie lutowanie nie wytrzymałoby takiej próby.

    Ja nie wiem przez co Ty to chcesz przeciągnąć. To może po prostu uciąć
    krótko kable, dać kosteczkę porcelanową z zaciskami i do kostki dopiąć
    inne długie przewody ale już cieńsze tak żeby nie było problemu z
    przeciąganiem.

  • 7. Data: 2017-03-29 19:17:33
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-03-29 o 14:09, r...@k...pl pisze:
    > Wed, 29 Mar 2017 03:24:11 -0700 (PDT), w
    > <b...@g...c
    om>, Kris

    _3_na_gu10_f04346e.jpg

    > To mi będzie wówczas "pięknie" wystawało, zwłaszcza że LED-y chyba są większe
    > od tradycyjnych halogenów GU 5,3.

    Jeśli zasilanie jest z transformatorem 12V to wykorzystaj jako jeden
    przewód rurkę.

  • 8. Data: 2017-03-30 07:44:50
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 29 Mar 2017 19:17:33 +0200, w <obgq7a$bgr$1@node1.news.atman.pl>, t-1
    <t...@t...pl> napisał(-a):

> [...]
    om>, Kris

    > Jeśli zasilanie jest z transformatorem 12V to wykorzystaj jako jeden
    > przewód rurkę.

    Rurka jest podzielona pośrodku zawiasem.

  • 9. Data: 2017-03-30 07:46:07
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 29 Mar 2017 19:07:11 +0200, w <obgpln$bbv$1@node1.news.atman.pl>, Roman
    Rogóż <r...@s...krakow.pl> napisał(-a):

> [...]
    > krótko kable, dać kosteczkę porcelanową z zaciskami i do kostki dopiąć
    > inne długie przewody ale już cieńsze tak żeby nie było problemu z

    Jakby się kostka zmieściła, to nawet nie pytałbym tutaj na forum :)
    Wszystko jest praktycznie bez zapasu -- ewentualnie mogłoby się zmieścić
    jedynie lutowanie tuż przy oprawce.

  • 10. Data: 2017-03-30 13:16:32
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2017-03-30 o 07:46, r...@k...pl pisze:

    > Jakby się kostka zmieściła, to nawet nie pytałbym tutaj na forum :)
    > Wszystko jest praktycznie bez zapasu -- ewentualnie mogłoby się zmieścić
    > jedynie lutowanie tuż przy oprawce.

    Jeżeli to ma być żarówka LED to co Cie powstrzymuje ?
    Jeżeli halogen to może być ciepło przy tej oprawce.