  • 1. Data: 2002-04-05 10:27:46
    Temat: 7% VAT i co z tego wynika...
    Od: Remi Schleicher <r...@p...net>

    Ehlo!

    Jak powszechnie wiadomo ;-):

    - usługi dostępu do Internetu mamy teoretycznie opodatkowane
    preferencyjną stawką 7%,
    - wielu ISPów świadczy usługi komutowanego dostępu do Internetu poprzez
    własny numer 0209xxx,
    - połączenia z numerami do sieci teleinformatycznych winny być wykazane
    na fakturze TPSA/Netii/Elnetu/whatever ze wzmiankowaną wyżej stawką 7%

    Niestety rzeczywistość wygląda mniej różowo:
    o - na stronie <http://www.tpsa.pl/internet/wykaz.php> jest wykaz
    numerów dostępowych ISPów które TPSA rozlicza ze stawką 7%
    o - jest co najmniej kilkanaście numerów 0209xxxx które TPSA rozliczy
    ze stawką 22%....

    Wnioski pozostawiam zainteresowanym do wyciągnięcia, a przy okazji
    proszę wszystkich których numery nie mają stosownego opisu -
    o uzupełnienie informacji.

    <FAQ pl.misc.telefonia>
    Wykaz numerów, za pośrednictwem których TP S.A. świadczy usługi dostępu
    do sieci Internet:

    Wykaz numerów, za pośrednictwem których inni dostawcy usług
    internetowych
    świadczą usługi dostępu do sieci Internet:

    Zaliczane po stawce 7% VAT:

    020 92 30 MediaCall, <http://www.dialup.pl>, e-mail:<i...@d...pl>
    020 92 31 MediaNet, <http://www.medianet.pl>, e-mail:<i...@m...pl>
    020 92 37 MediaNet
    020 94 31 MediaNet

    020 92 33 Polska OnLine, <http://www.pol.pl>
    020 94 33 Polska OnLine

    020 92 34 Atcom, <http://www.atcom.net.pl>, email:<i...@a...net.pl>
    020 94 34 Atcom

    020 92 47 Web Corporation Polska, <http://www.rubikon.pl>
    020 94 47 Web Corporation Polska

    020 92 56 Multinet <http://www.multinet.pl> - POTS,
    user:multinet, pass:multinet
    020 94 56 Multinet - ISDN

    020 93 48 ???? - POTS pass:ppp, user:ppp
    020 95 48 ???? - ISDN pass:ppp, user:ppp

    (dane z TPSA na dzień: 18.02.2002)

    Inne znane numery skrócone ISP (stawka prawdopodobnie 22%...)

    020 9235 Internet Technologies, <http://www.it.pl>
    (infolinia - 0800 120 183)
    020 9236 ZIG ZAG, <http://www.zigzag.pl>

    020 9241 MediaNet, <http://www.medianet.pl>, e-mail:<i...@m...pl>
    020 9244 InterNetia <http://www.internetia.pl>
    020 9248 ???? -
    020 9249 PLJ Internet <http://www.plj.pl>
    020 9264 Dialog - Dialnet <http://www.dialnet.pl> - 0801 121518
    020 9274 Internet Data Systems <http://www.dial-up.ids.pl>
    pass:ids user:ids
    020 9280 P.S.I. Net - <http://www.twoj.numer.pl>, <http://www.dostep.pl>
    pass:ppp, user:ppp
    020 9297 ???? - POTS pass:ppp, user:ppp
    020 9497 ???? - ISDN pass:ppp, user:ppp
    020 9568 Elnet (Astercity) - POTS/ISDN - <http://www.elnet.pl>

    </FAQ pl.misc.telefonia>

    Ceterum censeo hostem #D519ADC3 delendum esse

    --
    Pozdrowienia z Wrocławia - Remi ,,Virous'' Schleicher
    e-mail: r...@p...net, http://www.telefonia.skonet.pl

  • 2. Data: 2002-04-05 13:57:53
    Temat: Re: 7% VAT i co z tego wynika...
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    Użytkownik "Remi Schleicher" <r...@p...net> napisał w
    wiadomości news:a8jqh8.3vvahl9.1@k6-2-300.virous.localnet...

    > Wnioski pozostawiam zainteresowanym do wyciągnięcia, a przy okazji
    > proszę wszystkich których numery nie mają stosownego opisu -
    > o uzupełnienie informacji.

    Remi,

    to juz dyskutowalismy tutaj, podparci opinia przedstawiciela jednego z
    providerow! Tepsa bez wiekszych oporow umieszcza delikwenta na liscie
    _JEZELI_ sie sam zglosi. Dodatkowo, kazdy z nich dostal (lub powinien
    dostac) stosowna informacje.

    Jezeli jest inaczej, to bedziemy dalej walczyc ;-)

    Pzdr,

    M.

  • 3. Data: 2002-04-05 13:58:30
    Od: "Artur Szymanski" <a...@i...pw.edu.pl>

    Użytkownik Remi Schleicher <r...@p...net> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a...@k...virous.localnet...

    > Inne znane numery skrócone ISP (stawka prawdopodobnie 22%...)

    A dlaczego uwazasz, ze to sa numer skrocone a nie numery krajowe???
    Przeciez 20 to taki sam WST jak kazdy inny ...

    > 020 9264 Dialog - Dialnet <http://www.dialnet.pl> - 0801 121518

    Mozliwosc raczej teoretyczna. Sproboj sie wdzwonic z sieci TPSA ...

    A jesli juz to niby dlaczego numer +48501808080 nie mialby byc
    opodatkowany stawka 7% ???
    Wszystkie wymogi _FORMALNE_ spelnia.

  • 4. Data: 2002-04-05 14:28:29
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Remi Schleicher wrote:

    > Niestety rzeczywistość wygląda mniej różowo:
    > o - na stronie <http://www.tpsa.pl/internet/wykaz.php> jest wykaz
    > numerów dostępowych ISPów które TPSA rozlicza ze stawką 7%

    Ten wykaz to można rozbić o kant d...

    > o - jest co najmniej kilkanaście numerów 0209xxxx które TPSA rozliczy
    > ze stawką 22%....

    Jest też kilkanaście numerów, których na tej liście 7% nie ma!

    > Wnioski pozostawiam zainteresowanym do wyciągnięcia,

    No właśnie:-) Wnioski wyciągnijcie sobie sami. Istnieją conajmniej
    dwie różne "oficjalne" listy numerów. Lista, którą dostałem po
    kilkumiesięcznych bojach z BOK jest opisana jako obowiązująca od
    1.I.2002 Lista jest skrajnie nieczytelna. Przy dużej dozie
    samozaparcia udało mi się ją odczytać i wynika z niej, że numery:

    są także objęte tą stawką. Oczywiście tych numerów nie ma na
    www.tegopsa.pl. Z kolei 4 numery z www nie są na liście
    0-20 93 56 31.XII było na www
    0-20 95 56 31.XII było na www

    0-20 92 16 18.II było na www
    0-20 94 16 18.II było na www

    Przy okazji - data listy z www jest 18.II a umieszczono ją 18.III lub
    później.
    W styczniu i lutym dzwoniłem na numery, ktorych nie ma www. Policzono
    mi je jako 7%. Już chciałem złożyć reklamację, że mi źle policzono:-)
    Na liście od Dyrektora te numery są. Co nie przesądza o niezłożeniu
    reklamacji:-) Bawi mnie sytuacja, gdzie taki baran odpisuje bez sensu
    i niezgodnie ze stanem faktycznym. Przez to utrudnia nam życie.

    Dyrektor BOK-u sam nie ma pojęcia, o czym pisze powołując się na www i
    przysylając mi listę. Swoją droga, jak to zwykle w tej firmie bywa,
    odpowiada zupełnie bez sensu na moje listy. Przysyła stare cenniki.
    Zupelnie jakby znajdował się w nieustającym stanie pomroczności
    jasnej:-/
    Jeżeli kiedyś skończy się nasza korespondencja, to powiadomię Was i
    opublikuję wyniki.
    Jakie brednie robi i wypisuje Dyrektor? Np.
    1) Mój list - nie zgadzam sie ze stawka VAT 22% na Inet
    2) Przysylaja mi montera, który sprawdza połączenia i homologację
    __telefonu__
    3) List Dyrektora - nieuznaje reklamacji, ponieważ "...nie stwierdzono
    złej jakości urządzeń stacyjnych, liniowych, łącza abonenckiego, szaf
    kablowych, uszkodzeń, oraz potwierdzono właściwy czas trwania i liczbę
    zliczonych impulsów..."

    Bez komentarza. Tak jak dżentelmen nie komentuje zachowania posła
    Leppera:-)

    > a przy okazji
    > proszę wszystkich których numery nie mają stosownego opisu -
    > o uzupełnienie informacji.

    Nie chce mi się na razie sprawdzać. Do soboty wrzucę na swoją www
    kopię listy. Tam są też te dane. Ostrzegam, że lista jest bardzo
    nieczytelna. Przysłali mi kopię tysięcznej generacji, albo drukowaną
    na zdezelowanym powielaczu.

    Zbyszek, s...@p...onet.pl s...@p...com
    PGP key: 0x2E0DC993

  • 5. Data: 2002-04-07 06:08:47
    Od: Remi Schleicher <r...@p...net>

    According to proofs derived us by Imperial Secret Inteligence Services
    it is widely known that a being claiming to be <Artur Szymanski> tried
    to influence us its Rebel propaganda:

    > A dlaczego uwazasz, ze to sa numer skrocone a nie numery krajowe???
    > Przeciez 20 to taki sam WST jak kazdy inny ...

    W sumie drobiazg, obiecuję zmienić :-)

    > Mozliwosc raczej teoretyczna. Sproboj sie wdzwonic z sieci TPSA ...

    Hmmmm... nic więcej nie powiem, ponadto to: ma być dostępne
    dla abonentów TPSA w bliżej nieokreślonej przyszłości, tam gdzie
    Dialog ma/bedzie miał swoje węzły.

    > A jesli juz to niby dlaczego numer +48501808080 nie mialby byc
    > opodatkowany stawka 7% ??? Wszystkie wymogi _FORMALNE_ spelnia.

    Jeśli ten akurat ISP zgłosi w TPSA swoje dane to czemu nie ? :-).

    A skoro już jesteśmy przy GSMach: którzy operatorzy naliczają 7%
    za WAP/GPRS ?

  • 6. Data: 2002-04-07 11:56:21
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    Użytkownik "Remi Schleicher" <r...@p...net> napisał w
    wiadomości news:a8o48q.ec.1@k6-2-300.virous.localnet...

    > Hmmmm... nic więcej nie powiem, ponadto to: ma być dostępne
    > dla abonentów TPSA w bliżej nieokreślonej przyszłości, tam gdzie
    > Dialog ma/bedzie miał swoje węzły.

    Taaa... Nic wiecej nie powiem poza tym, ze mam 5 zlotych od bombki

    > A skoro już jesteśmy przy GSMach: którzy operatorzy naliczają 7%
    > za WAP/GPRS ?

    _DEKLARATYWNIE_ - wszyscy.

    Pzdr,

    Maciej

  • 7. Data: 2002-04-07 21:02:31
    Od: "Przemyslaw Popielarski" <p...@h...pl>

    "Remi Schleicher" <r...@p...net> napisał:
    > A skoro już jesteśmy przy GSMach: którzy operatorzy naliczają 7%
    > za WAP/GPRS ?

    Idea.

    --
    ../ premax
    ../ p...@h...pl

  • 8. Data: 2002-05-08 16:23:22
    Od: f...@W...irc.pl (futszaK)

    On Fri, 5 Apr 2002 13:57:53 +0000 (UTC), "Maciej Bebenek"
    <m...@U...TO.komorka.org> wrote:

> [...]
    >providerow! Tepsa bez wiekszych oporow umieszcza delikwenta na liscie
    >_JEZELI_ sie sam zglosi. Dodatkowo, kazdy z nich dostal (lub powinien

    czy to tak wyglada jak przeniesienie mojego SDI do czego SAM SIĘ
    ZGŁOSIŁEM ???

    :->

    futszaK - www.telefonia.skonet.pl/