  • 1. Data: 2009-02-09 12:37:40
    Temat: A/C w atmega8
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    Witam.
    Czy dobrz rozumuję? Chodzi mi o wyliczenie częstotliwości z jaką przetwornik
    próbkuje sygnał w trybie Free Running?
    Jeśli mam kwarc 4MHz i preskaler ustawiony na 32 to taktowanie ADC będzie
    125kHz, z dokumentacji wynika że na jedno przetworzenie potrzeba 13 cykli.
    Czyli maksymalnie mogę próbkować z częstotliowścią ok. 9,615kH?

    Dzięki za pomoc
    Paweł

  • 2. Data: 2009-02-09 13:25:49
    Temat: Re: A/C w atmega8
    Od: Konop <k...@g...pl>

    pawel pisze:
> [...]
    > 125kHz, z dokumentacji wynika że na jedno przetworzenie potrzeba 13 cykli.
    > Czyli maksymalnie mogę próbkować z częstotliowścią ok. 9,615kH?

    No nie tyle maksymalnie, co po prostu z taką częstotliwością ;)...
    maksymalnie możesz więcej - przez zmianę dzielnika ;)... Ale generalnie
    rozumujesz dobrze, pod jednym warunkiem!! Że te 4MHz to prędkość pracy
    procesora!! Bo są możliwe jeszcze 2 opcje:
    a) kwarc masz podpięty, ale wybrane źródło zegara jest inne (np RC)
    b) kwarc masz podpięty, może być nawet wybrany, ale włączony jest
    podział zegara przez 8 (choć nie wiem czy ta ATmega ma taką opcję :P)

    Pozdrawiam
    Konop

  • 3. Data: 2009-02-09 15:58:03
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > b) kwarc masz podpięty, może być nawet wybrany, ale włączony jest
    > podział zegara przez 8 (choć nie wiem czy ta ATmega ma taką opcję :P)

    ATMega8 nie ma takiej opcji.

    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz sie do projektu.