  • 1. Data: 2009-02-09 13:09:36
    Temat: Czym zastapic tranzystor SS8550 ?
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    Panowie czym popularnym mozna by zastapic tranzystor SS8550 ?

    Oto jego parametry: PNP (Si-P) 40V, 1.5A, 1W, 120MHz obudowa TO92 (nie ma
    to znaczenia)

    Tranzystory pracuja w procesorowej ładowarce akumulatorowej AAA / AA

    Moze cos z BC ?

    Janusz

  • 2. Data: 2009-02-10 13:27:52
    Temat: Re: Czym zastapic tranzystor SS8550 ?
    Od: "ihi" <i...@p...hi>

    Użytkownik "sofu" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Panowie czym popularnym mozna by zastapic tranzystor SS8550 ?
    > Moze cos z BC ?

    Czemu się zepsuł ?
    BC327 , BC640 czasem nie wystarczy ?

  • 3. Data: 2009-02-10 13:41:55
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    Użytkownik "ihi" <i...@p...hi> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "sofu" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Czemu się zepsuł ?
    > BC327 , BC640 czasem nie wystarczy ?

    --------

    Nie popsuł sie tylko go nie dali. W jednych wersjach urzadzenia byl, a w
    innych nie.
    wlasciwie to bylo tak ze wkładali do ładowarek akumulatorowych po dwa
    tranzystory polaczone równolegle, a potem zaprzestali. Poniewaz jest miejsce
    na płytce chcialem dolozyc po tym brakujacym tranzystorze, zeby zrobic
    urzadzenie bardziej niezawodne.
    Swoja droga mam we wzmacniaczu Telefunken (najwyzszym modelu sprzed lat) w
    koncówce mocy tak połaczone równolegle tranzystory mocy. Jest ich chyba z 7
    (x 2 z komplementarnymi) sztuk na kanal?

    Tak sie zastanawiam dla czego CEMi nie robilo takich tranzystorów? Bo byly
    BC. ale to malej mocy ok. 300 mW BC211 - 313, a potem zaraz BD o stosunkowo
    duzych pradach. Brakowalo mi zawsze czegos posredniego takiego jak ten
    tranzystor.

    pozdrawiam Janusz

  • 4. Data: 2009-02-11 20:27:33
    Od: pilocik <p...@n...pl>

    sofu pisze:
> [...]
    > to znaczenia)
    >
    > Tranzystory pracuja w procesorowej ładowarce akumulatorowej AAA / AA

    SS8550 to bardzo popularny tranzystor - w przyzwoitym sklepie znajdziesz
    za grosze. Po co kombinować ? Jak masz pod ręką BC556-7-8 itp. to pakuj
    - spokojnie zadziała