  • 1. Data: 2010-05-14 09:32:06
    Temat: A co - który kask na trasę... ;)
    Od: falco <m...@w...pl>

    Siema,

    wiem, że temat rzeka, ale może komuś się zechce coś od siebie skrobnąć...

    Na miasto mam Jeta Highway 1 Retro z dopinanym daszkiem i opuszczaną
    szybką, ale teraz chcę coś na trasę, aby było bezpiecznie i nie szumiało...
    Zimą czy w złą pogodę wybieram Garbuska, więc czapka typowo na letnią
    pogodę, choć wiadomo, że po drodze czy w górach aura może zaskoczyć.

    Moje "wymagania":

    - źle znoszę upały, za to nie ruszają mnie chłody, więc BDB wentylacja
    jest konieczna(!!!)
    - blenda p. słoneczna
    - wypinana ściółka
    - waga raczej do 1.5kg
    - prędkości przelotowe Trampka, czyli do 130
    - kolorystyka czarny, czerwony ewentualnie białe czy srebrne wstawki bez
    kosmicznych kształtów czy różowych futerek... ;)
    - cena do 1 tysiaka
    - ważne, aby był dostępny gdzieś w Wawie lub okolicach, bo czapkę
    koniecznie trzeba przymierzyć i pomacać
    - rozmiar ok 59, czyli chyba L.

    Jedni mówią, że kask musi kosztować majątek, inni, że można spokojnie
    uzyskać kompromis za kilka stówek, ponieważ wybór jest koszący umysł,
    więc odświeżam temat... ;)

    P.S. Odpowiedzi "na poziomie" jak zawsze ignoruję, więc liczę na
    konkrety za które z góry dziękuję! ;)

    --
    Pozdr! falco
    SenNa... Jawa 356 '58 175

  • 2. Data: 2010-05-14 10:41:33
    Temat: Re: A co - który kask na trasę... ;)
    Od: Mad <r...@w...pl>

    On 14 Maj, 11:32, falco <m...@w...pl> wrote:
> [...]
    > więc odświeżam temat... ;)
    >
    > P.S. Odpowiedzi "na poziomie" jak zawsze ignoruję, więc liczę na

    ja bym zaproponował Shoei XR1000 - nie wiem jak z ceną. do tych
    prędkośći jest w miarę cichy, na pewno bezpieczny i BARDZO komfortowy.
    blenda w opcji, bebechy wypinane. wiem, bo mam.

  • 3. Data: 2010-05-14 10:49:23
    Od: "Tytus z fabryki" <t...@g...pl>

    Siemka
    *** "Mad"
    ja bym zaproponował Shoei XR1000 - nie wiem jak z ceną. do tych prędkośći
    jest w miarę cichy, na pewno bezpieczny i BARDZO komfortowy.
    blenda w opcji, bebechy wypinane. wiem, bo mam.

    No to jak czegos nie wiem - bo to czego najbardziej brakuje XR1000 to
    wlasnie blenda.
    A za najwieksza wade tego garnka spece uwazaja brak mozliwosci wyjecia
    srodka do prania.
    Wyjmowane sa tylko policzki - no i brak miejsca na uszy
    Poza tym to spoko garnek...
    Tytus z fabryki

  • 4. Data: 2010-05-14 11:14:17
    Od: "- MarusC" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    falco <m...@w...pl> napisał(a):

    ":

    Pod te wymagania i do tego motoru tylko kask endurowy, z szybką. Dlaczego -
    przede wszystkim jest zdecydowanie przewiewniejszy od jakiegokolwiek
    klasycznego integrala. A daszek to jedyny sposób na zasłonięcie niskiego
    słońca. Żadna blenda się nie równa. Jaki? Chyba wszystkie podane wymagania
    oprócz jednego - ceny :( spełnia Shoei Hornet (właśnie czekam aż mi go
    sprowadzą w Motoriscie) . A w cenie mieści się Marushin X-Moto (mam obecnie,
    też u nich kupiony).

    Marek

    F650 Funduro (śmiesznoendurak) - może będzie na sprzedaż?

  • 5. Data: 2010-05-14 11:17:34
    Od: zuzka600f <z...@o...pl>

    Czesc :)

    On 14 Maj, 12:49, "Tytus z fabryki" <t...@g...pl> wrote:
    > No to jak czegos nie wiem - bo to czego najbardziej brakuje XR1000 to
    > wlasnie blenda.

    Tytus, a gdzie napisane, ze ta blenda moze byc obslugiwana w czasie
    jazdy? ;)

    > A za najwieksza wade tego garnka spece uwazaja brak mozliwosci wyjecia
    > srodka do prania.
    > Wyjmowane sa tylko policzki - no i brak miejsca na uszy

    Znowu, nie napisane, ze WSZYSTKIE ;)
    Czepiasz sie ;)

    > Poza tym to spoko garnek...

    No :)

    nie wiem, jak z wysciolka, ale blende znajdziesz w tej cenie w cabergu
    i airohu.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 6. Data: 2010-05-14 11:21:10
    Od: Nikanor <p...@g...com>

> [...]
    > - cena do 1 tysiaka
    > - ważne, aby był dostępny gdzieś w Wawie lub okolicach, bo czapkę

    Wiem cośtam o Shark S900 i HJC FS10. Oba mają blendy, wypinane
    wyściółki, przyzwoite wykonanie i mieszczą się w twojej wadze i cenie.
    HJC przymierzysz w Honda Plaza, Sharka na Jagiellońskiej, tam gdzie
    Triumphy sprzedają.

    HJC FS10 mam i tak: wentylacja - nie czuję różnicy czy wloty zamknięte
    czy otwarte. Ale wieje OK, nawet z założonym chinguardem i takimi
    wyciszaczami przy karku. Ma wypinany deflektor na nos, tylko nie wiem
    po co. Paruje tak samo, a jak go sobie założysz to piździ po oczach.
    Jest głośny, ale w równym strumieniu na nakedzie można wytrzymać. Za
    turystyczną szybą DL-a huczy. Antifog - do dupy. Trzeba zainwestować w
    tę folię FogCity. Blenda ma świetnie dobrane przyciemnienie - można
    spokojnie używać w takie mlecznobiałe dni kiedy nie ma słońca a w oczy
    razi.

    SharkS900 - podobno o wiele cichszy i podobno lepiej wentylowany.
    Antifoga też ma napylanego i pewnie też do dupy. W sumie teraz
    żałuję, że wziąłem HJC a nie to, ale cóż...

    --
    Nikanor [DL650, DR350, Agility 125]

  • 7. Data: 2010-05-14 11:24:04
    Od: Nikanor <p...@g...com>

    On 14 Maj, 13:14, "- MarusC" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
    > Pod te wymagania i do tego motoru tylko kask endurowy, z szybką.

    Pod warunkiem, że nie lubisz patrzeć w niebo.

    --
    Nikanor [DL650, DR350, Agility 125]

  • 8. Data: 2010-05-14 11:36:26
    Temat: Re: A co - który kask na trase... ;)
    Od: "Piotr" <m...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "zuzka600f" <z...@o...pl> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > ale blende znajdziesz w tej cenie w cabergu

    nie weiem jak inne modele, ale np.Rhyno to glosna franca
    i niewygodnie blende zasuwac ( na czubku kasu)

    --
    pozdrawiam,
    Sowa

  • 9. Data: 2010-05-14 11:42:54
    Od: "- MarusC" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Nikanor <p...@g...com> napisał(a):

    > Pod warunkiem, że nie lubisz patrze=E6 w niebo.

    Wolę na szosę. Niebo mnie razi, jak sam piszesz poniżej.

  • 10. Data: 2010-05-14 11:44:35
    Od: duddits <d...@b...com>

    W dniu 14.05.2010 13:21, Nikanor pisze:
    > SharkS900 - podobno o wiele cichszy i podobno lepiej wentylowany.
    > Antifoga też ma napylanego i pewnie też do dupy. W sumie teraz
    > żałuję, że wziąłem HJC a nie to, ale cóż...

    Cichszy? No to zależy do czego porównujemy. Dla mnie to on jest dość
    głośny, a wcześniej miałem Nolana N62, który też raczej do garnków
    premium nie należy. Antifog za to bajka, szybka nie paruje a używałem w
    różnych warunkach pogodowych (także późną jesienią). Może też być to
    lekka zasługa deflektora nosa, który dają w standardzie.

    Z wentylacją na brodzie jest śmiesznie, bo niezależnie od ustawień wieje
    tak samo (twórca wątku powinien być kontent).

    Poza tym - cacy.

    --
    duddits