  • 1. Data: 2010-05-13 21:10:13
    Temat: Bel-ray?
    Od: "Koczis" <x...@p...onet.pl>

    Witam.

    Mam pytanie, jakie macie opinie nt. oleju Bel-ray? W archiwum bylo dosc dawno
    poruszane i jestem ciekaw nowych opinii. Pytam, poniewaz wbliza mi sie wymiana
    w/w w R1(przebieg 20tyskm), a dotychczas mialem olej Castrola(FZS600), a
    ostatnio Yamalube(serwis ASO).
    Dodadkowo, musze wymienic olej w lagach i ponoc w/w firma ma w swojej ofercie i
    takie oleje, co mozecie o nich napisac?
    Jak juz tak pytam, to jeszcze jedno, czy musze wymieniac uszczelniacze
    zawieszenie przy wymianie oleju w lagach, czy jesli nie ciekna to tylko sama
    wymiana oleju?
    Dziekuje za info i porady.

    Pozdrawiam
    Koczis
    R1

  • 2. Data: 2010-05-13 21:22:29
    Temat: Re: Bel-ray?
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 13 Maj, 23:10, "Koczis" <x...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > w/w w R1(przebieg 20tyskm), a dotychczas mialem olej Castrola(FZS600), a
    Motula pod uwagę nie bierzesz?
    > Dodadkowo, musze wymienic olej w lagach i ponoc w/w firma ma w swojej ofercie i
    > takie oleje, co mozecie o nich napisac?
    Wlałem w tym sezonie, działa :-)
    > Jak juz tak pytam, to jeszcze jedno, czy musze wymieniac uszczelniacze
    > zawieszenie przy wymianie oleju w lagach, czy jesli nie ciekna to tylko sama
    > wymiana oleju?
    Nie musisz, wylewasz stary olej, ewentualnie płuczesz i zalewasz nowy.
    Lag do tego nie rozbierasz.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 3. Data: 2010-05-13 21:35:58
    Od: "Koczis" <x...@p...onet.pl>

    Artur napisal:
    > Motula pod uwagę nie bierzesz?
    Jakos tak, poniewaz w ASO yamahy to wiadomo, ze tylko Yamalube(choc gdzies
    slyszalem, ze to castrol tylko w innym opakowaniu), a w serwisie w Michalowicach
    k/Warszawy leja wlasnie Bel-ray.

    Pozdro
    Koczis
    R1

  • 4. Data: 2010-05-14 00:20:41
    Od: marider <marider@CUT_go2.pl>

    Koczis pisze:
> [...]
    > slyszalem, ze to castrol tylko w innym opakowaniu), a w serwisie w Michalowicach

    Yamalube jest OK, ewentualnie pelny syntetyk Motul 300V Factory Line -
    nie ma co lac byle gownianego oleju (Castrol ostatnio sie zepsul jak
    mowi moj mechanik a doswidczenie ma). BTW R1 to nie zabawka jezdzaca
    80km/h pod emerytem i jak wlewac w nia plyny, to te z gornej polki a nie
    byle tanie gowno. Uszczelniacze tez bym wymienil, 50zl to grosze a przy
    wymianie tylko samego oleju w lagach ryzykujesz wymiane simmeringow na
    nowe za pare tys km jak mozna miec swiety spokoj na dluzej.

    Nie ma co oszczedzac, chyba ze lubisz ryzykowac..

    Pzdr
    PS: pytanie do AZ - jak wyobrazasz sobie wyplukanie amorow i zalanie
    odpowienia iloscia oleju bez ich rozbierania? :)
    --
    marider
    Wsciekla (ex) R1 + dodatki

  • 5. Data: 2010-05-14 07:07:13
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 14 Maj, 02:20, marider <marider@CUT_go2.pl> wrote:
    > Uszczelniacze tez bym wymienil, 50zl to grosze a przy
    > wymianie tylko samego oleju w lagach ryzykujesz wymiane simmeringow na
    > nowe za pare tys km jak mozna miec swiety spokoj na dluzej.

    A to niby dlaczego ryzykuje wymiane? Po 20kkm wymieniać uszczelniacze?
    Owszem gdyby rozbierał lagi i pchał stare to pewnie jest taka
    możliwość, że zaczęły by puszczać.
    > PS: pytanie do AZ - jak wyobrazasz sobie wyplukanie amorow i zalanie
    > odpowienia iloscia oleju bez ich rozbierania? :)

    Płukać czym kolwiek co nie zniszczy uszczelek, ja bym wypłukał tym
    samym olejem bo i tak nie wleje do dwóch lag całego 1 litra. A
    odpowiednia ilość, nie wiem w czym widzisz problem.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 6. Data: 2010-05-14 07:40:46
    Temat: Re: Nie Bel-ray ale dalej o oleju
    Od: moonraker <m...@e...pl>

    Pozwolicie że podłącze się do wątku olejowego.
    Czy ktoś miał styczność z olejem Orlen Platinum Moto 4T 10W40?
    Na opakowaniu napisali że spełnia wszystkie normy które mnie interesują.
    Mam zamiar to zalać do DRZ400 którego użytkuje głownie weekendowo do
    przejażdżek po pobliskim poligonie ale bez żadnego hardkoru.
    Olej wymieniam i tak co 1000-1200km a silnik to konstrukcja przeszło
    10cio letnia i obecnie produkowane oleje z pewnością przewyższają
    parametrami założenia konstruktorów. Nie ukrywam że cena kusi ale przede
    wszystkim dostępność, mieszkam na zadupiu i wszelki szpej do moto muszę
    zamawiać wysyłkowo a stacje Orlemu mam pod nosem.

    PS
    Jak ktoś ma napisać że Orlen to syf bo... tak, bo jego sąsiad kiedyś
    zalał olej z orlenu do Passata i mu zaczęły stukać popychacze itd to
    niech lepiej sobie oszczędzi klawiatury.
    Interesują mnie tylko opinie tych którzy jeżdżą/jeździli na wspomnianym
    przeze mnie oleju, albo mają jakieś rzetelne informacje

    moonraker
    Stara CZ i DRZ
    http://bikepics.com/members/moonraker/

  • 7. Data: 2010-05-14 07:45:55
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "moonraker" <m...@e...pl> napisał w wiadomości grup
    > Czy ktoś miał styczność z olejem Orlen Platinum Moto 4T 10W40?

    Tez sie nad nim zastanawialem - cena kusi;) Ale okazalo sie, ze na
    najblizszym i na troszeczke dalszym orlenie nie maja tego oleju. Trzeba
    zamowic;)

    > Na opakowaniu napisali że spełnia wszystkie normy które mnie interesują.
    > Mam zamiar to zalać do DRZ400 którego użytkuje głownie weekendowo do
    > przejażdżek po pobliskim poligonie ale bez żadnego hardkoru.

    To lej smialo. Spelnia normy to jest ok. Ew. mozesz wejsc na strone orlenu i
    poszukac karty katalogowej i porownac parametry z olejami, ktore na 100% sa
    dobre.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 8. Data: 2010-05-14 07:51:31
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości grup
    g2000yqo.googlegroups.com...
    > Motula pod uwagę nie bierzesz?

    Ja u siebie lalem motula. Najpierw 5000, potem 5100. Wszysko ok, ale jak sie
    juz maszyna nagrzeje to biegi wchodza zdecydowanie ciezej. Teraz wlalem
    motorex'a (Formula 4T) i jest zdecydowanie lepiej. Nie czuc tak bardzo
    roznicy przed i po nagrzaniu.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 9. Data: 2010-05-14 08:22:14
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl>

    moonraker napisał(a):
    > Interesują mnie tylko opinie tych którzy jeżdżą/jeździli na wspomnianym
    > przeze mnie oleju, albo mają jakieś rzetelne informacje

    Zalalem nim starutka XT szejset. Silnik wg wielu mial sie rozpasc juz po
    2 suwach, ale jakos nie chcial. Za to skrzynia pracowala aksamitniej i
    IMHO mniej sie grzal. To bylo pare lat temu, kiedy ten olej dopiero co
    wszedl do produkcji. Cena wtedy byla jeszcze lepciejsza, znaczy sie
    wieksza roznica byla miedzy "markowymi" syntetykami a tym orlenem.

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    rocker's not dead

  • 10. Data: 2010-05-14 08:32:52
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-05-13 23:10:13 +0200, "Koczis" <x...@p...onet.pl> said:

    > Mam pytanie, jakie macie opinie nt. oleju Bel-ray?

    Nie zauważyłem specjalnych różnic w stosunku do Motula, Valvoline, czy
    Mobila 1, więc jest raczej ok (jedynym olejem który pozostawił u mnie
    złe wrażenie, był Castrol). Ale ja leję półsyntetyki i zmieniam o
    czasie, bo nie jestem olejowym fetyszystą.
    Acz widziałem gdzieś ostatnio jakiś test olejów motocyklowych i tam
    Bel-Ray wypadł w części kategorii dość słabo.

    > Dodadkowo, musze wymienic olej w lagach i ponoc w/w firma ma w swojej ofercie i
    > takie oleje, co mozecie o nich napisac?

    Biorąc pod uwagę, że różnice pomiędzy tymi olejami są trudne do
    zauważenia dla normalnego śmiertelnika, bierz cokolwiek markowego.
    Jeśli to pewne 20kkmi sprzęt cały czas jeździł, to sama wymiana powinna
    styknąć, jeśli tyle jest na liczniku sprzęta kupowanego w Polsce, to ja
    bym na wszelki-wielki przepłukał lagi (dużo syfu się zbiera na dole,
    samo zlanie go nie usuwa).

    > Jak juz tak pytam, to jeszcze jedno, czy musze wymieniac uszczelniacze
    > zawieszenie przy wymianie oleju w lagach, czy jesli nie ciekna to tylko sama
    > wymiana oleju?

    Z jednej strony - jeśli nie ciekną, to można by zostawić stare, z
    drugiej strony - jak zaczną cieknąć za 10kkm to będzie Ci się chciało
    jeszcze raz rozbierać lagi?

    de Fresz