  • 1. Data: 2012-01-22 10:11:02
    Temat: A może by tak zbudować elektryka?
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    witam

    Dawno dawno temu, miałem z kolegą taki plan aby stare graty przerabiać
    na auta elektryczne. Wtedy miały to być trabanty. Pomysł był taki sobie,
    szczególnie że wtedy auta były stosunkowo drogie, a olej opałowy tani.
    Teraz stare auto można kupić bardzo tanio, a paliwo jest drogie. żeby
    nie wyważać drzwi: Czy są gotowe zestawy do przeróbki... np seicento,
    albo uno na prąd? Czy może jakaś firma się tym zajmuje? Interesuje mnie
    zasięg 10km i Vmax=50km/h.

    ToMasz

  • 2. Data: 2012-01-22 10:30:20
    Temat: Re: A może by tak zbudować elektryka?
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-22 10:11, ToMasz pisze:
> [...]
    > nie wyważać drzwi: Czy są gotowe zestawy do przeróbki... np seicento,
    > albo uno na prąd? Czy może jakaś firma się tym zajmuje? Interesuje mnie

    10km trochę mało, standardowy miejski wyjazd to minimum 30-40km w obie
    strony, dolicz jeszcze zużycie energii przez odbiorniki typu światła,
    radio sterownik silnika itp.
    I warto by było wozić w bagażniku jakiś mały generator 220V ;)

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 3. Data: 2012-01-22 10:58:58
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    > albo uno na prąd? Czy może jakaś firma się tym zajmuje? Interesuje mnie
    > zasięg 10km i Vmax=50km/h.

    na rozruszniku nie ma Vmax=10km/h i zasięgu z ~1km ;) ?

  • 4. Data: 2012-01-22 11:01:00
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 22.01.2012 10:30, Lewis pisze:

> [...]
    > radio sterownik silnika itp.
    > I warto by było wozić w bagażniku jakiś mały generator 220V ;)

    10km to nie mało. może inaczej. ja uważam że nie mało. jak ktoś
    potrzebuje więcej - jego sprawa. Można dołożyć akumulatorów. To ma być
    auto dla biedaków, albo jako drugie auto, w sumie to też dla biedaków.
    jak ktoś ma 30km do pracy w jedną stronę to biedakiem nie jest, jak
    jeździł to i tak jeździć będzie na PB/ON/LPG.
    Wracając do tematu. Minimalny zasieg - mało akumulatorów=niższy koszt.
    Generator - oczywiście. Zawsze się przyda jak będzie trzeba wjechać pod
    górkę, a drogi nie jest. pytane czy można by go było tak podłączyć, żeby
    uruchomienie silnika spalinowego nie wymagało zatrzymania auta.
    Są gotowe - chociaż częściowe rozwiązania?

    ToMasz

  • 5. Data: 2012-01-22 12:06:04
    Od: Piotr Woszczynski <p...@o...pl>

    Dnia Sun, 22 Jan 2012 11:01:00 +0100, ToMasz napisał(a):

    > 10km to nie mało. może inaczej. ja uważam że nie mało. jak ktoś
    > potrzebuje więcej - jego sprawa. Można dołożyć akumulatorów. To ma być
    > auto dla biedaków, albo jako drugie auto, w sumie to też dla biedaków.

    Biedaków nie stać na kupowanie gadżetów. A takie autko o 10km zasięgu to
    niestety zabawka i to raczej dla tych co nie wiedzą co z pieniędzmi zrobić.
    Takie auto nie kosztuje? Ładowanie prądem nie kosztuje? 5-kilometrowy
    promień wokół miejsca startu (np. domu) to zasięg albo pieszy, rowerowy,
    albo autobusowy. W większym mieście to "trzecia przecznica w prawo i za
    skrzyżowaniem trzeci dom po lewej", a autem jeszcze trzeba zrobić objazd..

  • 6. Data: 2012-01-22 12:09:32
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    > Biedaków nie stać na kupowanie gadżetów. A takie autko o 10km zasięgu to
    > niestety zabawka i to raczej dla tych co nie wiedzą co z pieniędzmi zrobić.
    Ni o z wątku smochodo- elektrycznego robicie dyskusje o Waszych
    potrzebach. Co za problem zamontować więcej akumulatorów?
    Moja żona potrzebuje pojechać z dzieckiem do żłobka, z drugim do szkoły,
    na zakupy i wrócić. ja w pracy naładuje akumulatory prawie gratis.
    Seniorzy potrzebują dojechać do lekarza, do wnuków, na zakupy... To
    wszystko da się "oblecieć" elektrykiem.
    ToMasz

  • 7. Data: 2012-01-22 12:25:16
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Witam!

    W liście datowanym 22 stycznia 2012 (12:09:32) napisano:

> [...]
    > Moja żona potrzebuje pojechać z dzieckiem do żłobka, z drugim do szkoły,
    > na zakupy i wrócić. ja w pracy naładuje akumulatory prawie gratis.

    Prawie gratis != gratis.

    > Seniorzy potrzebują dojechać do lekarza, do wnuków, na zakupy... To
    > wszystko da się "oblecieć" elektrykiem.

    Problem w tym, że "biedacy" niewiele jeżdżą.

    NAWET, jeżeli po takiej konwersji utniesz koszty do poziomu 20%
    obecnych (co wydaje mi się trudne, ale osiągalne).

    NAWET, jeżeli dzisiaj ktoś tankuje za 300zł/m-c (czyli przejeżdża
    1000km/miesiąc - 30km dziennie)

    To oszczędność wyniesie 2880zł rocznie.

    Jeżeli będzie przejeżdżał tylko 10km dziennie, to roczne oszczędności
    spadną do poziomu 960zł.

    Trudno mi oszacować koszt takiej konwersji, o jakiej mówimy - ale mowa
    o kwotach rzędu 5-10kzł. Plus koszt samochodu. Taka inwestycja nigdy
    się nie zamortyzuje.

    W dodatku w efekcie otrzymujemy pojazd, któy jest
    pieruńsko niepraktyczny. Rezygnujemy także z odwiedzin u babci na
    święta, i z wyjazdu nad wodę w lecie.

    Dla porównania, istnieje znacznie tańsza i sprawdzona przeróbka,
    umożliwiająca ucięcie kosztów do poziomu 50-60% obecnych, nie
    zmniejszająca w praktyce użyteczności pojazdu. Ale też nie zawsze jest
    opłacalna.

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 8. Data: 2012-01-22 13:22:38
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ToMasz wrote:
> [...]
    > przeróbki... np seicento, albo uno na prąd? Czy może jakaś firma się
    > tym zajmuje? Interesuje mnie zasięg 10km i Vmax=50km/h.

    kup sobei melexa :)

  • 9. Data: 2012-01-22 13:25:19
    Temat: Re: [OT] A może by tak zbudować elektryka?
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 2012-01-22 11:01, ToMasz pisze:

    > 10km to nie mało. może inaczej. ja uważam że nie mało. jak ktoś
    > potrzebuje więcej - jego sprawa.

    Pal licho te 10km, jak zabraknie energii to stanie na chodniku. Gorzej z
    tym Vmax=50km/h - chcesz blokować ruch? ;) Jak do miasta to min. 70km/h. ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 10. Data: 2012-01-22 14:07:18
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2012-01-22 12:25, Yakhub pisze:

> [...]
    > umożliwiająca ucięcie kosztów do poziomu 50-60% obecnych, nie
    > zmniejszająca w praktyce użyteczności pojazdu. Ale też nie zawsze jest

    Co niby?

    Tak, słyszałem o LPG, ale polemizowałbym ze stwierdzeniem "nie
    zmiejszająca użyteczności". Poziom oszczędności, który podałeś również
    jest IMO zbyt optymistyczny.

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
    Green Trafic 140 dCi