  • 191. Data: 2009-07-26 12:59:40
    Temat: Re: A teraz dla odmiany sprzetowo
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    de Fresz pisze:

    > Wiesz, niestety Jejpl dość mocno siedzi w biznesie związanym z legalną
    > sprzedażą muzyki i softu, więc poniekąd można się nie dziwić, że chronią
    > interesy swoje i swoich kontrachentów w miarę starannie (ale też nie za
    > dobrze, bo dość szybko i łatwo zabezpieczenia iP zostały złamane). A i
    > tak ich implementacja wszelakich DRM jest najmniej upierdliwa z całej
    > branży. Choć oczywiście zawsze będzie przegrywać z urządzeniami, które
    > nie mają ich wcale. Jedyne co mnie trochę drażni w iP, to że nie mogę za
    > jego pomocą przeniść sobie muzyki do pracy oraz to, że nie da się go
> [...]

    Dla mnie każde urządzenie w pierwszej kolejności traktujące własne
    interesy, a w drugiej konsumenta jest spalone na wstępie. Zawsze gdy
    mogę wybieram systemy otwarte, pozbawione upierdliwych zabezpieczeń i
    udokumentowane. I nie ma to nic wspólnego z piractwem.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 192. Data: 2009-07-26 13:19:05
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Sun, 26 Jul 2009 14:53:21 +0200, de Fresz napisał(a):

    > Koniecznie musisz to śmiałe twierdzenie poprzeć jakimiś przykładami.

    Rozejrzyj się po narzędziach ery przedkomputerowej. Zdziwisz się, ale
    większości nie obsługuje się jednym palcem.

    > Doprawdy? To czemy wypisujesz głupoty o ikonie kosza, która sama w
    > sobie nigdy nie była przedmiotem sporu?

    Była jednym z elementów o które się procesowano.

    > I gdyby nie Jejpl, dalej by se pewnie leżało w laboratorium Xeroxa, bo
    > nie był on zainteresowany umieszczeniem go w komercyjnym produkcie. A
    > my byśmy może wciąż klepali w terminal.

    Tak jak nie ma ludzi niezastąpionych, tak i nie ma firm komputerowych
    niezastąpionych. Nie Apple to kto inny by tych pomysłów użył.

  • 193. Data: 2009-07-26 14:30:52
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W niedziela 26 lipiec 2009 14:54, Andrzej Libiszewski wyraził następujacą
    opinię:

    > Wiem, i z własnych obserwacji widzę, że najbardziej narzekają na to
    > użytkownicy XP którzy Vistę widzieli głównie u kogoś i na zdjęciach.

    Obecnie pracuję na XP Prof., W2003 i W2008 a w domu mam Linuxa oraz Vistę i
    uważam że ze wszystkich tych systemów Vista jest najbardziej upierdliwa :-)

    > Sam mechanizm oczywiście idealny nie jest, stąd pewne zmiany w działaniu w
    > 7. Niemniej niezależnie od jego nieidealności zmniejsza szansę na
    > samowolną instalację czegokolwiek w systemie i zdaje się, że o to właśnie
    > chodzi?

    Nie całkiem :-) chodzi np. o to, żeby żeby user _mógł_ sam zainstalować
    dowolny program {oczywiście z wyjątkiem systemowych} w taki sposób który nie
    zagrozi bezpieczeństwu ani stabilności systemu.

    OK, Windowsy idą w dobrym kierunku, powiem więcej, postęp jaki poczyniły
    może nawet do pewnego stopnia imponować! Oczywiście tylko wtedy jeśli weźmie
    się pod uwagę że Windowsy {na własne życzenie zresztą}, rozpoczęły drogę w
    głębokim i rozległym bagnie, podczas gdy inne systemy od razu stały na
    suchym gruncie jakim jest system uprawnień dostępu ;-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 194. Data: 2009-07-26 14:47:37
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Sun, 26 Jul 2009 16:30:52 +0200, Dariusz Zygmunt napisał(a):

> [...]
    > uważam że ze wszystkich tych systemów Vista jest najbardziej upierdliwa :-)

    Idealna nie jest na pewno :)

    > Nie całkiem :-) chodzi np. o to, żeby żeby user _mógł_ sam zainstalować
    > dowolny program {oczywiście z wyjątkiem systemowych} w taki sposób który nie
    > zagrozi bezpieczeństwu ani stabilności systemu.

    Jedno z drugim jest związane :)

> [...]
    > głębokim i rozległym bagnie, podczas gdy inne systemy od razu stały na
    > suchym gruncie jakim jest system uprawnień dostępu ;-)

    Jak najbardziej :)

    "Nie zawsze wola ministrów wyznacza bieg historii i niekoniecznie
    pontyfikat kapłanów porusza rękoma Boga."

  • 195. Data: 2009-07-26 14:58:52
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W niedziela 26 lipiec 2009 14:46, Andrzej Libiszewski wyraził następujacą
    opinię:

    > Czyściłem sobie aplikacje które uruchamiały się razem z systemem. Użycie
    > rejestru było szybsze niż przeklikiwanie się przez każdą i zaznaczanie
    > żeby się nie uruchamiała przy starcie i wygodniejsze niż korzystanie z
    > msconfig.
    > Nie musiałem tego robić w ten sposób, tak było mi po prostu wygodniej.

    Zastanów się nad tym co napisałeś tak na spokojnie, zupełnie bez uprzedzeń.

    Ciekawe co powiedziałbyś gdybyś miał lecieć samolotem i usłyszał rozmowę
    pilotów w stylu "... możemy zamówić odlodzenie samolotu, ale szybciej i
    wygodniej będzie jak załoga weźmie jakieś łomy i obtłucze te sople wiszące
    na lotkach" ;-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 196. Data: 2009-07-26 15:19:54
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sun, 26 Jul 2009 14:09:19 +0200, de Fresz <d...@N...pl>
    wrote:

    >U kogo? I skoro to było tak doskonałe rozwiązanie, skąd pomysł w 7,
    >żeby uczynić je mniej upierdliwym? Ilu użytkowników się na to skarży w
    >Wiście?

    Gdyż albowiem zapominasz o inercji użytkowników ;) Wiesz, jak wyszła
    Vista, to wiele programów nagle naumiało się zapisywać konfigurację w
    katalogach użytkownika a nie w Program Files (a Win95, który
    wprowadzał tą funkcjonalność został wydany ponad 10 lat temu). I jako
    przyczynę tej poprawy widzę tą drobną upierdliwość Visty o której mowa
    powyżej.

    A że inercja może być to wiem po sobie - w Windzie używam tak starych
    skrótów, że były już chyba przestarzałe w 3.11 a na pewno w 95. I jak
    mi się trafi jakiś nowy program, który tego nie obsługuje to marny
    jego los.
    --
    Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish

  • 197. Data: 2009-07-26 16:44:53
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Sun, 26 Jul 2009 16:58:52 +0200, Dariusz Zygmunt napisał(a):

> [...]
    > wygodniej będzie jak załoga weźmie jakieś łomy i obtłucze te sople wiszące

    Analogia chyba jednak dość mocno chybiona i mówiąc szczerze, nie bardzo
    wiem do czego zmierzałeś?

    Kluczowe jest to, że nie musiałem korzystać z tej metody, co było istotne
    dla tezy innego interlokutora, że używanie Windows wiąże się z grzebaniem w
    rejestrze.

    "A cóż można polepszyć w tak doskonałym programie jak iTunes?"
    Alvy Singer

  • 198. Data: 2009-07-26 17:11:11
    Od: _rK_ <podazaj_za_adresem_w_@_stopce.pl>

    In <h4g0m9$2rn$1@inews.gazeta.pl> de Fresz wrote:
    > Od lat używam produktów tej firmy i nigdy nie widziałem u nich
    > pozycjonowania na "ekskluzywność". To ludzie ich tak szeregują,
    > zwłaszcza w biedniejszych krajach, gdzie te pare dolców ekstra robi
    > różnicę.

    No wlasnie tak pieknie bylo przed iPhonem i intelem. I owszem mam
    komputer tej firmy, ale kiedy przyszedl czas na zmiane telefonu skusilem
    sie na wypasiona, biznesowa Nokie :D

    --
    [rK] http://robertkresa.com

  • 199. Data: 2009-07-26 18:26:22
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W niedziela 26 lipiec 2009 18:44, Andrzej Libiszewski wyraził następujacą
    opinię:

    > ... mówiąc szczerze, nie bardzo wiem do czego zmierzałeś?
    >
    > Kluczowe jest to, że nie musiałem korzystać z tej metody, co było istotne
    > dla tezy innego interlokutora,

    Nie chodzi o to czy "przedyskutujesz" kogoś :-)

    > że używanie Windows wiąże się z grzebaniem w rejestrze.

    Używanie Windows wiąże się z grzebaniem w Rejestrze co _sam_ udowodniłeś na
    w sumie bardzo błahym przykładzie. Nie rozumiem tylko niezgodności między
    Twoimi czynami a słowami :-)

    Aby skrócić ewentualną dyskusję - wykonanie określonego zadania
    najszybszą/najskuteczniejszą/najprostszą metodą uważam za wystarczające do
    tego aby określić tą metodę jako _konieczną_ w danym środowisku :-)

    Z mojego doświadczenia wynika, że niektórych rzeczy w Windows w ogóle nie
    zrobi się bez ingerencji w Rejestr. Choćby pewna biblioteka firmy Adobe
    która ma w opisie instalacji instrukcję modyfikacji określonych kluczy w
    Rejestrze i zupełnie nie mogę pojąć czemu nie jest to robione automatycznie
    na etapie instalacji. Zdarzyło mi się, że po wymianie kart sieciowych
    musiałem w Rejestrze wycinać pewne klucze ponieważ "nałożyły" się na stary
    sprzęt i nie istniała żadna metoda żeby "przekonać" Windows że konfiguracja
    się zmieniła. Przykłady mogę mnożyć, tylko po co?

    Osobiście Rejestr uważam za jeden z poważniejszych błędów architektury
    Windowsów - ale nie będę do tego pomysłu nikogo na siłę przekonywał, niech
    każdy sobie sam wyrobi zdanie ;-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 200. Data: 2009-07-26 18:48:15
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Sun, 26 Jul 2009 20:26:22 +0200, Dariusz Zygmunt napisał(a):

    > W niedziela 26 lipiec 2009 18:44, Andrzej Libiszewski wyraził następujacą
    > opinię:

    > Nie chodzi o to czy "przedyskutujesz" kogoś :-)

    No i nie próbuję.

    > Używanie Windows wiąże się z grzebaniem w Rejestrze co _sam_ udowodniłeś na
    > w sumie bardzo błahym przykładzie. Nie rozumiem tylko niezgodności między
    > Twoimi czynami a słowami :-)

    Będę się upierał, że się nie wiąże. Bo wybrałem grzebanie w rejestrze jako
    szybsze i wygodniejsze dla mnie, a nie dlatego, że innej metody nie było.
    Tylko, że ja raczej nie zaliczam się do tzw. Zwykłych Użytkowników (dla
    tych są stosowne opcje w programach, skoro już do tego przykładu wracamy)
    tylko do Power Users, grzebanie w systemie zdarza mi się robić, powiedzmy,
    zawodowo ;) Tak samo korzystam niekiedy z linii poleceń, choć ZU zwykle
    niespecjalnie pamięta że w Windows w ogóle jakieś CLI jest.

    Tylko to naprawdę nie dowodzi, że w Windows jest NIEZBĘDNE edytowanie
    rejestru podczas NORMALNEGO używania.

    > Aby skrócić ewentualną dyskusję - wykonanie określonego zadania
    > najszybszą/najskuteczniejszą/najprostszą metodą uważam za wystarczające do
    > tego aby określić tą metodę jako _konieczną_ w danym środowisku :-)

    No i błąd, bo to jaka metoda jest najlepsza i najszybsza zależy od
    użytkownika a nie od systemu. Typowy użytkownik zwykle nie wie w ogóle że w
    Windows jest jakiś rejestr.

> [...]
    > Rejestrze i zupełnie nie mogę pojąć czemu nie jest to robione automatycznie

    Nie natknąłem się.

> [...]
    > sprzęt i nie istniała żadna metoda żeby "przekonać" Windows że konfiguracja
    > się zmieniła. Przykłady mogę mnożyć, tylko po co?

    Również się na to nie natknąłem. Nie przeczę jednak, że taki przykład może
    być poprawny, tylko zważ, że przeciętny użytkownik raczej nie wymienia sam
    kart sieciowych. To zabawa dla Power Usera dla którego grzebanie w rejetrze
    kłopotem nie jest.

    > Osobiście Rejestr uważam za jeden z poważniejszych błędów architektury
    > Windowsów - ale nie będę do tego pomysłu nikogo na siłę przekonywał, niech
    > każdy sobie sam wyrobi zdanie ;-)

    Ależ ja się zgadzam z tym poglądem :)

    "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy"