  • 1. Data: 2009-07-21 20:30:42
    Temat: A teraz dla odmiany sprzetowo
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Coś dla szopowców, ale nie tylko. Kto ma systemy 32-bitowe i 4G ramu
    może sobie zrobić pożytek z nieużytecznej do tej pory ćwiartki za pomocą
    tego:
    http://forum.nikon.org.pl/showthread.php?t=77586

    Szczerze powiedziawszy nie wiem jakim prawem to działa, ale działa. Nie
    warto tylko wsadzać tam swapa, bo nic pamięć się nie zwiększa (ja mam
    swapa wyłączonego). Za to na bufor szopa się to nadaje (dajemy w
    preferencjach pierwszy do góry), a postawiony tam virtualpc otwiera się
    szybciej niż oryginalny komputer.
    Podobno widzi też więcej niż 4GB - niech ktoś sprawdzi, bo mi się nie
    chce komputera otwierać. Jeśliby tak było padnie ostatni powód przyszłej
    przesiadki na siedem (nie mówiąc już o tym jak szopa przy dużej historii
    rozkręci).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 2. Data: 2009-07-21 20:39:10
    Temat: Re: A teraz dla odmiany sprzetowo
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W wtorek 21 lipiec 2009 22:30, Janko Muzykant wyraził następujacą opinię:

    > ... Kto ma systemy 32-bitowe i 4G ramu
    > może sobie zrobić pożytek z nieużytecznej do tej pory ćwiartki za pomocą

    Déj? vu??

    Nieee, wtedy to był 1Mb :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 3. Data: 2009-07-21 20:41:58
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W wtorek 21 lipiec 2009 22:30, Janko Muzykant wyraził następujacą opinię:

    > ... Kto ma systemy 32-bitowe i 4G ramu
    > może sobie zrobić pożytek z nieużytecznej do tej pory ćwiartki za pomocą

    Déja vu??

    Nieee, wtedy to był 1Mb :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 4. Data: 2009-07-21 22:11:04
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Janko Muzykant wrote:
    > Coś dla szopowców, ale nie tylko. Kto ma systemy 32-bitowe i 4G ramu
    > może sobie zrobić pożytek z nieużytecznej do tej pory ćwiartki za pomocą
> [...]

    Jakie to miłe! :) A jak za 10 lat wymyślą takie coś, żeby używać na xp
    dawno nieobsługiwane już kolejne 28GB :)
    IMHO kapitalnie, że ram tak potaniał i pojawiła się tak widoczna granica.
    Świetnie wymiecie to wszelkie starocie. XP i tak się trzyma.

    > Szczerze powiedziawszy nie wiem jakim prawem to działa, ale działa.

    Jakim prawem działa normalnie adresowana na 32 bitach pamięć? Większe halo
    by było gdyby działało jeszcze ponad 4GB, ale uprzedzając - też się da,
    trickiem, ale da. A już do tak niewdzięcznej roli to z pewnością.

> [...]
    > chce komputera otwierać. Jeśliby tak było padnie ostatni powód przyszłej
    > przesiadki na siedem (nie mówiąc już o tym jak szopa przy dużej historii

    Jak wspominałem jest to możliwe, ale wymaga już poważniejszych zmian, bo
    normalnie 32 bitowy system nie jest w stanie zaadresować tylu. Jak jednak
    sprytnie podejść do tematu to jest to możliwe.

    d.

  • 5. Data: 2009-07-22 00:24:41
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Janko Muzykant:

    > Coś dla szopowców, ale nie tylko. Kto ma systemy 32-bitowe i 4G ramu
    > może sobie zrobić pożytek z nieużytecznej do tej pory ćwiartki za pomocą
> [...]

    Znowu wynajduje się koło wymyślone w czasach Amigi - poprzednio MS
    wprowadził kodeki do odczytu rawów.

    Ciekawe tylko kiedy nauczą się robić RamDisk o zmiennej wielkości...

  • 6. Data: 2009-07-22 01:44:52
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Znowu wynajduje się koło wymyślone w czasach Amigi - poprzednio MS
    > wprowadził kodeki do odczytu rawów.
    > Ciekawe tylko kiedy nauczą się robić RamDisk o zmiennej wielkości...

    To ostatnie mi sie przypomina z czasow DOSa - moze Cie na swiecie nie bylo?
    ;)

    To byl chyba RAMdysk wspoldzielony dynamicznie z cache dysku - jak RAMdysk
    byl wolny to wiecej pamieci szlo na cache, jak zajety to mniej...

  • 7. Data: 2009-07-22 01:47:33
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > http://forum.nikon.org.pl/showthread.php?t=77586
    > Szczerze powiedziawszy nie wiem jakim prawem to działa, ale działa.

    Tez jestem po instalacji ;)
    Dosc czesto otwieram np. 50 zdjec po 60MB kazde i tu zauwazylem,
    ze dopoki zdjecia mieszcza sie w tych dodatkowych 700MB to otwieranie
    leci szybciej. Czyli dziala :)

    Moze ktos sprawdzic czy program widzi pamiec od 3.25 do 8GB?
    kusi mnie zeby dolozyc 4GB, ale wolalbym sie najpierw upewnic -
    nie chce mi sie bez sensu biegac do sklepu po kosci...

  • 8. Data: 2009-07-22 04:50:50
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Dariusz Zygmunt napisał(a):

    > Déja vu??
    >
    > Nieee, wtedy to był 1Mb :-)

    Och, do mojego ramdysku 384kb moglem skopiowac nc i dwie gry ;P

    j.

  • 9. Data: 2009-07-22 05:05:23
    Od: "Władysław Łoś" <w...@o...pl>

    In article <h458il$4fg$1@news.wp.pl>,
    Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Coś dla szopowców, ale nie tylko. Kto ma systemy 32-bitowe i 4G ramu
    > może sobie zrobić pożytek z nieużytecznej do tej pory ćwiartki za pomocą
    > tego:

    Jakiej nieużytecznej ćwiartki?

    Władysław

  • 10. Data: 2009-07-22 05:25:38
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Władysław Łoś pisze:

    > Jakiej nieużytecznej ćwiartki?

    A co, masz dostęp do pełnych 4G? :)
    Szczęśliwcy zamiast ''ćwiartki'' mogą wpisać ''piątki'', ale raczej nie
    mniej.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /terroryzm - wiem co to, kiedyś mi strona nie działała.../