  • 1. Data: 2009-03-17 09:38:29
    Temat: AC '97 - recenzje.
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Kiedyś znalazłem recenzje zintegrowanych układów dźwiękowych Realtek
    ALCxxx, z których wynikało, że nowsze układy są w jakimś stopniu
    poprawiane pod względem jakości oferowanego dźwięku (np od ALC888 można
    zaobserwować duży przeskok jakościowy) w stosunku do starszych układów.
    Może ktoś się natknął i mógłby przypomnieć?

    Pzdr, OMSON

  • 2. Data: 2009-03-18 09:55:15
    Temat: Re: AC '97 - recenzje.
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    OMSON pisze:
> [...]
    > zaobserwować duży przeskok jakościowy) w stosunku do starszych układów.
    > Może ktoś się natknął i mógłby przypomnieć?

    Test dźwiękówek na pclab.pl ?

  • 3. Data: 2009-03-18 10:37:29
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "OMSON" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ALCxxx, z których wynikało, że nowsze układy są w jakimś stopniu
    > poprawiane pod względem jakości oferowanego dźwięku (np od ALC888 można

    Bo 888 to już HD-Audio, a starsze ALC6xx to zwykłe AC'97.

    w stosunku do starszych układów.
    > Może ktoś się natknął i mógłby przypomnieć?

    Nawet jesli natrafisz, to że dzisiaj sie on juz częściowo zdezaktualizował.
    Weszły nowe integry, m.in. ALC 889 i 890.

  • 4. Data: 2009-03-21 18:21:41
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 17 marca 2009 (10:38:29) napisano:

> [...]
    > poprawiane pod względem jakości oferowanego dźwięku (np od ALC888 można
    > zaobserwować duży przeskok jakościowy) w stosunku do starszych układów.

    Jakość dźwięku na wyjściu w niewielkim stopniu zależy od samego
    scalaka, znacznie istotniejsze jest jego otoczenie na płycie głównej.

    Yakhub
    Nie pisz do mnie na ten adres.

  • 5. Data: 2009-03-23 10:59:07
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Yakhub pisze:

    > Jakość dźwięku na wyjściu w niewielkim stopniu zależy od samego
    > scalaka, znacznie istotniejsze jest jego otoczenie na płycie głównej.

    Czy ja wiem? A przesłuchy międzykanałowe, zniekształcenia, jitter, inne? :)

    To o czym piszesz może mieć bezpośredni wpływ na poziom szumów na
    wyjściu i z tym się zgodzę. Scalak jednak ma bardzo duży wpływ na jakość
    dźwięku.

    Pzdr, OMSON