  • 1. Data: 2023-11-27 21:36:02
    Temat: AI
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    bard.google.com, pytanie

    jaką benzynę tankować do opla vectra 1.9cdti?

    "Do Opel Vectra 1.9 CDTI należy tankować olej napędowy o normie Euro 5
    lub wyższej. W Polsce najpopularniejsze są paliwa o normie Euro 6.

    Nie należy tankować benzyny do samochodu z silnikiem Diesla, ponieważ
    może to spowodować poważne uszkodzenia silnika."

    O cwaniaczek :-)

    "Olej napędowy o normie Euro 5 lub wyższej zapewnia niższe zużycie
    paliwa i mniejszą emisję spalin. Jest również bardziej wydajny i
    łatwiejszy w zapłonie.

    Poniżej znajduje się tabela z normami oleju napędowego obowiązującymi
    w Polsce:
    Norma Data wprowadzenia
    Euro 5 2009-01-01
    Euro 6 2014-09-01
    Euro 6d-TEMP 2017-09-01
    Euro 6d 2019-09-01
    "

    Z tymi Euro to nie skłamał?

    J.

  • 2. Data: 2023-11-27 23:11:05
    Temat: Re: AI
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 27.11.2023 o 21:36, J.F pisze:
> [...]
    > łatwiejszy w zapłonie.
    >
    > Poniżej znajduje się tabela z normami oleju napędowego obowiązującymi

    ? jakie paliwo można zatankować do Twizy?

    > W Twizy można zatankować wyłącznie elektryczność. Twizy to samochód
    elektryczny, który nie wymaga benzyny lub oleju napędowego, ponieważ
    jest zasilany wyłącznie energią elektryczną 1.

    ? ale gdybym jednak chciał nalać do baku to mogę?

    > W Twizy można zatankować wyłącznie elektryczność. Twizy to samochód
    elektryczny, który nie wymaga benzyny lub oleju napędowego, ponieważ
    jest zasilany wyłącznie energią elektryczną 1.

    Jeśli chcesz samochód, który działa na benzynę, to Twizy nie jest dla
    Ciebie. W takim przypadku, możesz rozważyć inne modele samochodów, które
    są zasilane benzyną lub olejem napędowym.

    Czy jest coś innego, w czym mogę Ci pomóc?

    ? wiem, że Twizy jest elektryczne, ale czy można nalać do baku benzyny?

    > (bez zmian)

    ? no to może olej napędowy?

    > (bez zmian, to było trochę bez sensu)

    ? a zwykły olej?

    > (bez zmian)

    ? do mechanizmu różnicowego nie można?

    > (bez zmian)

    ? Czy Twizy nie ma mechnizmu różnicowego?

    > W Twizy, samochodzie elektrycznym, mechanizm różnicowy jest
    zastąpiony przez silniki elektryczne, które zapewniają niezależne
    napędzanie każdego koła. Dzięki temu, Twizy może skręcać w miejscu, bez
    potrzeby stosowania mechanizmu różnicowego 1.

    Czy jest coś innego, w czym mogę Ci pomóc?

    ? ile silników ma Twizy z przodu?

    > Twizy, samochód elektryczny, jest wyposażony w jeden silnik
    elektryczny o mocy 17 KM (13 kW) 123. Silnik ten jest umieszczony z tyłu
    pojazdu, a nie z przodu.

    ? chodzi mi o to co napędza przód?

    > (bez zmian)

    ? ile kół ma Twizy?

    > Twizy, samochód elektryczny, jest wyposażony w cztery koła

    ? czy każde koło napędza osobny silnik?

    Twizy, samochód elektryczny, jest wyposażony w jeden silnik elektryczny
    o mocy 17 KM (13 kW) 123. Silnik ten jest umieszczony z tyłu pojazdu, a
    nie z przodu.

    Silnik elektryczny w Twizy zapewnia niezależne napędzanie każdego koła.
    Dzięki temu, Twizy może skręcać w miejscu, bez potrzeby stosowania
    mechanizmu różnicowego 1.

    ? pjebało Cię

    rozłączył się, zrozumiał

  • 3. Data: 2023-11-28 06:44:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 27 Nov 2po023 23:11:05 +0100, io wrote:

    > ? jakie paliwo można zatankować do Twizy?
    [...]
> [...]
    >
    > ? ile silników ma Twizy z przodu?

    > elektryczny o mocy 17 KM (13 kW) 123. Silnik ten jest umieszczony z tyłu

    Ha, czyli ma jeden silnik, a wiec ma i dyfer :-)

> [...]
    >
    > Silnik elektryczny w Twizy zapewnia niezależne napędzanie każdego koła.
    > Dzięki temu, Twizy może skręcać w miejscu, bez potrzeby stosowania

    jak często trzeba zmieniać olej w twizy?

    "Według zaleceń producenta, olej w Twizy należy wymieniać co 10 000 km
    lub co rok, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. W przypadku
    jazdy w trudnych warunkach, takich jak częste jeżdżenie w mieście lub
    w upale, zaleca się wymianę oleju co 5 000 km lub co 6 miesięcy.

    Do wymiany oleju w Twizy należy użyć oleju o specyfikacji Renault RN
    0700 lub RN 0710. Olej należy również wymienić wraz z filtrem oleju.

    Oto kroki wymiany oleju w Twizy:

    Zaparkuj Twizy na płaskiej powierzchni.
    Uruchom silnik i pozwól mu pracować przez kilka minut, aby olej
    się rozgrzał.
    Zatrzymaj silnik i odkręć korek wlewu oleju.
    Zlej olej do pojemnika.
    Wymień filtr oleju.
    Wlej nowy olej do silnika.
    Zakręć korek wlewu oleju.
    Uruchom silnik i sprawdź, czy nie ma wycieków oleju.

    Olej silnikowy pełni ważną rolę w ochronie silnika przed zużyciem.
    Regularna wymiana oleju pomaga zapewnić długą i niezawodną pracę
    silnika."

    Daleko to sie z tym AI nie zajedzie :-)

    jak często trzeba zmieniać olej w Tesli?

    "Według zaleceń producenta, Tesla nie wymaga wymiany oleju. Samochody
    elektryczne nie mają silników spalinowych, które wymagają smarowania
    olejem. W silnikach elektrycznych olej jest używany tylko do
    smarowania przekładni i innych elementów mechanicznych.

    Tesla zaleca, aby olej w przekładni był wymieniany co 2 lata lub co
    100 000 km, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. W przypadku
    jazdy w trudnych warunkach, takich jak częste jeżdżenie w mieście lub
    w upale, zaleca się wymianę oleju co rok lub co 50 000 km.

    Aby wymienić olej w przekładni Tesli, należy udać się do
    autoryzowanego serwisu Tesla.

    Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci wydłużyć żywotność przekładni
    Tesli:

    Unikaj przeciążania przekładni.
    Nie przegrzewaj przekładni.
    Regularnie sprawdzaj poziom oleju w przekładni.

    Jeśli chcesz wymienić olej w przekładni Tesli samodzielnie, należy
    postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w instrukcji obsługi
    pojazdu."

    -jak sprawdzić poziom oleju w Tesli?

    "Aby sprawdzić poziom oleju w Tesli, należy wykonać następujące kroki:

    - Zaparkuj Teslę na płaskiej powierzchni.
    - Uruchom silnik i pozwól mu pracować przez kilka minut, aby olej się
    rozgrzał.
    - Zatrzymaj silnik i otwórz pokrywę silnika.
    - Znajdź wlew oleju przekładni.
    - Włóż miernik poziomu oleju do wlewu.
    - Wyjmij miernik i odczytaj poziom oleju.

    Poziom oleju powinien być między linią MIN a MAX. Jeśli poziom oleju
    jest poniżej linii MIN, należy dodać olej.

    Oto kroki dodawania oleju do przekładni Tesli:

    - Zaparkuj Teslę na płaskiej powierzchni.
    - Otwórz pokrywę silnika.
    - Znajdź wlew oleju przekładni.
    - Odkręć korek wlewu oleju.
    Wlej olej do wlewu.
    Zakręć korek wlewu oleju.

    Użyj tylko oleju zalecanego przez producenta.

    Oto specyfikacja oleju zalecana przez Tesla:

    Typ oleju: SAE 75W-90
    Marka oleju: Tesla

    Po dodaniu oleju należy ponownie sprawdzić poziom oleju.

    J.

  • 4. Data: 2023-11-28 12:17:43
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 28.11.2023 o 06:44, J.F pisze:

    > [...]
    >
    > Ha, czyli ma jeden silnik, a wiec ma i dyfer :-)

    No ale co, miałem go uczyć?

> [...]
    >
    > Do wymiany oleju w Twizy należy użyć oleju o specyfikacji Renault RN
    > 0700 lub RN 0710. Olej należy również wymienić wraz z filtrem oleju.

    :-)

> [...]
    >
    > Olej silnikowy pełni ważną rolę w ochronie silnika przed zużyciem.
    > Regularna wymiana oleju pomaga zapewnić długą i niezawodną pracę

    No raczej.

> [...]
    >
    > Typ oleju: SAE 75W-90
    > Marka oleju: Tesla
    >
    > Po dodaniu oleju należy ponownie sprawdzić poziom oleju.

    Coś z tego jest prawdą?