  • 1. Data: 2011-03-11 12:23:07
    Temat: AKUMULATOR
    Od: "Strachu S." <s...@o...pl>

    Czy i jesli tak to jak
    mozna samodzielnie sprawdzic stan akumulatora?

    Jezykiem obu biegunow nie obejme naraz, ale mam miernik elektryczny
    uniwersalny.
    Zobacze sam, czy jednak trzeba jechac do elektryka lub innego
    specjalistycznego punktu?

    Strachu S.

  • 2. Data: 2011-03-11 12:29:41
    Temat: Re: AKUMULATOR
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 11.03.2011 12:23, Strachu S. pisze:
> [...]
    > uniwersalny.
    > Zobacze sam, czy jednak trzeba jechac do elektryka lub innego

    A jakie są objawy?
    Miernikiem dużo nie zmierzysz, elektryk coś więcej mógłby zdziałać.
    Miernikiem możesz zmierzyć napięcie ładowania, czyli podczas pracy
    silnika, najlepiej na obrotach około 2..3krpm.

    Po obserwacji objawów można z dość dużym prawdopodobieństwem stwierdzić
    co i jak... napisz więc coś więcej co się dzieje

  • 3. Data: 2011-03-11 12:38:01
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 11 Mar 2011 12:23:07 +0100, Strachu S. wrote:
> [...]
    >uniwersalny.
    >Zobacze sam, czy jednak trzeba jechac do elektryka lub innego

    Do spejalistycznego punktu.
    Tam maja miernik ktory obciazy akumulator duzym pradem i zmierzy wtedy
    napiecie.

    miernikiem uniwersalnym to mozna zmierzyc napiecie spoczynkowe,
    napiecie ladowania, spadek po wlaczeniu swiatel - zawsze to troche
    informacji.

    Ale jesli kreci rozrusznikiem to wydajnosc ma dobra, jesli swiatla
    zasila przez 2h to pojemnosc ma dobra - tylko uwaga, to zuzywa
    akumulator, moze sie ograniczyc do godziny i zaraz potem ladowac.
    Jak jeszcze wytrzymuje 2 tygodnie postoju to dobry jest :-)

    J.

  • 4. Data: 2011-03-11 12:42:29
    Od: "Strachu S." <s...@o...pl>

    > A jakie są objawy?

    A/ Woz stoi w garażu, +8°C.
    Po nocy odpali _raz_.
    Po wylaczeniu silnika drugi raz juz nie poruszy rozrusznikiem/silnikiem.

    B/ Prad ladowania 14,2V na biegu jalowym.
    Swiatla nie przygasaja po zmniejszeniu obrotow.

    C/ Jesli to ma znaczenie samochod jezdzi dwa razy na dobe po 3~5km.
    Nie zdazy sie podladowac?

    D/ Ladownie przez noc 8h pradem 3 lub 5A poprawia sytuacje na 7-10dni.

    Strachu S.

  • 5. Data: 2011-03-11 12:52:40
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 11.03.2011 12:42, Strachu S. pisze:

    > A/ Woz stoi w garażu, +8°C.
    > Po nocy odpali _raz_.
    > Po wylaczeniu silnika drugi raz juz nie poruszy rozrusznikiem/silnikiem.

    Czy tak jest zawsze? czy po tym 8godzinnym ładowaniu można pokręcić
    dłużej? czy nawet po tym naładowaniu tylko jedna szansa na zapalenie?

> [...]

    > Nie zdazy sie podladowac?
    >
    > D/ Ladownie przez noc 8h pradem 3 lub 5A poprawia sytuacje na 7-10dni.

    W zależności czy po tych 8h ładowania można pokręcić silnikiem więcej
    niż kilka razy, czy prądu starcza tylko jedno..dwa kręcenia to wersje są
    dwie:
    1/aku słaby, ale daje i da jeszcze radę bo sezon zimowy się kończy, lecz
    trzeba zadbać o doładowanie co jakiś czas(dłuższa trasa, prostownik) i
    odkładać kasę na nowy.

    2/ aku padnięty, jeżeli masz kasę to kup nowy i po problemie. Jednak
    nawet nowy akumulator trzeba doładować do pełna raz za czas, z pewnością
    rzadziej niż już leciwy, ale się mu należy konkretniejsza trasa co jakiś
    czas..

  • 6. Data: 2011-03-11 12:56:26
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 11 Mar 2011 12:42:29 +0100, Strachu S. wrote:
    >A/ Woz stoi w garażu, +8°C.
    >Po nocy odpali _raz_.
    >Po wylaczeniu silnika drugi raz juz nie poruszy rozrusznikiem/silnikiem.

    W ogole ? to bym najpierw poszukal gdzie indziej.
    Immobilizer, rozrusznik, o - klemy najpierw przeczyscic, choc to tylko
    w maluchach pomagalo.

    zazwyczaj silnik drugi raz zapalic latwiej - juz troche podgrzany,
    olej rozruszany.

> [...]
    >Nie zdazy sie podladowac?
    >D/ Ladownie przez noc 8h pradem 3 lub 5A poprawia sytuacje na 7-10dni.

    Wszystko razem wskazuje jakby na c).

    Ale tak dla pewnosci - podladuj, wlacz mu swiatla, po godzinie sprawdz
    czy sie jeszcze swieca. Byc moze te 7-10 dni to przypadek - zuzyty
    bardzo, ale co pare dni warunki ciezsze niz zwykle.

    J.

  • 7. Data: 2011-03-11 13:38:06
    Od: JK <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-11 12:42, Strachu S. pisze:

> [...]
    > Nie zdazy sie podladowac?
    >
    > D/ Ladownie przez noc 8h pradem 3 lub 5A poprawia sytuacje na 7-10dni.

    Witam,
    dokładnie takie same objawy miałem w Toyocie
    2.0 D4D. Wyczaiłem nawet, że prąd jałowy (tzn.
    po wyłączeniu silnika, zamknięciu wszystkich
    drzwi, odłączeniu wszelkich światełek, itd.)
    wynosi ok. 0,3 A czyli dużo za dużo. Myślałem,
    że coś mi zżera akumulator podczas postoju.
    Sporo się napociłem żeby znaleźć winowajcę. W
    końcu okazało się, że to... normalne. Po 1,5
    minuty prąd spada do jakichś 2 mA.
    Rozwiązaniem było kupno nowego akumulatora.

    JK

  • 8. Data: 2011-03-11 14:41:26
    Od: "szufla" <p...@p...pr>

    Masz stale niedoladowany akumulator, kup nowy.

    sz.

  • 9. Data: 2011-03-11 14:51:37
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Strachu S." <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Zobacze sam, czy jednak trzeba jechac do elektryka lub innego
    > specjalistycznego punktu?

    Podjedź - najlepiej do takiego,
    co jednocześnie zajmie się ew. naprawą rozrusznika.

    Ew. jak ci nie chce odpalić za 2-gim razem (IMHO - dziwne)
    spróbuj "opukać" rozrusznik.
    Jak pomoże - masz odpowiedź.

    Napięcie na akumulatorze nie jest rewelacyjne,
    ale najniższe dopuszczalne to podobno nawet 13,9 V.

    Upływ prądu mogą też powodować wyłączniki drzwiowe (oświetlenie wew.)
    czy dokładane od alarmu - np. maska.

    Sprawdź też czystość klem, mocowanie ujemnego przewodu
    akumulatora do karoserii.

    W mojej okolicy jest hurtownia akumulatorów,
    gdzie przed zakupem / montażem akumulatora,
    mierzą parametry elektryki dedykowanym miernikiem
    firmowanym przez Exide (dla jasności sytuacji dla obu stron
    i braku problemów przy ew. reklamacji).
    Może masz podobny punkt u siebie ?

    Pzdr

    JKK

  • 10. Data: 2011-03-11 14:52:45
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "szufla" <p...@p...pr> napisał w wiadomości
    > Masz stale niedoladowany akumulator, kup nowy.

    I wg. powyższego nowy będzie doładowany ?

    Pzdr

    JKK