  • 1. Data: 2009-10-17 18:05:12
    Temat: ATMega8 - Prośba o rzucenie okiem
    Od: Virus_7 <virus_7@usun_to.gazeta.pl>

    Witam!

    Prośba o rzucenie okiem na poniższy schemat:

    http://img154.imageshack.us/img154/8659/termostat.pn

    Proszę zwróćcie uwagę na zasilacz oraz na podłączenia napięć dla części
    cyfrowej (VCC, GND) i analogowej (+5V, GND). W którym miejscu powinienem
    połączyć masę analogową i cyfrową? Jak odfiltrować zakłócenia w linii
    zasilania?

    Pozdrawiam,
    Virus_7

  • 2. Data: 2009-10-17 19:34:45
    Temat: Re: ATMega8 - Prośba o rzucenie okiem
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    W dniu 17.10.2009 20:05, Virus_7 pisze:
> [...]
    > cyfrowej (VCC, GND) i analogowej (+5V, GND). W którym miejscu powinienem
    > połączyć masę analogową i cyfrową? Jak odfiltrować zakłócenia w linii

    Widze, ze jako miernik wykorzystujesz diode krzemowa - jaka potrzebujesz
    rozdzielczosc? Mozesz zrezygnowac z op-ampa i bezposrednio podpiac sie
    pod ADC, ew. wykorzystac wbudowanego op-ampa na ADC.
    Druga rzecz - moze prosciej jest zastosowac LM35?

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.

  • 3. Data: 2009-10-17 20:37:21
    Od: Virus_7 <virus_7@usun_to.gazeta.pl>

    T.M.F. pisze:
    > Widze, ze jako miernik wykorzystujesz diode krzemowa - jaka potrzebujesz
    > rozdzielczosc? Mozesz zrezygnowac z op-ampa i bezposrednio podpiac sie
    > pod ADC, ew. wykorzystac wbudowanego op-ampa na ADC.

    Czy w mikrokontrolerze ATMEGA8 jest wbudowany op-amp, o którym mówisz?
    Przeglądam datasheeta i nie widzę nic takiego.

    > Druga rzecz - moze prosciej jest zastosowac LM35?

    Za niska górna granica temperatury.

    Pozdrawiam,
    Virus_7

  • 4. Data: 2009-10-17 20:44:55
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Czy w mikrokontrolerze ATMEGA8 jest wbudowany op-amp, o którym mówisz?
    > Przeglądam datasheeta i nie widzę nic takiego.

    Ta chyba nie ma, nowsze maja.

    > Za niska górna granica temperatury.

    Skoro mierzysz tak wysokie temp. to pewnie i rozdzielczosc nie jest tak
    istotna. Dioda ma 2mV/stopien, wiec daj ja bezposrednio do ADC -
    uzyskasz rozdzielczosc ok. 1 stopnia. Troche wiecej z oversamplingiem.

  • 5. Data: 2009-10-17 22:10:44
    Od: games <g...@g...home.pl>

    Virus_7 pisze:
> [...]
    > cyfrowej (VCC, GND) i analogowej (+5V, GND). W którym miejscu powinienem
    > połączyć masę analogową i cyfrową? Jak odfiltrować zakłócenia w linii

    Jakie zaklocenia o czym ty piszesz, ten procek ma max 16MHz a linie
    danych pracuja jak slimaki. Zgodnie z trendem czasow nalezalo by to
    zrobic tak jak datasheet nakazuje ale jak zrobisz na pajaku to tez
    bedzie dzialac.

  • 6. Data: 2009-10-18 09:40:45
    Od: Virus_7 <virus_7@usun_to.gazeta.pl>

    games pisze:
    > Jakie zaklocenia o czym ty piszesz, ten procek ma max 16MHz a linie
    > danych pracuja jak slimaki.

    50Hz też ślimak, a jak zakłóca...

  • 7. Data: 2009-10-18 11:53:57
    Od: games <g...@g...home.pl>

    Virus_7 pisze:

    > 50Hz też ślimak, a jak zakłóca...

    Zeby wyeliminowac zaklocenia zewnetrzne musialbyc dodatkowo uklad
    ekranowac, ale w przypadku ATmegi nie ma to wielkiego sensu bo nie masz
    zadnej linii HighSpeed ktora mogla by zostac zaklocona sygnalami w.cz o
    niskiej amplitudzie.

    W twoim wypadku faktycznie tylko dlawiki na zasilaniu zeby wyeliminowac
    szpilki z zasilania jak sasiad wlaczy wiertare a masz kiepska instalacje
    i on wiertare.

  • 8. Data: 2009-10-18 16:25:24
    Od: Virus_7 <virus_7@usun_to.gazeta.pl>

    games pisze:
    > W twoim wypadku faktycznie tylko dlawiki na zasilaniu zeby wyeliminowac
    > szpilki z zasilania jak sasiad wlaczy wiertare a masz kiepska instalacje
    > i on wiertare.

    Weź jeszcze pod uwagę, że sam procesor potrafi być taką wiertarką dla
    układu analogowego (ADC). Szczególnie jak się korzysta ze stanów uśpienia.

    --
    __ ___ * Pozdrawiam * ____
    \ \ / (_)_ _ _ _ ___ |__ | mailto://r...@b...cy/

  • 9. Data: 2009-10-18 16:47:42
    Od: games <g...@g...home.pl>

    Virus_7 pisze:

    > Weź jeszcze pod uwagę, że sam procesor potrafi być taką wiertarką dla
    > układu analogowego (ADC). Szczególnie jak się korzysta ze stanów uśpienia.

    Jak jest uspiony to ADC nie pracuje .

  • 10. Data: 2009-10-22 07:53:43
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

    Użytkownik "games" <g...@g...home.pl> napisał w wiadomości

    > Jak jest uspiony to ADC nie pracuje .

    Jak nie jak tak? :) vide ADC Noise Canceler.

    Michał