  • 1. Data: 2009-10-17 21:48:19
    Temat: Przekaźnik z cewką na 230 V
    Od: rrrrrrrrrrr <...@...com>

    Witam, szukam jakiegoś przekaźnika z cewką na 230 V AC
    czyli w zasadzie stycznika, ale w wersji mini.
    Styki zwierne przekaźnika włączą tylko 3 diody LED i nic więcej.
    myślałem żeby zastosować przekaźnik miniaturowy na 12 V z mostkiem
    prostowniczym i rezystorem ale przy 30 mA to wytworzy 6 W ciepła :(

  • 2. Data: 2009-10-17 21:58:08
    Temat: Re: Przekaźnik z cewką na 230 V
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 17 Oct 2009 23:48:19 +0200, rrrrrrrrrrr wrote:
> [...]
    >myślałem żeby zastosować przekaźnik miniaturowy na 12 V z mostkiem
    >prostowniczym i rezystorem ale przy 30 mA to wytworzy 6 W ciepła :(

    Kondensatora trzeba uzyc.

    Albo zajrzec do
    http://www.relpol.pl/produkty.jsp?PID=609

    Uprzedzam ze na AC przekaznik jest nieco inny niz na DC.

    J.

  • 3. Data: 2009-10-17 22:09:38
    Temat: Re: Przeka?nik z cewką na 230 V
    Od: "Konrad" <r...@w...pl>

    > Uprzedzam ze na AC przekaznik jest nieco inny niz na DC.

    Co przez to rozumiesz??

  • 4. Data: 2009-10-17 22:20:17
    Temat: Re: Przeka?nik z cewkš na 230 V
    Od: rrrrrrrrrrr <...@...com>

    J.F. pisze:

    > Kondensatora trzeba uzyc.
    >
    > Albo zajrzec do
    > http://www.relpol.pl/produkty.jsp?PID=609
    >

    > Uprzedzam ze na AC przekaznik jest nieco inny niz na DC.
    >
    > J.

    O to chodziło
    RelPol przekaźniki miniaturowe
    dzięki za szybka reakcję :)

  • 5. Data: 2009-10-17 23:03:18
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "rrrrrrrrrrr" <...@...com> napisał w wiadomości
    > Witam, szukam jakiegoś przekaźnika z cewką na 230 V AC
    > czyli w zasadzie stycznika, ale w wersji mini.
    > Styki zwierne przekaźnika włączą tylko 3 diody LED i nic więcej.

    Ale skoro tak, to nie można tych LEDów zasilać bezpośrednio z sieci ? W ten
    sposób pozbędziesz się
    przekaźnik w ogóle.

  • 6. Data: 2009-10-18 06:03:30
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Co przez to rozumiesz??

    Praktycznie?
    Przykładowo stycznik (większy przekaźnik) na 24VAC działa tak samo na
    8VDC :)

    __
    Irek.N.

  • 7. Data: 2009-10-18 08:58:17
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 18 Oct 2009 00:09:38 +0200, Konrad wrote:
    > Co przez to rozumiesz??

    jest taka miedziana obejma na polowie rdzenia.

    Bez niej na 50Hz kotwica brzeczy, a i byc moze przerywa styki.

    Kontaktrony np sa bardzo szybkie.

    J.

  • 8. Data: 2009-10-18 09:54:56
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 18 Oct 2009 08:03:30 +0200, Irek N. wrote:
    >Praktycznie?
    >Przykładowo stycznik (większy przekaźnik) na 24VAC działa tak samo na
    >8VDC :)

    A probowales w druga strone ? Stycznik na 12V DC wysterowac z 24V AC ?

    J.

  • 9. Data: 2009-10-18 18:49:48
    Od: rrrrrrrrrrr <...@...com>

    sundayman pisze:
    > Użytkownik "rrrrrrrrrrr" <...@...com> napisał w wiadomości
    >
    > Ale skoro tak, to nie można tych LEDów zasilać bezpośrednio z sieci ? W ten
    > sposób pozbędziesz się
    > przekaźnik w ogóle.

    pewnie i można, ale mi chodzi przede wszystkim o separację obwodów.
    230 V to lampa sygnalizacyjna elektrycznego otwierania bramy
    a diody wbudowane są w domofon i zasilane z jego zasilacza (DC 12V)
    między bramą a domofonem leci skrętka UTP więc kolejny powód żeby nie
    dawać tam 230 V.
    Elektronika bramy nie ma niskonapięciowej kontrolki otwierania tylko
    zaciski 230 V dla ww lampy. Nie chcę grzebać na płytce w poszukiwaniu
    takiego sygnału bo jest nowa na gwarancji.
    Wszystko już wykonałem jeszcze tylko jutro dokupię przekaźnik.

  • 10. Data: 2009-10-18 19:26:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    rrrrrrrrrrr napisało:

> [...]
    > zaciski 230 V dla ww lampy. Nie chcę grzebać na płytce w poszukiwaniu
    > takiego sygnału bo jest nowa na gwarancji.

    To się nazywa transformator. Jeśli w jednej obudowie z transformatorem
    znajdzie się prostownik i ewentualnie jakiś stabilizator, to wtedy
    mówią na to "zasilacz" albo "ładowarka do telefonu". Kilka takich
    niepotrzebnych urządzeń można znaleźć w nimal każdym domu. Dobrze
    radzą sobie z separacja galwaniczną obwodów, a do zasilania diody
    nadają się wybornie.

    > Wszystko już wykonałem jeszcze tylko jutro dokupię przekaźnik.

    No chyba że tak.

    -- Jarek

    PS
    Ludzie wymyślili jeszcze transoptory. Diodę potrafią włączyć bezpośrednio,
    galwanicznie mogą separować nawet przy różnicy potencjałów wielu kV,
    a z wysterowaniem z sieci 230V też nie ma problemu.