  • 1. Data: 2009-02-06 15:02:02
    Temat: AUS 4D - TP coś kombinuje
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    Jeszcze kilka dni temu sprawdzałem, czy TP jakoś się przygotowuje do
    zapowiadanej zmiany w numeracji AUS 4D.
    Wybrałem 1 a po chwili 9 i dostałem NMTN co oznaczało że nic się nie dzieje.
    Dzisiaj wybieram 1 a po niej 9 i ... cisza.
    No to próbuje dalej. Np wybieram taki numer 1 9393. Dostaję NMT ale numer 1
    9222 - dostaję "kierunek zajęty".
    Po paru minutach po 19222 mam już NMTN ale za to.... 19393 mam "kierunek
    zajęty".
    I znów taka sytuacja trwa około godziny by zmienić się na piewotną (19222
    kierunek zajęty a 19393 NMTN).
    W międzyczasie sprawdzam inne numery.
    Te są jakoś powiązane z tymi dwoma wariantami bo albo są NMTN razem z 19222
    albo 19393 (sprawdzałem różne AUSy z jednynką dodaną na poczatku a majace
    swoje CZYNNE lokalnie odpowiedniki w zakresach 92..., 93..., 94..., 95...
    itd.
    Jedyny niestandardowo (i niezmiennie) zachowujacy się numer to 19555 czyli
    przyszły odpowiednik poczty głosowej co jest w miarę logiczne. Po 19555 mam
    zajętość (cały czas).
    Może testują jakieś połączenia z próbników po otwarciu numeracji na
    lokalnych centralach (na odzewniki przypisane na jakis czas do numerów 19xxx
    ale być może z kategorią badaniową i ja otrzymuję NMTN).
    vari

  • 2. Data: 2009-02-06 15:21:46
    Temat: Re: AUS 4D - TP coś kombinuje
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > Jeszcze kilka dni temu sprawdzałem, czy TP jakoś się przygotowuje do
    > zapowiadanej zmiany w numeracji AUS 4D.

    http://telekomunikacyjny.blox.pl/2009/02/0502-Brat-z
    -Archeo.html

  • 3. Data: 2009-02-06 18:50:55
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    > http://telekomunikacyjny.blox.pl/2009/02/0502-Brat-z
    -Archeo.html

    U mnie dziś od godzin wieczornych (od około g. 18:00 dnia 06-01-2009) po
    wybraniu (jak w przykładzie) 19393 mam coś takiego:
    http://varicap.webpark.pl/aus.mp3
    vari

  • 4. Data: 2009-02-09 10:20:07
    Od: "ZeN" <z...@n...pl>

    Użytkownik "brum" napisał w wiadomości news:gmhkia$8mf$1@news.onet.pl...

    > http://telekomunikacyjny.blox.pl/2009/02/0502-Brat-z
    -Archeo.html

    w uzupełnieniu powyższego oficjalne pisemko:

    http://elsoft.republika.pl/tp.png

    Piotr

  • 5. Data: 2009-02-09 19:03:19
    Od: "Mark" <t...@p...pl>

    ZeN <z...@n...pl> napisał(a) w wiadomości
    > w uzupełnieniu powyższego oficjalne pisemko:
    >
    > http://elsoft.republika.pl/tp.png
    Poniżej zamieszczam ogłoszenie jakie zamieściła TPSA w Gazecie
    Wyborczej:

    Informacja

    Telekomunikacja Polska informuje, że wykonując obowiązek nałożony
    Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 28 lutego 2008 r. w
    sprawie planu numeracji krajowej dla publicznych sieci telefonicznych
    wprowadzi od dnia 15 lutego 2009 roku stosowne zmiany w numeracji
    strefowej Abonenckich Usług Specjalnych i w numerach skróconych tp.

    Dotychczasowe 4-cyfrowe numery będą poprzedzane cyfrą 1. Zmiany dotyczyć
    będą numeracji 4-cyfrowej 9XYZ (np.: 9393,9555,9491, numerów radia taxi,
    pogotowia drogowego itp.), z wyjątkiem numerów, gdzie X = 8 lub 9.
    Oznacza to, że dotychczasowy numer 4-cyfrowy np.9393 lub 9555 należy
    poprzedzić cyfrą "l"(np. by uzyskać połączenie z numerem błękitnej linii
    tp 9393 należy wybrać 19393).

    Stosując się do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury, Telekomunikacja
    Polska wprowadzi 3-miesięczny okres przejściowy - od dnia 15 lutego 2009
    roku do dnia 14 maja 2009 roku będą funkcjonowały równolegle: numeracja
    strefowa 4-cyfrowa i 5-cyfrowa.

    Informujemy również, iż w okresie przejściowym dla numeracji 4-cyfrowej
    działać będzie bezpłatna słowna informacja o zmianach w planie numeracji
    krajowej we wspomnianym zakresie. Wyjątkiem będą numery zgłoszone jako
    numery wykorzystywane do celów innych niż połączenia głosowe. Dla tych
    4-cyfrowych numerów nie będzie informacji słownej o zmianach.

    Od 15 maja 2009 roku obowiązywać będą tylko numery 5-cyfrowe.

    Jednocześnie zawiadamiamy, że w związku z powyższymi zmianami numeracji,
    od dnia 15 lutego 2009 roku ulegną dostosowaniu odpowiednie
    postanowienia "Cennika usług telekomunikacyjnych tp", "Cennika usługi
    linia cyfrowa ISDN tp świadczonej przez TP SA (rozwiązania dla
    biznesu)", "Cennika usługi Octopus ISDN świadczonej przez TP SA",
    "Cennika połączenia z automatów telefonicznych tp", "Cennika usługi
    telefonii internetowej tp" oraz "Cennika usługi neofon tp".

    Zatem od dnia 15 lutego 2009 roku połączenia na numerację w nowym
    formacie 19XYZ będą taryfikowane tak jak połączenia na numerację o
    formacie 9XY7.

    Równocześnie od 15 maja 2009 roku obowiązywać będzie dostosowany w tym
    zakresie "Regulamin świadczenia usług telekomunikacyjnych w tym usługi
    powszechnej przez Telekomunikację Polską SA", "Regulamin świadczenia
    usług ISDN tp przez Telekomunikację Polską SA" oraz "Regulamin neofon
    tp"

    W "Regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych w tym usługi
    powszechnej przez Telekomunikację Polską SA"§ 27 ust. 3 pkt 4 oraz w
    "Regulaminie świadczenia usług ISDN tp przez Telekomunikację Polską SA"
    § 26 ust. 2 pkt 4 otrzymują dostosowane brzmienie, które przytaczamy
    poniżej:

    "4) możliwość telefonicznej obsługi Klientów za pośrednictwem błękitnej
    linii tp 19393 oraz faksu 19394 (dedykowanych dla Abonentów
    indywidualnych), błękitnej linii tp biznes 19330 oraz faksu 19331 i
    19332 (dedykowanych dla Abonentów biznesowych), a w tym:

    a) obsługę Użytkowników końcowych przy wykorzystaniu środków
    porozumiewania się na odległość w zakresie składania zamówień i
    realizacji usług telekomunikacyjnych w ramach Umowy, zgodnie z aktualną
    ofertą i cennikami TP z wyłączeniem przyłączenia zakończenia sieci,
    które wymaga zawarcia umowy w formie pisemnej,

    b) zmiany profili, planów telefonicznych ISDN tp i sposobów rozliczania
    w ramach profili, usług do wyboru oraz usług dodatkowych w ramach
    cenników TR

    c) uzyskiwanie informacji o usługach,

    d) udzielanie informacji o stanie indywidualnego konta abonenckiego, w
    tym o płatnościach,

    e) pomoc techniczną i zgłoszenie usterek i awarii,

    f) złożenie reklamacji."

    Natomiast w "Regulaminie neofon tp" § 7 ust. 1 i 2 otrzymują dostosowane
    brzmienie, które przytaczamy poniżej:
    "1. Abonent może składać zamówienie na świadczenie Usługi przez stronę
    internetową, na błękitnej Unii tp pod numerem 19393 lub w inny sposób
    udostępniony przez TR

    2. Abonent może złożyć zlecenie zmiany planu telefonicznego Usługi na
    błękitnej linii tp pod numerem 19393 lub w inny sposób udostępniony
    przez TR ze skutkiem na początek następnego okresu rozliczeniowego.
    Dostępne plany telefoniczne są opisane w Cenniku"

    Treść wskazanych Cenników oraz Regulaminów z dostosowanymi
    postanowieniami będzie dostępna na stronie internetowej TP (www.tp.pl).
    Celem wprowadzanych zmian jest dostosowanie Cenników oraz Regulaminów do
    przepisów Rozporządzenia Ministra Infrastruktury, zwiększenie komfortu
    oraz bezpieczeństwa naszych Klientów.

    Sugerujemy aby osoby korzystające z aparatów telefonicznych bądź innych
    urządzeń z zaprogramowanymi numerami skróconymi przeprogramowały je w
    okresie od 15 lutego do 14 maja 2009 roku. Dodatkowe informacje można
    uzyskać, dzwoniąc pod bezpłatny numer infolinii 9393, a od 15 lutego
    2009 roku pod numer 19393. Za wszelkie utrudnienia związane ze zmianą
    serdecznie przepraszamy.

    Telekomunikacja Polska
    --
    Mark