  • 21. Data: 2012-11-13 14:10:23
    Temat: Re: AVR jakie najwyższe napięcie zasilania?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> wrote in message
    news:949890335.20121113092923@pik-net.pl.invalid...

    > Nie musi tyle kosztować.

    Dokładnie. Podałem rozwiązanie dla wygodnych albo dla naprawiaczy
    którzy chcą w gotowe urządzenie gdzie się liniowy grzeje wstawić
    coś co ma też trzy nogi i się grzać nie będzie. Taniej wyjdzie jak w płytkę
    wstawisz dedykowane rozwiązanie z małym scalakiem 5-nóg+dioda+dławik.

    > Musi to na Rusi.

    > Bez znaczenia.

    Najlepsze właśnie jak ktoś weźmie jakiś liniowy LDO i zacznie mu się
    wzbudzać przy źle dobranych kondensatorach - to dopiero zakłóca!

  • 22. Data: 2012-11-13 15:34:08
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2012-11-13 01:17, Mario pisze:

    > Tak prawdę mówiąc to bez sensu żeby żeby pytający zadekretował jaki
    > procek ma używać (ATMega8)
    [...]

    Pozwolę sobie napomknąć, że nowe programatory (np. Dragon) nie obsługują
    tego procka. Obsolete.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 23. Data: 2012-11-13 17:05:10
    Od: Mario <M...@...pl>

    > Nie musi tyle kosztować.

    Przetwornice trzynóżkowe zamienne za 78xx kosztują od 35 złotych.

    > Musi to na Rusi.

    Piszę o obawach a nie o tym, że zakłóca. Zwłaszcza gdy brak komuś
    doświadczenia. Ale tego wątku nie chciałem przez grzeczność poruszać.

    > Bez znaczenia.

    Patrz punkt wyżej :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 24. Data: 2012-11-13 20:43:03
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Mon, 12 Nov 2012 11:44:39 +0100 Michoo <m...@v...pl> napisał:

    >On ma po prostu wbudowany stabilizator liniowy pod jedną obudową.

    Jest też trochę takich PICów, np. 16HV610, 16HV616 i inne - można
    łatwo znaleźć w wyszukiwarce parametrycznej na stronie MCP. Trzeba
    tylko w "Package options" kliknąć "+" i wtedy zaznaczyć "HV".

    Niestety co do uC działającego "normalnie" na takie napięcie to nie
    wiem. Może jakaś Motorola stara by się znalazła cy cuś? Ale stary
    procek nie będzie energooszczędny. Podejrzewam że może w ogóle takiego
    scalaka nie być. Chyba nawet za czasów MCS48 cała cyfrówka była już na
    5V.

  • 25. Data: 2012-11-13 21:01:43
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mario,

    Tuesday, November 13, 2012, 5:05:10 PM, you wrote:

    > Przetwornice trzynóżkowe zamienne za 78xx kosztują od 35 złotych.

    A ktos zmusza do kupowania takich drogich? Kupujesz w DX samochodową
    ładowarkę USB za $1.60 i masz gotową przetwornicę 5V - daleko od
    35PLN...

    > Piszę o obawach a nie o tym, że zakłóca. Zwłaszcza gdy brak komuś
    > doświadczenia. Ale tego wątku nie chciałem przez grzeczność poruszać.

    Bez przesady - przy samodzielnej konstrukcji można uniknąć dziadostwa
    i zrobić to porządnie. Dławik na małym toroidzie zamiast szpulce,
    porządne kondensatory na wejściu i wyjściu oraz zwarta budowa samej
    przetwornicy.

    --
    Best regards,
    RoMan