  • 11. Data: 2009-05-22 11:02:25
    Temat: Re: AWK FS z ukośnikiem
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Stachu 'Dozzie' K."
    >Nie do końca. W FS wyląduje ciąg `\cell', czyli taki jak oczekuje
    >użytkownik. Tylko że jako regexp będzie szukać znaku specjalnego \c,
    >czyli po prostu "c".

    Tfu. Masz rację. To miałem na myśli, tylko mi się skróciło w pisaniu
    i wyszła bzdura.

    --
    d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb Bo jak się przedstawia wnioski bez oparcia w
    `b K...@e...eu.org d' faktach, to się obrywa tam, gdzie plecy

  • 12. Data: 2009-05-22 11:08:39
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@d...im.pwr.wroc.pl.nospam>

    On 22.05.2009, Mariusz Kruk wrote:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Stachu 'Dozzie' K."
    >
    > Tfu. Masz rację. To miałem na myśli, tylko mi się skróciło w pisaniu
    > i wyszła bzdura.

    I wyszło że "Wołodyjowski biegł galopem na czele swojego oddziału" :)

    --
    Stanislaw Klekot

  • 13. Data: 2009-05-22 11:17:26
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Stachu 'Dozzie' K."
    >I wyszło że "Wołodyjowski biegł galopem na czele swojego oddziału" :)

    Niestety, masz rację. :-)

    --
    \------------------------/ Podwójne życie z reguły oznacza połowiczny
    | http://epsilon.eu.org/ |
    /------------------------\

  • 14. Data: 2009-05-22 14:04:24
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Mariusz Kruk" <M...@e...eu.org> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:s...@e...rdc
    .pl...
> [...]
    >
    > Źle myślisz. Napis 'FS="\\cell"' przypisze do FS ciąg zaczynający się
    > znakiem specjalnym "\c" (co zostanie zinterpretowane literalnie jako 'c'

    Nie myślę źle - przeczytaj raz jeszcze - napisałem cyt. "na zdrowy rozum" -
    czyli niekoniecznie jak być powinno, ale jak byłoby najprościej, biorąc pod
    uwagę że separator jest łańcuchem. To że ten łańcuch jest interpretowany do
    regexp-a to już inna rzecz.

    slawek

  • 15. Data: 2009-05-22 14:07:56
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

> [...]
    >uwagę że separator jest łańcuchem. To że ten łańcuch jest interpretowany do

    Myślisz źle. Pomimo, że źle napisałem :-)
    Owszem, jeśli FS zawiera separator pól, to powinien tam być napis
    \\cell. Tyle, że ten napis przekazuje się w treści programu dodając
    dodatkowe backslashe, żeby nie zostały zinterpretowane podczas analizy
    linii. Napis "\\cell" przekaże do zmiennej ciąg "\cell". A to już jest
    bzdurnym regexpem (a przynajmniej nie tym, co chciałeś osiągnąć).

    A to i tak mały pikuś. Pomyśl co by było jakbyś to miał w ogóle podać w
    treści polecenia w shellu...

    --
    \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ I am Hamlet of Borg. To be or not to be is
    .\....@e...eu.org.\.\. irrelevant.

  • 16. Data: 2009-05-22 14:30:39
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@d...im.pwr.wroc.pl.nospam>

> [...]
    > bzdurnym regexpem (a przynajmniej nie tym, co chciałeś osiągnąć).
    >
    > A to i tak mały pikuś. Pomyśl co by było jakbyś to miał w ogóle podać w

    #v+
    awk -vFS=\\\\\\\\cell \$1==\"a\"\&\&\$2=\"b\"\{print\"niama\"\}
    #v-

    PPNMSP ;)

    --
    Stanislaw Klekot

  • 17. Data: 2009-05-22 14:41:14
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

> [...]
    >
    >#v+
    >awk -vFS=\\\\\\\\cell \$1==\"a\"\&\&\$2=\"b\"\{print\"niama\"\}

    To teraz załóż, że chcesz to wkleić jako treść inserta SQL-owego ^^

    --
    \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ This isn't an error message; I'm just \show-
    .\....@e...eu.org.\.\. ing something.(TeX)

  • 18. Data: 2009-05-22 18:05:20
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@d...im.pwr.wroc.pl.nospam>

    On 22.05.2009, Mariusz Kruk wrote:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Stachu 'Dozzie' K."

    > To teraz załóż, że chcesz to wkleić jako treść inserta SQL-owego ^^

    ...z poziomu kodu w C xD

    --
    Stanislaw Klekot

  • 19. Data: 2009-05-22 22:05:02
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Mariusz Kruk" <M...@e...eu.org> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:s...@e...rdc
    .pl...
    > Myślisz źle. Pomimo, że źle napisałem :-)

    Myślę dobrze. I właśnie posłałem w niebyt jakieś paręnaście tysięcy plików:
    pozbyłem się duplikatów plików niezależnie od tego, jak bardzo różniły się
    ich nazwy i to tak, aby zostały tylko te pliki, które miały w miarę sensowne
    nazwy. Dupeless wyłapał duplikaty, gawk zrobił skrypt kasujący pliki (i to z
    heurystyką które są potrzebne a które nie, trywialna sprawa), skrypt się nie
    chciał wykonać (wiadomo MS Windows i PL-literki) - ale od czego skopiowanie
    skryptu i wpastowanie go do cmd-line (czyli wepchnięcie tak kilkunastu
    tysięcy linii do shella MS :) ).

    Ale jazda!

    slawek

  • 20. Data: 2009-10-01 07:30:42
    Od: Zenek <l...@l...lon>

    Dnia 21.05.2009 slawek <s...@h...pl> napisał/a:
    > Użytkownik "somebody" <a...@d...com> napisał w wiadomości grup
    > A ty w ogóle to awk znasz? Bo widzę że nie teges...
    >
    > Właśnie napisałem 2x slash aby było że jest to jeden znak ukośnika
    > wstecznego.

    Nie chce mi się wczytywać w cały wątek, ale czy przypadkiem nie uruchamiasz
    swojego skryptu z linii poleceń lub wnętrza skryptu 'sh'? Wtedy masz ten "o
    jeden poziom interpretacji więcej".

    Daltego najłątwiej pisać skrypty od razu dla awk/gawk, czyli zacząć od
    #/bin/awk -
    #/usr/bin/gawk -f
    czy jakośtak.
    --