  • 1. Data: 2014-04-15 13:25:17
    Temat: Abonament u operatorów sieci komórkowych
    Od: Trybun <I...@j...com>

    Czy któryś z operatorów praktykuje zwyczaje abonamentowe polegające na
    tym że klient może z góry opłacić czas trwania umowy, a także czy w
    momencie podpisywania umowy mozna ją wymówić z ostatnim dniem
    obowiązywania cyrografu. W salonie Play poinformowano mnie że to
    pierwsze jest możliwe, jadnak to nie oni wystawią mi rachunek na cały
    okres tylko muszę jakoś tak po partyzancku zrobić to we własnym
    zakresie. Natomiast umowę można wypowiadać dopiero co najmniej po
    miesiącu jej trwania. Czy u jakichkolwiek innych operatorów mogę spełnić
    te dwa swoje warunki bez żadnych problemów?

  • 2. Data: 2014-04-18 22:36:08
    Temat: Re: Abonament u operatorów sieci komórkowych
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 15 Apr 2014 13:25:17 +0200, Trybun napisał(a):
> [...]
    > pierwsze jest możliwe, jadnak to nie oni wystawią mi rachunek na cały
    > okres tylko muszę jakoś tak po partyzancku zrobić to we własnym

    Ale beda przysylali kolejne faktury, w czym problem ?

    Cos mi chodzi po glowie ze jak za duzo wplacisz, to powinni zwrocic
    ... lub wystawic fakture zaliczkowa.
    Ale prosciej im bedzie zwrocic :-)

    > Natomiast umowę można wypowiadać dopiero co najmniej po
    > miesiącu jej trwania. Czy u jakichkolwiek innych operatorów mogę spełnić
    > te dwa swoje warunki bez żadnych problemów?

    Kiedys dawno w Plusie obowiazywala wersja "wypowiedzenie skutkuje w 30
    dniu po wplynieciu wypowiedzenia". Reszta akceptuje wypowiedzenia z
    podanym terminem. Co zreszta znaczy nie akceptuje - skladasz, bierzesz
    potwierdzenie, a za dwa lata reklamujesz :-)

    J.

  • 3. Data: 2014-04-19 19:26:45
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-04-18 22:36, J.F. pisze:
    > Ale beda przysylali kolejne faktury, w czym problem ?
    >
    > Cos mi chodzi po glowie ze jak za duzo wplacisz, to powinni zwrocic
    > ... lub wystawic fakture zaliczkowa.
    > Ale prosciej im bedzie zwrocic :-)

    Dla mnie o tyle duży problem że niemożliwość zapłacenia z góry za cały
    okres wręcz uniemożliwia mi podpisanie takiej umowy, jednym słowem -
    chcę zapłacić raz i przestać sobie tym zawracać głowę. Kiedyś było
    możliwa taka opłata w Canal+. Teraz jak widzę i oni poszli w ślady
    innych. Wracając do sprawy - w Play nawet nie przyślą faktury - o
    terminie opłat trzeba pamiętać we własnym zakresie. O co tu do diabła
    chodzi, czy przez to że klient opłaci należność za abonament to firma
    świadcząca usługę coś traci?

> [...]
    > podanym terminem. Co zreszta znaczy nie akceptuje - skladasz, bierzesz
    > potwierdzenie, a za dwa lata reklamujesz :-)

    Co stoi na przeszkodzie żeby podpisać umowę, opłacić abonament za cały
    okres trwania umowy i zaraz wypowiedzieć za jednym zamachem? Jakieś
    koślawe, anty konsumenckie prawo, czy idiotyczne podchody klienta przez
    kapitalistów?

  • 4. Data: 2014-04-19 23:08:11
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Trybun" napisał:

    > - w Play nawet nie przyślą faktury - o terminie opłat trzeba pamiętać we
    > własnym zakresie.

    Z całym szacumkiem - chędożenie kotka. Przyślą papierową fakturę na wskazany
    adres korespondencyjny, a jeśli połasisz się na abonament niższy o 5 zł (za
    elektroniczną fakturę) to będziesz otrzymywał informacje na e-maila o
    wystawieniu faktury dostępnej na Play24. Niezależnie od tego taka informacja
    jest wysyłana SMS-em.

    JoteR

  • 5. Data: 2014-04-19 23:29:10
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    W dniu wtorek, 15 kwietnia 2014 13:25:17 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:
    > Czy któryś z operatorów praktykuje zwyczaje abonamentowe polegające na
    >
    > tym że klient może z góry opłacić czas trwania umowy,

    A jak nastukasz dodatkowo kilkanascie tysiecy zlotych na sextelefonach czy innych
    uslugach premium? Albo koniecznie bedzisz musial skorzystac z internetu na Krymie czy
    w Indiach?

    W T-mobile mozna np. dac dyspozycje obciazania karty kredytowej - comiesiac sciagaja
    z niej platnosc.

> [...]
    >
    > miesiącu jej trwania. Czy u jakichkolwiek innych operatorów mogę spełnić
    >
    > te dwa swoje warunki bez żadnych problemów?

    Uatanow jakiegos pelnomocnika, jesli przewidujesz, ze sam nie bedziesz mogl doreczyc
    wypowiedzenia we wlasciwym czasie.

  • 6. Data: 2014-04-20 06:40:42
    Od: Andrzej <n...@i...invalid>

    Trybun <I...@j...com> wrote:

    > Dla mnie o tyle duży problem że niemożliwość zapłacenia z góry za cały
    > okres wręcz uniemożliwia mi podpisanie takiej umowy, jednym słowem - chcę
    > zapłacić raz i przestać sobie tym zawracać głowę.

    Pomijajac fakt, ze nie rozumiem problemu, to przedstawie ci niesamowicie
    trudna sztuczke. Tylko sie skoncentruj:
    Wez kalkulator i przemnoz miesieczny abonament przez liczbe miesiecy umowy.
    Dolicz ewentualne oplaty aktywacyjne i wyrownanie za pierwszy okres
    rozliczeniowy. Wyliczona kwote wplac operatorowi. Wylacz wszelkie uslugi
    nieobjete abonamentem - premium, roaming itd.

    Voila - wlasnie oplaciles umowe. Bedziesz mial nadplate, co miesiac sie
    zmniejszajaca, operator bedzie zadowolony.

    Napisz wypowiedzenie umowy, z zastrzezeniem, ze ma byc skuteczne na dzien
    takitoataki (trudno, znow bedziesz musial zagonic do roboty te trzy szare
    komorki i policzyc, kiedy konczy sie twoja umowa). Podpisz, zloz, wloz do
    koperty, wyslij poleconym operatorowi. Nie musi byc priorytetem, powinno
    zdazyc dotrzec we wlasciwym czasie.

    Ktos normalny wyjasni, jaki moze byc powod wymyslania takich problemow?

  • 7. Data: 2014-04-21 18:44:25
    Od: DanW <m...@g...pl>

    W dniu 2014-04-15 13:25, Trybun pisze:
> [...]
    > miesiącu jej trwania. Czy u jakichkolwiek innych operatorów mogę spełnić
    > te dwa swoje warunki bez żadnych problemów?
    Jeśli złożysz pismo o rozwiązaniu umowy z dniem zakończenia cyrografu to
    muszą to przyjąć w każdej sieci. Ważne, żeby wpłacona kwota nie
    powiększyła się np. o połączenia z biurem obsługi klienta i inne usługi,
    za które pobierana jest opłata poza abonamentem. Faktury będą wystawiane
    co miesiąc przez operatora na kwotę wynikającą z umowy a saldo nadpłaty
    pomniejszane co miesiąc. Nie testowałem na cały okres umowy ale na kilka
    miesięcy w plusie, playu i vectrze - z tych operatorów nikt nie zwrócił
    nadpłaty.
    Pozdrawiam Dan.

  • 8. Data: 2014-05-02 15:44:25
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-04-19 23:08, JoteR pisze:

> [...]
    > informacje na e-maila o wystawieniu faktury dostępnej na Play24.
    > Niezależnie od tego taka informacja jest wysyłana SMS-em.

    No, faktycznie tak jest, dopiero teraz o tym przeczytałem. Jednak to nie
    załatwia sprawy, ja bym oczekiwał na początku faktury na opłacenie
    całego okresu umowy. Wpłacam i przestaje sobie zawracać głowę
    płatnościami, bądź zawracanie głowy innym tą sprawą.

  • 9. Data: 2014-05-02 15:45:11
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-04-20 06:40, Andrzej pisze:

> [...]
    > zdazyc dotrzec we wlasciwym czasie.
    >
    > Ktos normalny wyjasni, jaki moze byc powod wymyslania takich problemow?

    Jak już pisałem w poście otwierającym ten wątek - żadne podchody
    partyzanckie mnie nie interesują. Nie ma tego w regulaminie, a wiec
    czysta partyzantka i możliwe potencjalne problemy z tym związane.

  • 10. Data: 2014-05-02 15:45:39
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-04-19 23:29, krzysztofsf pisze:

> [...]
    w Indiach?

    > W T-mobile mozna np. dac dyspozycje obciazania karty kredytowej - comiesiac

    Nie ma takiej możliwości. Chodzi o umowę na internet, a więc karta
    wędruje do modemu i siedzi w nim do końca umowy. Modem oczywiście bez
    możliwości nawiązywania połączeń GSM.

    > a także czy w

    > Uatanow jakiegos pelnomocnika, jesli przewidujesz, ze sam nie bedziesz mogl
    doreczyc wypowiedzenia we wlasciwym czasie.

    To też nie jest żadne rozwiązanie dla mnie. Czy ja naprawdę oczekuje
    jakiejś manny z nieba, czy złotych gruszek na wierzbie w tym porąbanym
    kraju? Chcę tylko za usługę zapłacić z góry i od razu wypowiedzieć umowę
    zawartą "na czas określony"...