  • 1. Data: 2015-01-30 00:19:56
    Temat: Ada on Cortex-M: tutorial dla Arduino Due
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    Witam,

    Osoby zainteresowane programowaniem systemów wbudowanych i/lub programowaniem w Adzie
    (w szczególności na mikrokontrolery ARM Cortex-Mx) i/lub posiadaczy płytek
    prototypowych Arduino (Due) zapraszam do odwiedzenia tutoriala na ten temat:

    http://www.inspirel.com/articles/Ada_On_Cortex.html

    Tutorial jest przewidziany dla początkujących programistów Ady. Jest to "work in
    progress" i najprawdopodobniej będzie rozszerzany w przyszłości o dalsze rozdziały.

    Pozdrawiam,

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com

  • 2. Data: 2015-01-30 10:29:23
    Temat: Re: Ada on Cortex-M: tutorial dla Arduino Due
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-01-30 00:19, Maciej Sobczak wrote:
    [...]
> [...]
    >
    > Tutorial jest przewidziany dla początkujących programistów Ady. Jest
    > to "work in progress" i najprawdopodobniej będzie rozszerzany w
    Dzięki za artykuł i że Ci się chciało. :-) Może w końcu się zmobilizuję.
    Od dłuższego czasu chodzi mi po głowie mój własny mały wielozadaniowy OS
    na uC napisany w Ada. Tak dla sportu. :-) Rozumiem, że przystosowanie
    wiedzy z artykułu do ARM7TDMI (bo takiego mam evalboard-a) będzie
    zadaniem raczej trywialnym?

  • 3. Data: 2015-01-30 11:38:40
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    W dniu piątek, 30 stycznia 2015 10:29:29 UTC+1 użytkownik JDX napisał:

    > Rozumiem, że przystosowanie
    > wiedzy z artykułu do ARM7TDMI (bo takiego mam evalboard-a) będzie
    > zadaniem raczej trywialnym?

    Trywialne będzie użycie narzędzi i napisanie swojego skryptu linkera. Właśnie po to
    ten etap jest tak dokładnie rozwalcowany w tutorialu. W przyszłosci pojawią się
    rozważania np. o tym, jak korzystać z przerwań, to też się przyda, bo wygląda
    podobnie na wszystkich układach z tej rodziny. Natomiast cała reszta, czyli fizyczna
    obsługa rejestrów i peryferiów, to już zadanie do samodzielnego opracowania, bo
    peryferia i rejestry są różne nawet pomiędzy układami od tego samego producenta.

    Tak czy inaczej ten tutorial będzie w sposób ciągły rozwijany i jeśli uznasz, że coś
    jest niejasne, to od razu zgłaszaj do poprawki.

    --
    Maciej Sobczak

  • 4. Data: 2015-01-30 13:04:35
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu piątek, 30 stycznia 2015 11:38:41 UTC+1 użytkownik Maciej Sobczak napisał:

> [...]
    >
    > Tak czy inaczej ten tutorial będzie w sposób ciągły rozwijany i jeśli uznasz, że
    coś jest niejasne, to od razu zgłaszaj do poprawki.

    a jakie peryferia takie cos ma?
    ma pikselowy wyswietlacz,
    klawiature, joystick? i wogole ile mipsów?

  • 5. Data: 2015-01-30 18:36:16
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "firr" <p...@g...com> napisał:

    > i wogole ile mipsów?

    Podobno fafnaście.

    AK

    ---
    Avast.

  • 6. Data: 2015-01-30 19:14:06
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu piątek, 30 stycznia 2015 18:36:19 UTC+1 użytkownik AK napisał:

    > Podobno fafnaście.

    mało

  • 7. Data: 2015-01-31 09:40:44
    Od: "AK" <n...@n...com>

    > Podobno fafnaście.
    >
    > mało

    Dla takiego cymbała jak ty wystarczy aż nadto.

    AK

    ---
    Avast.

  • 8. Data: 2015-02-03 14:29:27
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    AK <n...@n...com> wrote:

    > Dla takiego cymbała jak ty wystarczy aż nadto.

    I Cie Tomcio nazwie dresem... :)

    --
    SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
    http://www.chmurka.net/

  • 9. Data: 2015-02-04 21:48:27
    Od: firr <p...@g...com>

    raczej sfrustrowanymi matołami (roztaczajacymi atmosfere poniekad biblijnego i
    zimnego robactwa) - sfrustrowanymi tak dla teoretycznego picu jako ze otwiera to
    pewne perspektywy dla rozrywki umysłowej
    (gdy juz nie ma co robic by wogole zajmowac sie sfrustrowanymi matolami w robaczej
    atmosferze)