  • 1. Data: 2022-12-09 16:40:21
    Temat: Akumulator samochodowy
    Od: złomowisko <l...@w...pl>

    Mam stary UPS APC 2000 kiedyś miałem podłączone szeregowo 4 żelowe
    akumulatory 12V 75 Ah. Wymyśliłem, że kupię 4 zwykłe samochodowe akumulatory
    z płynnym elektrolitem 12V 100Ah bo będzie taniej i co jakiś czas będę
    uzupełniał wodę. Pytanie czy takie akumulatory można trzymać i eksploatować
    w pokoju pod biurkiem z komputerem, czy są jakieś opary czy wodór w czasie
    pracy czy coś zardzewieje lub wyleci w powietrze?

  • 2. Data: 2022-12-09 18:54:05
    Temat: Re: Akumulator samochodowy
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 9 grudnia 2022 o 16:40:31 UTC+1 złomowisko napisał(a):
> [...]
    > w pokoju pod biurkiem z komputerem, czy są jakieś opary czy wodór w czasie
    > pracy czy coś zardzewieje lub wyleci w powietrze?
    Przede wszystkim akumulatory samochodowe nie nadają się do takiego zastosowania.

  • 3. Data: 2022-12-09 20:00:30
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 9 Dec 2022 09:54:05 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Przede wszystkim akumulatory samochodowe nie nadają się do takiego zastosowania.

    Zgadza się.
    Jeśli zwykłe kwasowe, to trakcyjne.
    Natomiast jeśli by się ktoś uparł jednak na rozruchowe, to robione
    tradycyjnie, a nie jakieś wapienne wydmuszki.
    Coś tego typu:
    https://batterie-zippel.de/batterie-service-uebersic
    ht/oldtimer
    powinno pożyć sporo dłużej niż współczesne.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2022-12-10 00:55:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 9 grudnia 2022 o 20:00:33 UTC+1 Adam napisał(a):

> [...]
    > https://batterie-zippel.de/batterie-service-uebersic
    ht/oldtimer
    > powinno pożyć sporo dłużej niż współczesne.

    Zażyj to
    https://i.pinimg.com/originals/31/4a/ca/314aca9b7dd0
    ef2e79b254fbc6016746.jpg
    Ze strony jaka dałes.
    W obudowie wiernej oryginałowi, z najnowszymi technicznymi rozwiązaniami
    wewnętrznymi.
    Jak chcesz to poszukam linka jak w jakiś Indiach czy innym Pakistanie robią
    akumulatory. Wszystko ręcznie od rozcięcia obudowy starego akumulatora, poprzez
    odlewanie płytek do zaklejenia lutownica na koniec.

  • 5. Data: 2022-12-10 18:14:54
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:639356ec$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
    user złomowisko pisze tak:

    > Mam stary UPS APC 2000 kiedyś miałem podłączone szeregowo 4 żelowe
    > akumulatory 12V 75 Ah.

    48v 75Ah do czego Ci taka moc?

    > Wymyśliłem, że kupię 4 zwykłe samochodowe akumulatory z płynnym
    > elektrolitem 12V 100Ah

    takie cztery byki jak w Fiacie Dukato?

    > bo będzie taniej i co jakiś czas będę
    > uzupełniał wodę.

    wody nie ubywa, w samochodzie nic nie dolewa się.

    > Pytanie czy takie akumulatory
    > można trzymać i eksploatować w pokoju pod biurkiem z komputerem,
    > czy są jakieś opary czy wodór w czasie pracy czy coś zardzewieje
    > lub wyleci w powietrze?

    Nic nie wyleci jeśli będzie jeden akumulator zasilany
    z 14v. Sam mam taki w domu.

    Ale cztery szeregowo? Nie wiadomo jak to się zachowa gdy np jeden
    wadliwy fabrycznie dostanie np zwarcia.

    Zawsze daje bezpiecznik 15A w taki układ.

    Hej grupo jest tam sensing balancing jakiś w orginale?

    --
    Piter

    poczekaj kawalerze! cyganka powróży przyszłość
    waszego czołgu.

  • 6. Data: 2022-12-10 18:44:44
    Od: złomowisko <l...@w...pl>

    @googlegroups.com...

    >Zażyj to
    >https://i.pinimg.com/originals/31/4a/ca/314aca9b7dd
    0ef2e79b254fbc6016746.jpg
    >Ze strony jaka dałes.

    Ten link rewelacyjny, no dzięki a tak na poważniej jak się rozruchowe nie
    nadają to kupię żelowe i ponawiam pytanie też na poważnie czy jakikolwiek
    akumulator samochodowy można eksploatować w domu?

  • 7. Data: 2022-12-10 18:58:10
    Od: złomowisko <l...@w...pl>

    >Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości grup
    1...

    >48v 75Ah do czego Ci taka moc?

    do UPS APC 2000, miałem do tej pory żelowe aku ale 75 Ah i jak kiedyś nie
    było prądu pół dnia to miałem zasilanie dłuuuuugo

    >takie cztery byki jak w Fiacie Dukato?

    no tak np. takie wielkie

    >wody nie ubywa, w samochodzie nic nie dolewa się.

    tym lepiej ale jakby trzeba było to nie problem

    >Nic nie wyleci jeśli będzie jeden akumulator zasilany
    >z 14v. Sam mam taki w domu.
    >Ale cztery szeregowo? Nie wiadomo jak to się zachowa gdy np jeden
    >wadliwy fabrycznie dostanie np zwarcia.

    no właśnie, jednego tak się nie boję dlatego pytam o 4

    >Zawsze daje bezpiecznik 15A w taki układ.

    Mam dodatkowy bezpiecznik 63A

  • 8. Data: 2022-12-10 19:00:21
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 09.12.2022 o 16:40, złomowisko pisze:
> [...]
    > eksploatować w pokoju pod biurkiem z komputerem, czy są jakieś opary czy
    > wodór w czasie pracy czy coś zardzewieje lub wyleci w powietrze?

    Jesli chcesz kupić takie, gdzie można dolewać wodę, to będzie
    śmierdziało i nie są bezpieczne w pomieszczeniu zamkniętym.

    Bezobsługowe już lepiej a najlepiej żelowe.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 9. Data: 2022-12-10 19:08:47
    Od: złomowisko <l...@w...pl>

    >Użytkownik "LordBluzg(R)??" napisał w wiadomości grup

    >Jesli chcesz kupić takie, gdzie można dolewać wodę, to będzie śmierdziało i
    >nie są bezpieczne w pomieszczeniu zamkniętym.
    >Bezobsługowe już lepiej a najlepiej żelowe.

    Takie bezobsługowe samochodowe bym kupił bo dużo tańsze ale ktoś wyżej
    pisał, że się absolutnie nie nadają więc chyba ostatecznie żelowe choć
    przecież te kwasowe i tamte kwasowe tyle, że w jednych elektrolit płynny a w
    drugich uwięziony w żelu...

  • 10. Data: 2022-12-10 19:23:34
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 10.12.2022 o 19:08, złomowisko pisze:

> [...]
    > pisał, że się absolutnie nie nadają więc chyba ostatecznie żelowe choć
    > przecież te kwasowe i tamte kwasowe tyle, że w jednych elektrolit płynny

    Tak niezupełnie. Bezobsługowe prawie nie gazują i są tańsze ale mają
    mniejszą żywotność i nie są przystosowane do pracy w buforze lecz w
    cyklach. Żelowe (zależy jakie) są całkowicie szczelne i nie gazują w
    ogóle. Inna sprawa to ilość cykli i praca w buforze. U Ciebie jest praca
    w buforze i nadają się żelowe (w oryginale też jest żelowy).
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>