  • 21. Data: 2022-12-12 07:31:14
    Temat: Re: Akumulator samochodowy
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 10.12.2022 o 18:58, złomowisko pisze:

    > no właśnie, jednego tak się nie boję dlatego pytam o 4

    Zachowa się tak samo jak jeden akumulator ze zwartą jedną celą.
    Zauważ, że i tak masz szeregowo połączone akumulatory (cele) więc to bez
    większej różnicy, ile ich jest.
    Poza tym nie spotyka się zwarcia całego akumulatora tylko pojedynczych
    cel, a efektem będzie spadek napięcia na nim.

    --
    Wiesiaczek - dziś z DC
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 22. Data: 2022-12-12 21:34:40
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:tn6hri$1svc$1@gioia.aioe.org>
    user Wiesiaczek pisze tak:

    > Zachowa się tak samo jak jeden akumulator ze zwartą jedną celą.

    aa czyli w czasie ładowania wygotuje elektrolit i narodukuje wodoru.
    Może też pęknie obudowa.

    Tak myślałem.

    > a efektem będzie spadek napięcia na nim.

    serio?

    --
    Piter

    poczekaj kawalerze! cyganka powróży przyszłość
    waszego czołgu.

  • 23. Data: 2022-12-12 22:17:28
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 10.12.2022 o 18:44, złomowisko pisze:
    > Ten link rewelacyjny, no dzięki a tak na poważniej jak się rozruchowe
    > nie nadają to kupię żelowe i ponawiam pytanie też na poważnie czy
    > jakikolwiek akumulator samochodowy można eksploatować w domu?

    Z tego co słyszałem to w otwory wentylacyjne pasują rurki akwarystyczne,
    z każdej celi wyprowadzasz rurkę na zewnątrz i jeśli zrobisz to
    poprawnie to w akumulatorowni będzie bezpiecznie.
    Jednak w sypialni to ja tego bym nie trzymał.

    --
    AWa.