  • 1. Data: 2017-10-31 11:11:53
    Temat: Akumulator zimą.
    Od: i...@g...com

    Wyjmuję oczywiście, moto w nieogrzewanym garażu sobie przezimuje, bateria do domu.
    Czy w czasie zimy ją ładować, jakoś konserwować? Jakieś inne zabiegi?
    Pozdrawiam, Maciej.

  • 2. Data: 2017-10-31 20:47:29
    Temat: Re: Akumulator zimą.
    Od: JKK <n...@s...pl>

    W dniu 31.10.2017 o 11:11, i...@g...com pisze:
    > Wyjmuję oczywiście, moto w nieogrzewanym garażu sobie przezimuje, bateria do domu.
    Czy w czasie zimy ją ładować, jakoś konserwować? Jakieś inne zabiegi?
    > Pozdrawiam, Maciej.

    ====================
    Poczytaj o prostownikach zwanych "Optimizer"
    Różne ceny różnych producentów.
    Nie musisz nawet wyjmować aku (oczywiście jeżeli masz stały dostęp do
    kontaktu el.).
    Pilnuje m.in. napięcia akumulatora.
    Wygoda - pozwala np. na bezproblemowe "przepalenie" motocykla zimą...
    Pozdrawiam - JK

  • 3. Data: 2017-10-31 20:55:54
    Od: Arni <a...@n...spam>

    W dniu 31.10.2017 o 20:47, JKK pisze:

> [...]
    > kontaktu el.).
    > Pilnuje m.in. napięcia akumulatora.
    > Wygoda - pozwala np. na bezproblemowe "przepalenie" motocykla zimą...

    akurat jest w biedronce - 55 zł. W lidlu też cos koło tego.

    --
    Arni

    SCIGACZ.PL to szambo a jego właściciel to chuj.
    Pisząc przez bramkę na newsy dostajesz na dzień dobry -50 do lansu.
    Jeśli masz zamiar o coś zapytać to poszukaj jak skonfigurować czytnik
    grup newsowych i pisz na pl.rec.motocykle.
    Jeśli nie potrafisz tego zrobić to lepiej nie pytaj wcale, poszukaj
    forum na scigacz.pl, jest ono dostosowane do Twojego IQ

  • 4. Data: 2017-10-31 22:29:07
    Od: i...@g...com

    W dniu wtorek, 31 października 2017 20:47:30 UTC+1 użytkownik JKK napisał:
> [...]
    > kontaktu el.).
    > Pilnuje m.in. napięcia akumulatora.
    > Wygoda - pozwala np. na bezproblemowe "przepalenie" motocykla zimą...

    Dzięki za odpowiedź, ciekawe te ładowarki bardzo.
    Jeśli chodzi o zimowe przepalanie jestem z tych co nie przepalają ;-)

  • 5. Data: 2017-10-31 22:47:08
    Od: Hinek <h...@f...pl>

    W dniu 31.10.2017 o 20:55, Arni pisze:

    > akurat jest w biedronce - 55 zł. W lidlu też cos koło tego.

    Ten z Lidla ma taki feler, że jeśli nastąpi chwilowy zanik napięcia
    w kontakcie - nie wraca już do funkcji automatycznego doładowania.
    W ten sposób załatwiłem akumulator. Na wiosnę miał zerowe napięcie.

    --

    Hinek

  • 6. Data: 2017-11-01 09:59:39
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-10-31 o 11:11, i...@g...com pisze:
    > Wyjmuję oczywiście, moto w nieogrzewanym garażu sobie przezimuje, bateria do domu.
    Czy w czasie zimy ją ładować, jakoś konserwować? Jakieś inne zabiegi?

    Po prostu postaw go w chłodnym pomieszczeniu (takim, co to ma +10st) i
    tyle. Niczego mu przez zimę nie będzie brakować. Potem wiosną podładuj i
    po sprawie.

    --
    MN

  • 7. Data: 2017-11-01 13:46:42
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 31 października 2017 11:11:53 UTC+1 użytkownik i...@g...com
    napisał:
    > Wyjmuję oczywiście, moto w nieogrzewanym garażu sobie przezimuje, bateria do domu.
    Czy w czasie zimy ją ładować, jakoś konserwować? Jakieś inne zabiegi?

    Wystarczy, ze akumulator jest naładowany.

  • 8. Data: 2018-03-01 10:07:25
    Od: "Drzewo" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Arni" napisał w wiadomości grup

    W dniu 31.10.2017 o 20:47, JKK pisze:
    > W dniu 31.10.2017 o 11:11, i...@g...com pisze:
    > akurat jest w biedronce - 55 zł. W lidlu też cos koło tego.

    Nie warto. Kiedyś też byłem fanem, ale do czasu. Akumulator, który nie kręci
    rozrusznikiem ładuje w 2 minuty i przełącza się na stan "naładowany".
    Oczywiście brak prądu do uruchomienia moto. Oximiser 900(
    http://www.moto-opinie.info/?action=show&id_produktu
    =711 ) ładuje taki akum
    nadal ponad pół godziny i doprowadza go do stanu używalności.

    --
    Drzewo

  • 9. Data: 2018-03-25 19:58:35
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Ja nie wyjmuje bo to bez sensu - jak akumulator jest sprawny to zima mu nie
    zaszkodzi, jak kiepski to kup nowy. Od 4 lat zimuje fz600 w blaszaku a ostatnia zimę
    spędził na zewnątrz bi mnie zastała kiepska pogoda 100 km od domu a ja zdrowie cenie
    bardziej niż motocykl, zostawiłem u znajomej na podwórku. Dzisiaj z ciekawości
    podjechałem, przekręciłem zapłon i silnik odpalił jakby dopiero co z trasy wrócił.

  • 10. Data: 2018-03-26 14:48:46
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Piotrek Paradysz <p...@g...com> wrote:

    > Ja nie wyjmuje bo to bez sensu - jak akumulator jest sprawny to zima mu nie
    zaszkodzi,

    Zależy przez jaki czas. I zależy od tego, czy jest alarm. U mnie alarm
    pobiera 4 mA, co przez miesiąc daje prawie 3 Ah.

    --
    [ GSX 1300 R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ]
    [ PMS+ PJ+ S+ p+ M- W P+:++ X+ L++ B+ M++ Z+++ T w- CB++ ]