  • 21. Data: 2021-04-18 02:57:02
    Temat: Re: Akumulator zombie (trup wrócił do żywych)
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    "LordBluzg(R)" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Dlaczego oddałeś go na złom bez reanimacji? Nie miałeś litości nad takim
    > rodzynkiem? :) To był bohater a Ty go... Niedobry Adam, niedobry :)

    Ja bym go trzymał, ale:

    a) to nie mój :)
    b) posypała się skrzynia, a naprawa przekroczyłaby wartość samochodu
    c) złom stał rok a OC płacić trzeba
    d) przez ten rok zdążyła wyrosnąć w nim trawa... :)

    --
    Zając dowiedział się że jego synowi ktoś w knajpie wybił wszystkie
    zęby. Wchodzi do knajpy i mówi:

  • 22. Data: 2021-04-18 09:36:23
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Wrócił wystarczająco żebym się zdziwił.

    dziwi mnie (nas) Twoje zdziwienie. wpakowałeś w bądź co bądź akumulator
    kilkadziesiąt amperogodzin, a odebrałeś przez chwilkę 5 Amper w
    nieokreślonym czasie. te 5 amper to ułamek jego wydajności, na poziomie
    1%. również pojemność 5 amper razy... 10 sekund to (o ile dobrze
    szacuję) 360siąta część jego pojemności. tak więc pytasz jak to możliwe
    że martwy akumulator ożył w 1% - norma powiadam.
    Energia którą w niego włożyłeś, w dużej mierze zamieniła się na ciepło.
    jak go "odsiarczyłeś" to teraz musiałbyś wymienić elektrolit.
    Jak go parę razy naładujesz i rozładujesz - daj znać co wyszło. moim
    zdaniem - nie ważne czy stał rok czy 10 lat - masz szanse na 5-10%
    pojemności z takim samym ograniczeniem prądu rozurchowego.
    możesz też zrobić coś innego. oddaj go na złom, a za otrzymane fundusze
    kup akumulatory 18650. w zależności co chesz uzyskać -czasami takie
    rozwiązanie może być korzystniejsze.

    ToMasz