  • 1. Data: 2009-04-28 10:24:01
    Temat: Akumulatorki AA i AAA - czy są jakieś różnice?
    Od: vogl <f...@u...com>

    Witam
    Pytanie jak w temacie. Czym się one różnią oczywiście oprócz wymiarów
    zewnętrznych i max pojemności dla obu typów ogniw? Czy może mają różną
    wydajność prądową?.
    Konkretnie chodzi mi o to że mam do naprawy golarkę zasilaną wbudowanym
    ogniwem typu AA ("no name" 600mAh) który "padł". Problem w tym że
    oryginalne ogniwo jest krótsze od typowego ogniwa AA o ok.1-2 mmm co
    utrudnia jego montaż. Zastawiam się nad użyciem jako zamiennika ogniwa
    AAA ale nie wiem jak poradzi ono sobie w dłuższym przedziale czasu z
    zasileniem silniczka golarki.

  • 2. Data: 2009-04-28 11:03:53
    Temat: Re: Akumulatorki AA i AAA - czy są jakieś różnice?
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "vogl" <f...@u...com> napisał w wiadomości

    > Problem w tym że
    > oryginalne ogniwo jest krótsze od typowego ogniwa AA o ok.1-2 mmm co
    > utrudnia jego montaż.

    Kup ogniwo w wersji z "wąsami" lub rozbebesz typowe AA i usuń plusowy
    kapselek - zdaje się, że jest to po prostu nakładka.

    e.

  • 3. Data: 2009-04-28 15:04:06
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > utrudnia jego montaż. Zastawiam się nad użyciem jako zamiennika ogniwa
    > AAA ale nie wiem jak poradzi ono sobie w dłuższym przedziale czasu z

    Generalnie wydajność prądową podaje się jako wielokrotność C, czyli
    "prądopojemności" :)... Tak więc akumulatorki AA i AAA o tych samych
    pojemnościach powinny mieć zbliżone parametry (pod warunkiem podobnej
    jakości, technologii, producenta itp). Pytanie jest takie - tam był NiMH
    czy NiCd?? Na jak długo starczały te ogniwa (tzn. na ile minut pracy
    silniczka)?? Dzięki temu będzie można oszacować prąd ;)... sądzę, że
    firmowe ogniwa AAA spokojnie dadzą radę zwłaszcza, jeśli oryginalnie
    były tam akumulatorki NiMH :)...
    Rada ze spiłowaniem "cypelka plusowego" z AA też nie jest głupia, ale
    musisz mieć pewność, że jest to cypelek nałożony na (przygrzany do)
    właściwego ogniwa, a nie jego część... poza tym robisz to na własną
    odpowiedzialność ;P... Ale fakt, w większości akumulatorków NiMH jakie
    mam ten cypelek jest oddzielny, ma nawet otwory po bokach i możnaby go
    skrócić o te 2mm :)...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 4. Data: 2009-04-28 21:07:56
    Od: "Darek_J" <d...@g...pl>

    Ale fakt, w większości akumulatorków NiMH jakie
    > mam ten cypelek jest oddzielny, ma nawet otwory po bokach

    A wewnatrz jest zaworek bezpieczenstwa zapobiegajacy rozsadzeniu ogniwa :)
    pozd Darek_J

  • 5. Data: 2009-04-29 11:12:53
    Od: "Ali" <a...@w...pl>

    > Konkretnie chodzi mi o to że mam do naprawy golarkę zasilaną wbudowanym
    > ogniwem typu AA ("no name" 600mAh) który "padł". Problem w tym że

    Możesz bez problemu włożyć AAA np 1000mAh.

    Ali

    __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów
    4042 (20090429) __________

  • 6. Data: 2009-04-29 17:35:42
    Od: vogl <f...@u...com>

    (ciach)
    > Kup ogniwo w wersji z "wąsami"

    To byłoby najprostsze rozwiązanie, ale dużo szybciej zdobędę typowe
    ogniwo AA

    > lub rozbebesz typowe AA i usuń plusowy
    > kapselek - zdaje się, że jest to po prostu nakładka.

    ... i chyba przyjmę tę opcję.

    Pozdrawiam.

  • 7. Data: 2009-04-29 17:41:38
    Od: vogl <f...@u...com>

    (ciach)

> [...]
    > silniczka)?? Dzięki temu będzie można oszacować prąd ;)... sądzę, że
    > firmowe ogniwa AAA spokojnie dadzą radę zwłaszcza, jeśli oryginalnie

    Wg. opisu na obudowie to ogniwo Ni-Cd. Na jak długo starczały ogniwa -
    nie wiem, bo golarka nie jest moja :)

    Jak nie uda mi się w miarę swobodnie wcisnąć AA to wtedy użyję AAA.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2009-04-29 17:45:53
    Od: vogl <f...@u...com>

    (ciach)

    > Możesz bez problemu włożyć AAA np 1000mAh.

    To jest ostateczne rozwiązanie.

    Pozdrawiam.

  • 9. Data: 2009-04-29 18:08:24
    Od: "Desoft" <d...@i...pl>

    > To jest ostateczne rozwiązanie.

    A przemysłowe AA? np.: z frmy Batimex

    --
    Desoft

  • 10. Data: 2009-05-13 15:33:30
    Od: KK <kakr77_skasuj_to_@_o2.pl>

    > oryginalne ogniwo jest krótsze od typowego ogniwa AA o ok.1-2 mmm co
    > utrudnia jego montaż.

    spróbuj rozwiązać problem tym:
    http://tnij.org/gnocchi
    :)